Dumpen skall sitta så nära gasspjället som möjligt för det är där det blir blokk. Men dumpar/öppnar ventilen när du växlar sakta? Kommer ihåg för många år sen att jag hade något liknade problem, dumpen öppnade för sakta så trykket han o slå tilbax i turboen. Undra om jag inte løste d m større vaccum slang, kanske nån smörning på dumpen om den e seg.
ja alltså man hör väldigt klart att den *dumpar* en gång när man växlar lugnt men växlar man snabbt så fladdrar det till utav fan.
för jag kör med ett öppet filter typ som en *sköld* runt det kan inte vara det att den inte dumpar vid riktigt högt ladd pga av att den e lite *tajt* i öppningen?
ska testa o smörja upp dumpen lite oxså men jag tänkte på för vakum slangen jag har e ju 5mm invändigt men tror du det spelar så stor roll?
ja men jag tror inte jag har mer än 270-290 hk i bilen. men vadå ska man chansa på att sätta dit en till kostar ju inte så mkt 372kr på saab
plus att jag har metall rör som ic rör så jag svetsar ju ans själv.
för jag prata med en kille som sa att jag skulle testa med 2st men vakumet kan man köra 2 dumpar på samma vakum slang sen? har ingen ledig plats på insuget
ja men jag tror inte jag har mer än 270-290 hk i bilen. men vadå ska man chansa på att sätta dit en till kostar ju inte så mkt 372kr på saab
plus att jag har metall rör som ic rör så jag svetsar ju ans själv.
för jag prata med en kille som sa att jag skulle testa med 2st men vakumet kan man köra 2 dumpar på samma vakum slang sen? har ingen ledig plats på insuget
ja kör nog 4 st saker på 1 utgång så tror inte de ska vara någon fara!
vet inte hur mycke man kan koppla på 1 ugång eller om man kan koppla på hur mycke som helst
har samma fel...har satt på turbo utan dump som satt på org turbon. Kör med öppen dump nu å den dör efter man gasat "Varvat" upp den å sla låta den gå ner på tomgång.... ska man ha återcirkulernade för att slippa detta hjälp mig 940 ltt-96a
Fråga mig inte varför, men när jag bytte ifrån 4mm vakumslang till 6mm så började min andra dump fungera mycket bättre än tidigare.
Forge'n däremot fungerade alltid men min andra, öppna, ventil den hade antingen problem med att öppna vid lågt ladd eller att hålla tätt vid högt ladd beroende på hur jag ställde den. Med nya slangen fungerar den perfekt.
har samma fel...har satt på turbo utan dump som satt på org turbon. Kör med öppen dump nu å den dör efter man gasat "Varvat" upp den å sla låta den gå ner på tomgång.... ska man ha återcirkulernade för att slippa detta hjälp mig 940 ltt-96a
ja men jag tror inte jag har mer än 270-290 hk i bilen. men vadå ska man chansa på att sätta dit en till kostar ju inte så mkt 372kr på saab
plus att jag har metall rör som ic rör så jag svetsar ju ans själv.
för jag prata med en kille som sa att jag skulle testa med 2st men vakumet kan man köra 2 dumpar på samma vakum slang sen? har ingen ledig plats på insuget
Bara så du vet så har jag fått reda på att dem där bosch plast dumparna kostar 250 spänn hos vw/audi
ja men jag tror inte jag har mer än 270-290 hk i bilen. men vadå ska man chansa på att sätta dit en till kostar ju inte så mkt 372kr på saab
plus att jag har metall rör som ic rör så jag svetsar ju ans själv.
för jag prata med en kille som sa att jag skulle testa med 2st men vakumet kan man köra 2 dumpar på samma vakum slang sen? har ingen ledig plats på insuget
Bara så du vet så har jag fått reda på att dem där bosch plast dumparna kostar 250 spänn hos vw/audi