3369
Sök

Beställa ny bil, vad ska man ta ?

Norrlänning
1 453 Inlägg
31 januari 2009
V10 skrev:
Riccardo skrev:
Jag har provat alla 3motoralternativen av cayanne och alla var nya 2008. Vart grymt besviken.

Trådskaparen har ju redan en 530xi hemma men jag är nyfiken...Cayenne Turbo kör ifrån båda dina bilar, ändå är du besviken? På vad?

Argumentation på hög nivå... " kör ifrån båda dina bilar". Min gamla S6:a kör ifrån flera nya A6:or. Men ja skulle ändå hellre ha en ny A6:a... Prestandan är inte allt.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

237 Inlägg
31 januari 2009
Underskatta inte amgc32..........
V10 skrev:
Riccardo skrev:
Vi fick pröva alla porscharna på strägnäs flygbana och jag tyckte cayannen var shit.Jag tvivlar på att cayanne turbo går bättre en min c32. Bara för att du kör en nyare m5 behöver du inte spela Alan ballan. Jag gillar inte cayannen och smaken är som baken .
V10 skrev:

Trådskaparen har ju redan en 530xi hemma men jag är nyfiken...Cayenne Turbo kör ifrån båda dina bilar, ändå är du besviken? På vad?

Wtf...mad

Vad fan har min M5 med saken att göra? :S Jag vet bara hur potent en Cayenne Turbo är, så möter du en, underskatta den inte, punkt slut! Min bil har inte ett skit med det att göra!

Jag frågade dig vad som var så dåligt med en Cayenne, sen att du tycker som du gör är ditt problem och din smak, det har inte jag med att göra.

Omg...roll

V10
31 januari 2009
Ellertz skrev:
V10 skrev:
Riccardo skrev:
Jag har provat alla 3motoralternativen av cayanne och alla var nya 2008. Vart grymt besviken.

Argumentation på hög nivå... " kör ifrån båda dina bilar". Min gamla S6:a kör ifrån flera nya A6:or. Men ja skulle ändå hellre ha en ny A6:a... Prestandan är inte allt.

Men sluta käfta nån jävla gång!!!

Han sa om jag får citera: "Jag har provat alla 3 MOTORalternativen av Cayenne och alla var nya 2008. Vart grymt besviken"

...så, alltså handlade det mycket om motorn för hans del! Fakta säger att gamla Cayenne Turbo som har 450 hk är bara 0.4 sekunder efter en C32 AMG 0-200 km/h och toppar 266 km/h, Cayenne Turbo 500 hk som 2008 årsmodell har gör 0-100 km/h på 4.8 sekunder och toppar 280 km/h, den är snabbare än en C32 AMG.

Jag struntar i hur ni jämför bilar, men att sitta och klanka ner på bilar som ni inte har en aning om är riktigt jävla patetiskt! En bil handlar inte bara om motor men eftersom han tycker så, så får han fakta uppslängt!!

V10
31 januari 2009
Riccardo skrev:
Underskatta inte amgc32..........
V10 skrev:
Riccardo skrev:
Vi fick pröva alla porscharna på strägnäs flygbana och jag tyckte cayannen var shit.Jag tvivlar på att cayanne turbo går bättre en min c32. Bara för att du kör en nyare m5 behöver du inte spela Alan ballan. Jag gillar inte cayannen och smaken är som baken .

Wtf...mad

Vad fan har min M5 med saken att göra? :S Jag vet bara hur potent en Cayenne Turbo är, så möter du en, underskatta den inte, punkt slut! Min bil har inte ett skit med det att göra!

Jag frågade dig vad som var så dåligt med en Cayenne, sen att du tycker som du gör är ditt problem och din smak, det har inte jag med att göra.

Omg...roll

Jag vet precis hur en C32 går...

Egenföretagare
2 496 Inlägg
31 januari 2009
Aerodynamik skrev:
Kollat på någon Lexus eller Chrysler 300C? smile

Finns det någon lexus kombi utom den som heter / hette IS ?

Chryslern går fet bort ! frän bil men där stannar det också tongue

För övrigt hade vi bmw'n hemma från torsdag-fredag, helt klart fin bil !

MEN den kostar närmare 700K
Och man kan få en fabriksny A6 för 500 (Special drive dom kör just nu)

Och då är det med navi, skinn osv i båda bilarna (dock lite mera saker i bmw'n)

Tål helt klart att tänkas på !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

237 Inlägg
31 januari 2009
Nr 1 så var det du som började v10 så den enda som ska sluta käfta är du. Vad jag menade med 3motoralternativ är en vanlig cayanne,cayanne s,cayanne turbo och jag menade inte vilken som var snabbast.Det jag menade var bilarna i helhet har kört bilarna på vanliga vägar oxå. Jag vill oxå säga att jag älskar porsche men inte just cayanne samt att en boxster inte heller har den roligaste motorn. Mvh Riccardo game over!!!!!!!!

V10
31 januari 2009
Riccardo skrev:
Nr 1 så var det du som började v10 så den enda som ska sluta käfta är du. Vad jag menade med 3motoralternativ är en vanlig cayanne,cayanne s,cayanne turbo och jag menade inte vilken som var snabbast.Det jag menade var bilarna i helhet har kört bilarna på vanliga vägar oxå. Jag vill oxå säga att jag älskar porsche men inte just cayanne samt att en boxster inte heller har den roligaste motorn. Mvh Riccardo game over!!!!!!!!

Jag har inte börjat med nåt, orka lipa som en liten skitunge!!

Well, hur som...alla tycker olika, som tur är!

4 001 Inlägg
31 januari 2009
den här tråden har gått ganska långt ifrån topic men, hur f*n kan man snacka om sportighet när man snackar SUV? visst, den ene suven kanske är snabbare än den andra men att snacka sportighet vet jag inte riktigt... jag får iaf. inte den känslan när jag sitter 2 meter upp i luften och kör.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

V10
31 januari 2009
kolvas skrev:
den här tråden har gått ganska långt ifrån topic men, hur f*n kan man snacka om sportighet när man snackar SUV? visst, den ene suven kanske är snabbare än den andra men att snacka sportighet vet jag inte riktigt... jag får iaf. inte den känslan när jag sitter 2 meter upp i luften och kör.

Testa en X5 med Adaptiv Drive eller en Cayenne S eller Turbo, så får du se på rätt så sportiga egenskaper. Sportbilar blir dom ju såklart aldrig, det förstår vem som helst smile

Norrlänning
1 453 Inlägg
1 februari 2009
V10 skrev:
Ellertz skrev:
V10 skrev:

Han sa om jag får citera: "Jag har provat alla 3 MOTORalternativen av Cayenne och alla var nya 2008. Vart grymt besviken"

...så, alltså handlade det mycket om motorn för hans del! Fakta säger att gamla Cayenne Turbo som har 450 hk är bara 0.4 sekunder efter en C32 AMG 0-200 km/h och toppar 266 km/h, Cayenne Turbo 500 hk som 2008 årsmodell har gör 0-100 km/h på 4.8 sekunder och toppar 280 km/h, den är snabbare än en C32 AMG.

Jag struntar i hur ni jämför bilar, men att sitta och klanka ner på bilar som ni inte har en aning om är riktigt jävla patetiskt! En bil handlar inte bara om motor men eftersom han tycker så, så får han fakta uppslängt!!

Undrar vem som käftar! Lägg ner nu....

Cayenne turbo kostar 1.4 mille. För dom pengarna är det en besvikelse. Kan du inse det? Jag har inget emot dom, men för den prislappen förväntar man sig mer.  Dom går säkert jävligt bra, men ja tvivlar på att den har en chans emot C32 Amg...  Cayennen väger alldeles för mycket.

- Har du champagne?

V10
1 februari 2009
Ellertz skrev:
V10 skrev:
Ellertz skrev:

Undrar vem som käftar! Lägg ner nu....

Cayenne turbo kostar 1.4 mille. För dom pengarna är det en besvikelse. Kan du inse det? Jag har inget emot dom, men för den prislappen förväntar man sig mer.  Dom går säkert jävligt bra, men ja tvivlar på att den har en chans emot C32 Amg...  Cayennen väger alldeles för mycket.

Jag orkar inte mata trollet mer men jag pm:ar dig tider imorgon, så kanske du kan lära dig att inte tvivla!

424 Inlägg
1 februari 2009
Ellertz skrev:

Förväntar sig mer vadå? "en besvikelse"? Varför?

Norrlänning
1 453 Inlägg
1 februari 2009
C70 skrev:
Ellertz skrev:

Förväntar sig mer vadå? "en besvikelse"? Varför?

Mer bil för pengarna.... jag personligen tycker Q7:an är bättre och billigare smile ja skulle aldrig beta 1.4 mille för en cayenne turbo. För 1.4 miljoner förväntar jag mig perfektionism i minsta detalj... det hade den inte. Men visst, de är en fin bil. De är prislappen som är fel.

- Har du champagne?

535 Inlägg
2 februari 2009
Trådskaparen:

http://www.garaget.org/video/agavn1pg9t1m

spelade in en film,

Sådär går C 320 cdi. Skiljer inte så mkt vikt mot Eklassen. 

