Jag tycker inte man ska jämföra en hemmavaxare som står och gnider lite turtle wax över hela bilen med en ditecbehandling.
Sen hållbarhetsmässigt så tycker jag inte heller att de riktigt lever upp till den hållbarhets tid som sägs, ungefär ett år utan snarare ett halvår lite drygt. Dubbelt upp mot en vanlig vaxning på ett ungefär. Samtidigt så är det ju mycket svårare att få bra resultat om bilen är i dåligt skick i lacken så då man kan ju lämna bort det då, för att sedan "underhållsvaxa" eller polera bilen efter det.
Jobbade med bilrekond och lackskyddsbehandlingar under några år förut fast med meguires produkter. Visst är dom mycket dyrare än de medel som finns på OK men samtidigt mycket bättre, sen betalar man inte så mycket för medeln utan de är ju själva jobbet som är tidskrävande och jobbigt om de ska bli bra.
De här firmorna som har helrekond för 1000kr jag fattar inte hur deras timdebitering fungerar eller så jobbar de 3ggr fortare än en vanlig dödlig, alternativt slarvar de.
Senast redigerat av Niklasw (24 januari 2009)
Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil