4712
Sök

Tips på välljudande "Bas/basar"

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
28 januari 2009
dimitri skrev:
jonash skrev:
dimitri skrev:
70% ligger i biltyp,byggsätt,kunskap rest 30% i produkterna ! Om man tar en riktigt vass ljudbyggare så vill dom oftast ha Morel i stort sett. Dom kostar ju dock.

För en billigare peng och inte så mkt sämre så kan du kolla in Focal eller på N-CORE produkter
Morel skulle jag kört,värt det

Menar du att våra är sämre än Morel's?

Isåfall så vet jag att du ljuger, för du har inte testat våra.

Jag sätter gladeligen upp en av våra mot Morel vilken dag som helst.

Jag är bekant med Morels produkter. Jag chansar inte på annat . I år kommer jag ta guldet ! smile vi möts oroa dig inte !

Jag kan garantera dig att vi inte möts....men skall du tävla så ser jag fram emot en lyssning.

Har själv ägt eett antal Morel produkter genom åren, samt lyssnat på deras senaste, så jag vet vad det går för. Och det är inte dåligt på nåt sätt, men våra är inte sämre.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

1 058 Inlägg
28 januari 2009
Akta dig nu Jonas! haha.. med sina 5 inlägg i garaget forumet och en sån vass signatur skulle jag hysa respekt för denna mannen!

ps, påminner han inte om någon ??

PoLoud =D

547 Inlägg
29 januari 2009
Aha, AutoBoss har blivit avstängd och är redan tillbaka. tongue

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

42 Inlägg
29 januari 2009
hahahahahaha seriöst, skulle vilja träffa trollet. Hade varit kul att se vad han är för person big_smile

LillNaisarn
29 januari 2009
Trådstartare
dimitri skrev:
kan passa på att tala även om att du har en JOBBIG bil typ för välljud! w124 är inte att leka med
Bandpass rekommenderas starkt! Personligen bygger jag om min w124 för sjätte gången nu och har kommit på ett bätre sätt till denna biltyp. Det är nått jag provat fram helt själv eftersom jag ville ha lite mer attack än vad bandpass gav! Tycker bandpass spelar falskt personligen i denna bil ändå och slutet och övriga konstruktioner är inte lyckade heller pga tankens plasering! Är du redo att såga i lite plåt samt använda dig av dynamat så kan jag hjälpa dig vidare med denna bil

Jag vet att det är inte bästa bilen att bygga ljud i men nu handlade ju inte tråden om jag valt en bra bil att utgå ifrån för att få lätt&bra ljud utan åsikter ang välljudande bas/basar.

Ang tanken så kommer den att flyttas så att få in ljudet i kupen kommer förhoppnignsvis inte bli några större problem.

Jag tycker du kan lägga upp lite bilder och info om ditt bygge ;)
Senast redigerat av LillNaisarn (29 januari 2009)

6 851 Inlägg
29 januari 2009
jonash skrev:
dimitri skrev:
jonash skrev:

Menar du att våra är sämre än Morel's?

Isåfall så vet jag att du ljuger, för du har inte testat våra.

Jag sätter gladeligen upp en av våra mot Morel vilken dag som helst.

Jag är bekant med Morels produkter. Jag chansar inte på annat . I år kommer jag ta guldet ! smile vi möts oroa dig inte !

Jag kan garantera dig att vi inte möts....men skall du tävla så ser jag fram emot en lyssning.

Har själv ägt eett antal Morel produkter genom åren, samt lyssnat på deras senaste, så jag vet vad det går för. Och det är inte dåligt på nåt sätt, men våra är inte sämre.

mvh Jonas

Nu vill jag inte göra några påhopp på någon..Men även om eran Anthem bas har varit med i många vinnarbilar m.m så skulle jag inte säga att det är den bästa basen. Detta för att det beror på många andra faktorer än bara basen, som du oxå vet om. Sedan har vi olika uppfattningar om hur man vill att en bas ska låta, eller hur man vill att ett ljud skall låta. Själv så va jag inte alls jätte impad av J-sons ljud, för mej va det inte det ljud som jag gillar ( om man nu lyssna på vanlig musik i hans bil, emma 07/08 skivan kan jag ej uttala mej om).
Säg nu inte att den är byggt för att låta bra vid tävling, för bygger man enbart för detta så anser inte jag att man skall bygga billjud, man ska kunna lyssna på vanlig musik oxå.

1 058 Inlägg
29 januari 2009
TT-Avant skrev:
jonash skrev:
dimitri skrev:

mvh Jonas

....Säg nu inte att den är byggt för att låta bra vid tävling, för bygger man enbart för detta så anser inte jag att man skall bygga billjud, man ska kunna lyssna på vanlig musik oxå...