Tycker fortfarande du ska kolla på e320 smile
Senast redigerat av aha_100 (2 februari 2009)

1 723 Inlägg
2 februari 2009
Fan va härligt när trådar spårar ur och får en helt egen diskussion i diskussionen. Så, lite intriger och nån bitch slap på det här, kom igen!  Bara popcorn som fattas.

203 Inlägg
2 februari 2009
falloutboy skrev:
Fan va härligt när trådar spårar ur och får en helt egen diskussion i diskussionen. Så, lite intriger och nån bitch slap på det här, kom igen!  Bara popcorn som fattas.

Fixar du popcorn så fixar jag dricka;).

Har trådskaparen hittat den bil eller jagar fortfarande?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
2 februari 2009
Kikade på Mercedes i västerås i helgen,

Men känns inte Eklassen bra jävla gammal ? Kommer ju snart en ny modell av kombin.
Dock vet jag inte riktigt om jag gillar utseendet på den nya modellen, ser typ ut som någon "lyx kia"

Som sagt så kostar en 535D över 700K och man kan få en A6 för 499 just nu.
Det står även en begagnad Audi S6 i Eskilstuna (3mil här ifrån) som gått 1500mil, dessutom är den i samma färg som dagens A6 vilket är en fördel då inte grannar och skit lär se någon skillnad på att man köpt "ny bil igen" då svenskar verkar ha väldigt mycket bekymmer med sådant.

Ska även prova slänga ut A6an på blocket, vad tror ni är ett rimligt pris ? (Som inbyte skulle den vara värd 270K) den har rullat 6500mil och bilder och utr står på min sida på garaget.

Norrlänning
1 453 Inlägg
2 februari 2009
tsdi skrev:

Men känns inte Eklassen bra jävla gammal ? Kommer ju snart en ny modell av kombin.
Dock vet jag inte riktigt om jag gillar utseendet på den nya modellen, ser typ ut som någon "lyx kia"

Det står även en begagnad Audi S6 i Eskilstuna (3mil här ifrån) som gått 1500mil, dessutom är den i samma färg som dagens A6 vilket är en fördel då inte grannar och skit lär se någon skillnad på att man köpt "ny bil igen" då svenskar verkar ha väldigt mycket bekymmer med sådant.

Ska även prova slänga ut A6an på blocket, vad tror ni är ett rimligt pris ? (Som inbyte skulle den vara värd 270K) den har rullat 6500mil och bilder och utr står på min sida på garaget.

E klassen är skitfin smile Bättre komfort får man leta efter... Sen tycker jag dom är riktigt fin också, och 320 CDI går rikgit snålt också. Audi S6:an är ju också riktigt fin, men ska ni pendla så tror jag inte på den. Värdet på en sån sjunker som en sten när miltalen börjar stiga fort... 

Ang, er A6 så tror ja inte ni får så mycket mer än 270. Tror många är riktigt rädda för att köpa så pass dyra bilar från privatpersoner. Sen lånar ju bankerna knappt ut pengar om man inte köper från en handlare. Men ni kan ju testa, skadar ju inte.

- Har du champagne?

535 Inlägg
2 februari 2009
tsdi skrev:

Du det har du rätt i,

inte spec roligt att köpa gamla eklass nu.

Nya har släpts.. Men inte kombin, den kommer i höst.

http://img144.imageshack.us/img144/3639/eclasstsneframbigez6.jpg

http://img299.imageshack.us/img299/3949/eclasstsnebakbigbv4.jpg

Citat:

För övrigt lär kombin få samma högteknologiska innehåll som det som redan är officiellt: nya motorer med allra senaste tekniken som sänker
bränsleförbrukningen markant (upp till 23 procent som mest, enligt Mercedes) samt bilvärldens mest omfattande säkerhetsutrustning.
I den ingår bland annat trötthetsövervakning med varningssignaler, automatisk nödbromsning om det är risk för kollision och nattsiktsystem
som upptäcker levande hinder med hjälp av värmekamera.
Antisladdsystem som tar hänsyn till både däckslitage och sidvindar.
Räkna med att E-kombin premiärvisas i Frankfurt i september och finns i handeln därefter, som 2010 års modell.
Senast redigerat av aha_100 (2 februari 2009)

Egenföretagare
2 496 Inlägg
2 februari 2009
Okej ! men prova skadar ju inte smile så får vi se hur det går !

2010 blir nog lite väl långt att vänta ! ;P

S6 har ju iofs haft största värdeminskningen redan, men man kanske inte får mkt för en sådan om något / några år ! Men ändå så borde den ju i procent sjunka lika mkt som en annan bil ? och eftersom den är beg så kostar den som en ny bmw / audi och kommer nog gå att sälja för lika mkt som en sådan om nått år ?

Eller tror ni inte alls på den iden ?

Sök