3686
Sök

xenon funderingar

607 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
funderar på att köpa ett xenon kit till a4 an. men blir helt förvirrad av allt som finns. såg det fanns h1 $satser och  h3 satser och så vindare. Men vad ska man ha och vad är skillnaden, vill bara ha xenon på halvljuset.

tacksam för hjälp

Brynäs tigers

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
26 januari 2009
Vad du ska ha beror ju på vad det är för glödlampa du ska byta ut.

Och nu menar jag inte helljus eller halvljus utan vilken sockel lampan har.

H7, H1, H3, H4 osv är alla olika lampsocklar.

4300K, 5000K, 6000K, 8000K osv är vilken färgtemperatur det är på xenonet och det är helt enkelt villken färg det har.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

607 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Vad du ska ha beror ju på vad det är för glödlampa du ska byta ut.

Och nu menar jag inte helljus eller halvljus utan vilken sockel lampan har.

H7, H1, H3, H4 osv är alla olika lampsocklar.

4300K, 5000K, 6000K, 8000K osv är vilken färgtemperatur det är på xenonet och det är helt enkelt villken färg det har.

tack för hjälpen , ska kolla upp det nu ..

Brynäs tigers

107 Inlägg
27 januari 2009
Här har du en riktigt bra site som berättar vad du har för lampsocklar.
http://www.lighting.philips.com/se_sv/c … to_buy.php

På din A4 har du antingen H7 eller H4 i helljuset och H7 eller H4 i halvljuset. Kika på länken!

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
28 januari 2009
jag fick tag på 14000k men polisen blir galen..så passa dig för blått..kan bli dyrt=)Finns billigt på v-parts, kolla fall det finns något till audi...

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

Supraman
2 300 Inlägg
29 januari 2009
Det finns billigt på ebay men går att få tag i billigt i sverige med.
xenonkungen har bra grejer iaf.
Ang färgtemp kör inte med högre än 6000K, mer än så tappar du ljus och det blir bara blåare.
Originalmonterat från fabrik e 4300K

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök