AirOne skrev:
chrizz skrev:
AirOne skrev:
Det är fåniga filmer som dessa, som skapar trender underligt nog. Hur många var det inte som
började slänga på kjolpaket och dumpventiler på sina bilar efter att första filmen kom ut?
Eller över huvudtaget fick intresset. Jag säger inte att det stämmer in på alla, men många.
Jag är en av dem.
Jag skrev inte "Är det bara jag som tycker att bilarna i dessa filmer är bland det fånigaste som gjorts?". Bilar som bilar, de skapar trender osv, visst, men replikerna, handlingen, skådespelarna... det är "fåneri" på hög nivå om jag får säga mitt
![smile](img/smilies/smile.png)
Jajo. Jag kan hålla med om det till viss del, men lite kul trivia följer ju alltid med filmer, oavsett om de är bra eller ej.
Inte alla som tänker på hur mycket jobb som är lagt för tex första filmen. Att husen som syns i en del bakgrunder är målade i tråkiga färger, just för att bilarnas färger skall "sticka ut". Eller att hon som spelar Suki inte hade körkort när de skulle till att spela in
Och replikerna? Visst. Dom är väl inga oscarsvinnare direkt men de har sina oneliners och de har sina manus, vissa bra, vissa sämre. Men samtidigt, dyker en Ingemar Bergman-film upp på tv så får filmen automatiskt fem plus i tvtidningarna..
Skådespelarna valdes medvetet förresten så att de skulle vara någorlunda okända...hursomhelst. Jag ska inte tråka ut tråden för mycket
Bra skrivet tkr jag:D
How does dust taste sucker??