3450
Sök

Belton metallic-sprayfärg blev matt med klarlacken på!

61 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
Hallå

Jag har ett smärre problem som gör mig väldigt irriterad. Jag var inne på rosengrens och köpte grundfärg, metalliclack och klarlack (Belton). Detta var för att jag ska måla om mina fälgar jag har, jag har nu provat på en provbit och när jag har gjort ett förarbete på provbiten, grundmålat och lagt metallicfärgen och sen klarlacken över så blir det helt matt! .. dem ringde ändå upp till hagmans och frågade om det gick bra att blanda klarlacken och färgen ihop.

Lät grundfärgen torka 24h, och sen metallicfärgen 2 lager under 1h.. sen lacken tog jag 10-15min efteråt.

Varför blir färgen matt, jag är ute efter ett mera glänsande resultat??

mvh: marcus

Volvoskadad
6 017 Inlägg
23 januari 2009
med sprayburk får man bäst resultat om man lackar så de precis inte börjar rinna. du kanske är för snål med att spraya på

Jonas

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
23 januari 2009
Volvo__Mannen skrev:
med sprayburk får man bäst resultat om man lackar så de precis inte börjar rinna. du kanske är för snål med att spraya på

Det gäller lackering överhuvudtaget, gränsen mellan succe och katastrof är hårfin.. smile

Xenoholic
2 559 Inlägg
23 januari 2009
Det finns ju "matt" klarlack, du har inte fått det av misstag?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Volvoskadad
6 017 Inlägg
23 januari 2009
turbotompa skrev:
Volvo__Mannen skrev:

Det gäller lackering överhuvudtaget, gränsen mellan succe och katastrof är hårfin.. smile

okej, har bara lackat med sprayburk tongue

Jonas

Sök