är det inte det som är vitsen med ljudbyggen ?? har jag missat något big_smile

PoLoud =D

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
29 januari 2009
håller me ttavant där,man ska ju bygga för att kunna lyssna på vanlig musik me,men visst förstår ja om man nu ska va ytterst petig,men det är ju inte alla som kan va de,ibland kan nog skit saker slå bra saker me handlar om den som lyssnar:)

6 Inlägg
29 januari 2009
fast om man nu ska tävla i nått så äre ju just själva "tävlings ljudet" som bedöms, inte hur den låter med vanlig musik.

Med det sagt så brukar de bilar som kommer bra till på tävlingar även låta bra med musik smile

mitt tips till trådskaparen är:

är Du beredd att lägga dessa summor på Ditt ljud så ska Du köpa saker där Du får B R A support.
Dvs säljaren ska ge Dig tips o trix på hur Du får ut maximalt av sakerna i just Din bil.
Inte -"garagegrannens hunds ägares barndomskompis, som spelade skeeeet bra med de här sakerna, jag lovar"... wink

Lycka till

Mvh
Rutger

today everyone know the price of everything but the value of nothing

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
29 januari 2009
TT-Avant skrev:
jonash skrev:
dimitri skrev:

mvh Jonas

Nu vill jag inte göra några påhopp på någon..Men även om eran Anthem bas har varit med i många vinnarbilar m.m så skulle jag inte säga att det är den bästa basen. Detta för att det beror på många andra faktorer än bara basen, som du oxå vet om. Sedan har vi olika uppfattningar om hur man vill att en bas ska låta, eller hur man vill att ett ljud skall låta. Själv så va jag inte alls jätte impad av J-sons ljud, för mej va det inte det ljud som jag gillar ( om man nu lyssna på vanlig musik i hans bil, emma 07/08 skivan kan jag ej uttala mej om).
Säg nu inte att den är byggt för att låta bra vid tävling, för bygger man enbart för detta så anser inte jag att man skall bygga billjud, man ska kunna lyssna på vanlig musik oxå.

Då kan jag säga direkt att du inte 100%igt vet vad HiFi är. Och då kommer du få det svårt att hävda dig inom EMMA SQ.

J:sons bil är mest HiFi utav alla bilar jag lyssnat i de senaste 2 åren inom EMMA. Sen behöver man inte gilla HiFi, men det är en annan femma. Det finns många som låter bra, men absolut mest HiFi - inget snack, det är J:sons.

Och den låter bra på allt, och är skoningslös mot dåliga inspelningar. I jämförelse med Jsons bil tex, så låter den basen du har i din bil tung, blöt och seg. Om vi skall hård-dra det. Vissa tycker dock att det tunga, blöta och sega är perfekt! Men det har ingen framtid i EMMA...

mvh Jonas

Mr Kock =)
199 Inlägg
29 januari 2009
O på detta sätt kommer alla att bemötas som inte tycker som JonasH..smile

För oss andra som inte tävlar i EMMA, utan lyssnar på vanlig musik som vi gillar, o inte EMMAs domarskiva, så är det mkt bra att det finns andra sätt att tävla i ljud på..smile
Senast redigerat av Morre_W (29 januari 2009)

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se

LillNaisarn
29 januari 2009
Trådstartare
rutger_j skrev:
fär Du beredd att lägga dessa summor på Ditt ljud så ska Du köpa saker där Du får B R A support.
Dvs säljaren ska ge Dig tips o trix på hur Du får ut maximalt av sakerna i just Din bil.
Inte -"garagegrannens hunds ägares barndomskompis, som spelade skeeeet bra med de här sakerna, jag lovar"... wink

Lycka till

Mvh
Rutger

Tack! Ja förhoppningsvis då det blir nästa månad dags att köpa så får man hoppas att man får bra support på det man ska köpa. Som det känns ut nu så lutar det starkt åt Anthem12 alt Hertz Hx suben.

Nu till en fråga: Vad är det för stor skillnad mellan vanlig musik och "Emma musik" ?
Tack till alla som kommit med sina åsikter.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
29 januari 2009
Morre_W skrev:

För oss andra som inte tävlar i EMMA, utan lyssnar på vanlig musik som vi gillar, o inte EMMAs domarskiva, så är det mkt bra att det finns andra sätt att tävla i ljud på..smile

Jag såg dina "smiley" och det är bra.

Observera att det jag pratar om är nyanser. Men för att göra det extremt tydligt för TT vad jag menade så skrev jag som jag gjorde. Det ser mycket hårdare ut än vad det är om man säger så, men för att han skall förstå skillnaden i ljudet.

