Hej haj. Har en Saab 95 -99 och när jag larmar bilen och går upp i lägenheten så kan det ta 5 minuter ibland så hoppar larmet igång. inte kul när man bor på en liten gata med alla sovrum mot den gatan, folk glor lite när man kommer ut
(Saab orginal larm)
Några förslag på vad det kan vara någon annan som haft liknande problem. det första jag tänker e fukt i någon sensor? Ska ringa till en firma imorn (BLIB) och fråga dom oxå.
Min bil (visserligen cabbe) har denna tendens när man parkerar på en gata där större fordon kör. En Scania-V8 som ger fullgas väsnas en del. Dessa ljud ger upphoov till vibrationer som kupé-övervakningen känner. Tuuut tuuuuut. Kan man stänga av kupé-övervakningen så prova det. Det kan man på min
års 99 ja tippar på att de är larmboxen som sitter i vänster framskärm så börjar få dåligt batteri har byt många sånna nu på dom tidiga årsmodellerna av 95
Min bil (visserligen cabbe) har denna tendens när man parkerar på en gata där större fordon kör. En Scania-V8 som ger fullgas väsnas en del. Dessa ljud ger upphoov till vibrationer som kupé-övervakningen känner. Tuuut tuuuuut. Kan man stänga av kupé-övervakningen så prova det. Det kan man på min
Bor på en jättelugnt gata det som låter högst här är jag Men ja jag har dragit igång larmet en gång vid tvätt när jag råka låsa den och vid hagel går det av så det stämmer mycket väl
års 99 ja tippar på att de är larmboxen som sitter i vänster framskärm så börjar få dåligt batteri har byt många sånna nu på dom tidiga årsmodellerna av 95
Hört det från 2 håll nu, kostar sånt att byta? DOck så har bilen varit tyst i 4 dar nu. borde det inte låta så varje gång jag låser bilen el iof väldigt ofta??
Hittades det ngn lösning på detta problem? har samma fel på en kompis bil!
Det löste sig av sig självt, men nu när det återigen är vinter så börjar den spöka ibland. Verkar som om det är fukt och kyla osm gör det hela till ett problem har funkat bra under hela sommaren inte gjort något speciellt utom att damsuga vid sensorn som jag fick tips om. Funkar nog att blåsa oxå om du har bra lungor :p (sry att det tagit tid att svara läste nu) ;D