3405
Sök

Billarm gör som det vill.

246 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
Hej haj.
Har en Saab 95 -99 och när jag larmar bilen och går upp i lägenheten så kan det ta 5 minuter ibland så hoppar larmet igång. inte kul när man bor på en liten gata med alla sovrum mot den gatan, folk glor lite när man kommer ut tongue

(Saab orginal larm)

Några förslag på vad det kan vara någon annan som haft liknande problem. det första jag tänker e fukt i någon sensor?
Ska ringa till en firma imorn (BLIB) och fråga dom oxå.hmm

Saab 95 2,3T -99 Nordic Steg 3

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 januari 2009
Dåliga brytare i dörrarna? Tänds lampan när du öppnar dörren på båda sidor eller bara ibland?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

246 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
caromania skrev:
Dåliga brytare i dörrarna? Tänds lampan när du öppnar dörren på båda sidor eller bara ibland?

Dom tänds alltid och fungerar felfritt

KTM 660
537 Inlägg
23 januari 2009
Ja denna tråd är väll bara att följa. För jag kan tänka mig vem som får fixa det tongue

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

246 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
JockeRX7 skrev:
Ja denna tråd är väll bara att följa. För jag kan tänka mig vem som får fixa det tongue

Haha ja det blir du det smile

460 Inlägg
23 januari 2009
vet du om larmet har kupéövervakning?

246 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Pilsk skrev:
vet du om larmet har kupéövervakning?

Svar ja det har kupéövervakning. dvs rörelsesensor i kupén. och startspärr

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
30 januari 2009
Min bil (visserligen cabbe) har denna tendens när man parkerar på en gata där större fordon kör. En Scania-V8 som ger fullgas väsnas en del. Dessa ljud ger upphoov till vibrationer som kupé-övervakningen känner. Tuuut tuuuuut. Kan man stänga av kupé-övervakningen så prova det. Det kan man på min smile

/Mattias

Forummoderator
9 299 Inlägg
30 januari 2009
Prova att dammsuga ur sensorn. (som sitter i taket?) Damm där inne kan sätta igång alarmet.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 150 Inlägg
30 januari 2009
års 99 ja tippar på att de är larmboxen som sitter i vänster framskärm så börjar få dåligt batteri har byt många sånna nu på dom tidiga årsmodellerna av 95 smile

246 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
matteeee skrev:
Min bil (visserligen cabbe) har denna tendens när man parkerar på en gata där större fordon kör. En Scania-V8 som ger fullgas väsnas en del. Dessa ljud ger upphoov till vibrationer som kupé-övervakningen känner. Tuuut tuuuuut. Kan man stänga av kupé-övervakningen så prova det. Det kan man på min smile

Bor på en jättelugnt gata det som låter högst här är jag  big_smile
Men ja jag har dragit igång larmet en gång vid tvätt när jag råka låsa den och vid hagel går det av så det stämmer mycket väl smile

246 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
caromania skrev:
Prova att dammsuga ur sensorn. (som sitter i taket?) Damm där inne kan sätta igång alarmet.

Det ska jag absolute testa dom enklaste lösningarna e dom jag vill göra först :0)

246 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
lelleal skrev:
års 99 ja tippar på att de är larmboxen som sitter i vänster framskärm så börjar få dåligt batteri har byt många sånna nu på dom tidiga årsmodellerna av 95 smile

Hört det från 2 håll nu, kostar sånt att byta?
DOck  så har bilen varit tyst i 4 dar nu. borde det inte låta så varje gång jag låser bilen el iof väldigt ofta??

Mr. AUDI !
642 Inlägg
23 november 2009
Hittades det ngn lösning på detta problem? har samma fel på en kompis bil! roll

Four Rings To Rule Them All!

246 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
SibbSon skrev:
Hittades det ngn lösning på detta problem? har samma fel på en kompis bil! roll

Det löste sig av sig självt, men nu när det återigen är vinter så börjar den spöka ibland. Verkar som om det är fukt och kyla osm gör det hela till ett problem har funkat bra under hela sommaren inte gjort något speciellt utom att damsuga vid sensorn som jag fick tips om. Funkar nog att blåsa oxå om du har bra lungor :p
(sry att det tagit tid att svara läste nu) ;D

Sök