3852
Sök

Ford Escort 1.8 - 94 Hackar efter kamrems byta, "kammarna står rätt Enligt mekanikern som bytade"

194 Inlägg
9 februari 2009
#21
DusanMandick skrev:
Schipperke-owner skrev:
Ni har inte satt tändkablarna fel då ?

dom är ju inte bytta som du kan ha läst

Fast dom bytte väl stift? Om de drog ut alla kablar samtidigt och bytte stift och så blev de fel när de skulle sätta tillbaka de kanske tongue

Fast exakt samma fel verkar ju kvarstå ändå så vette sjutton

216 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
#22
Kablarna kan man bara sätta på ett sätt. dom är olika långa tongue


WestCoast!
86 Inlägg
10 februari 2009
#23
Optimus_prime skrev:
Det är inte gjort svart. men det sitter en biltema kamrem på så mekanikern sa att det gavs inga garantier på jobbet. tycker det är lite konstigt med.

Är det en "billig mek. runt hörnet" ni har använt er av eller är det ett seriöst företag?
Bara för att det sitter en biltema rem nu så kanske han inte vill lämna garanti på den, men han måste ju fortfarande lämna garanti på sitt utförda arbete....
Kolla T-kablarna som meken sa, hjälper inte det kör tillbaks bilen och stå på er, för bilen gick som den skulle när den lämnades in och då ska den också fungera när den lämnas ut.
Det säger sig självt ju!

Mitsubishi Lancer Evo VIII MR -04
Kia Sorento CRDi -07

118 Inlägg
10 februari 2009
#24
kanske helt enkelt är fel tändstift


216 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
#25
skinkis skrev:
Optimus_prime skrev:
Det är inte gjort svart. men det sitter en biltema kamrem på så mekanikern sa att det gavs inga garantier på jobbet. tycker det är lite konstigt med.

Är det en "billig mek. runt hörnet" ni har använt er av eller är det ett seriöst företag?
Bara för att det sitter en biltema rem nu så kanske han inte vill lämna garanti på den, men han måste ju fortfarande lämna garanti på sitt utförda arbete....
Kolla T-kablarna som meken sa, hjälper inte det kör tillbaks bilen och stå på er, för bilen gick som den skulle när den lämnades in och då ska den också fungera när den lämnas ut.
Det säger sig självt ju!

Nä det var en seriös mekaniker. ja jag tycker med det värkade konstigt att avsäga sig garantin på jobbet. jag förstår att han inte kan ge garanti på remmen, men det har väll isåfall biltema. men jobbet är ju ändå han som gjort.

benz_elias skrev:
kanske helt enkelt är fel tändstift

Det är rätt stift i. mekanikern bytade ju inte stift när han bytade rem wink , Den gick ju dåligt efter rembytet


Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
10 februari 2009
#26
Optimus_prime skrev:
Kablarna kan man bara sätta på ett sätt. dom är olika långa tongue

Min fundering var om dom sitter rätt på tändfördelaren eller vad man ska kalla den ! Även om dom är olika långa så kan man sätta dom fel där . Hade krångel med frugans bil och dom sa på skroten att det är ganska vanligt med fel på den .

Schipperke rules !

216 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
#27
Men dom har ju inte varit av. man tar ju inte av kablarna från tändfördelaren när man byta kamrem?


216 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
#28
nu har jag bytt tändkablar och problemet kvar står.
Den hackar på låga varv.


SSS -12
3 217 Inlägg
12 februari 2009
#29
Jag tror fortfarande lite på att luftmassemätaren har gett upp hoppet av en slump, när vi testade så var skillnaden inte ens märkbar vare sig mätaren var ur- eller inkopplad! Det kan inte varit så att han har råkat rulla fram bilen när remmen varit av och därför vridit runt kammen en halv kugge för att sedan ignorera fallet och hoppas på att mindre bilintresserade Martin inte skulle märka någon skillnad?

Vad tror du om det, inte för att man ska måla fan på väggen, men vad tror du, kan min anklagande konspirationsteori ha någon slags logik?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

1 Inlägg
12 februari 2009
#30
Har själv försökt "fuska" med kamremsbyte på en så´n motor, D.v.s rita märkningar och byta remmen utan att låsa kammarna och släppa kamdreven som man ska göra. Det resulterar i att motorn går som en påse nötter. Finns ingen nollmärkning på veven, så man får hitta ettans/fyrans ÖD med indikatorklocka genom tändstiftshålet. Kammarna ska låsas i bakkant med ett typ 3mm plattjärn. Plockar man ventilkåpan och letar upp ÖD så bör man se om allt sitter rätt.

Trying is the first step towards failure

216 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
#31
Jag vet inte. men det värkar ju som om att det är något fel på kammarna iallfall. Han får ta kontakt med mekanikern och kolla.


Nu har han pratat med mekanikern så han skall ta tillbaka bilen och kolla den den 23:e,
Senast redigerat av Optimus_prime (14 februari 2009)



Sök