Sen så kan man tävla i allt! Vill man tävla i vem som har den bästa KVALITETEN på ljudet så tävlar man i EMMA SQ. Vill man tävla i KVANTITET, så kör man ESPL eller dBdragracing, och vill man ha en kombination, så är det EMMA Racing. Dvs, både HÖGT och BRA. 

Och....ja Morre, du vet ju hur det gick där med...SM Guld. wink

Folk får uppfatta mig som dryg, men det är ett faktum att vi har FET-dominerat de senaste två åren i Sverige, och det finns inte en j-vel som kan säga emot. Sen kan man försöka komma med allehanda dåliga bortförklaringar, men det som det handlar om är helt enkelt att vi har använt en kombination utav förbannat bra produkter tillsammans med förbannat bra koll på vad ljud är, vad HiFi är och hur man gör för att det skall låta så bra som det finns potential för.

Många har bra grejer, men de har ingen koll på hur det skall ställas, eller får för dålig support så de utnyttjar sina grejer till 50%.

Hade jag varit privatperson hade jag kunnat säga vilka jag tycker borde gå tillbaks till sin leverantör och ge dem en avhyvling för att de inte kan hjälpa kunden ett skit. Men det är nog bäst att jag håller tyst om just den biten, annars kommer jag få ett drev med "poppis" leverantörer efter mig. Men det är många som säljer bilstereo som inte kan ett skit, det skall jag säga....

/Jonas
Senast redigerat av jonash (29 januari 2009)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
29 januari 2009
jonash skrev:
Morre_W skrev:

Jag såg dina "smiley" och det är bra.

Observera att det jag pratar om är nyanser. Men för att göra det extremt tydligt för TT vad jag menade så skrev jag som jag gjorde. Det ser mycket hårdare ut än vad det är om man säger så, men för att han skall förstå skillnaden i ljudet.

Sen så kan man tävla i allt! Vill man tävla i vem som har den bästa KVALITETEN på ljudet så tävlar man i EMMA SQ. Vill man tävla i KVANTITET, så kör man ESPL eller dBdragracing, och vill man ha en kombination, så är det EMMA Racing. Dvs, både HÖGT och BRA. 

Och....ja Morre, du vet ju hur det gick där med...SM Guld. wink

Folk får uppfatta mig som dryg, men det är ett faktum att vi har FET-dominerat de senaste två åren i Sverige, och det finns inte en j-vel som kan säga emot. Sen kan man försöka komma med allehanda dåliga bortförklaringar, men det som det handlar om är helt enkelt att vi har använt en kombination utav förbannat bra produkter tillsammans med förbannat bra koll på vad ljud är, vad HiFi är och hur man gör för att det skall låta så bra som det finns potential för.

Många har bra grejer, men de har ingen koll på hur det skall ställas, eller får för dålig support så de utnyttjar sina grejer till 50%.

Hade jag varit privatperson hade jag kunnat säga vilka jag tycker borde gå tillbaks till sin leverantör och ge dem en avhyvling för att de inte kan hjälpa kunden ett skit. Men det är nog bäst att jag håller tyst om just den biten, annars kommer jag få ett drev med "poppis" leverantörer efter mig. Men det är många som säljer bilstereo som inte kan ett skit, det skall jag säga....

/Jonas

Sedan underlättar det att en del sover med regelverket i famnen med wink
(För de som inte förstår.....bygger man enligt reglerna och lyssnar på vad domarna har att säga, vad de påpekar att man kan förbättre och sedan frågar dem om tips på HUR man kan åtgärda det (om de har tid att förklara och inte är sönderstressade) så blir bilen bättre och bättre och till sist står man där med kunskap bakom sig och en bil som (förhoppningsvis) vinner....dock är det en lång väg dit)

Sedan Jonas....jo du kan uppfattas som väldigt kaxig och dryg, online. För jag har hört att du är hur trevlig som helst IRL (vilket jag själv ej vet då vi aldrig talats vid ännu wink )

Och det sista? Ja DET håller jag VERKLIGEN med om och har påpekat förr själv.......nåja DET är en helt annan diskussion smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
29 januari 2009
LillNaisarn skrev:
rutger_j skrev:
fär Du beredd att lägga dessa summor på Ditt ljud så ska Du köpa saker där Du får B R A support.

Lycka till

Mvh
Rutger

Tack! Ja förhoppningsvis då det blir nästa månad dags att köpa så får man hoppas att man får bra support på det man ska köpa. Som det känns ut nu så lutar det starkt åt Anthem12 alt Hertz Hx suben.

Nu till en fråga: Vad är det för stor skillnad mellan vanlig musik och "Emma musik" ?
Tack till alla som kommit med sina åsikter.

Det är ingen skillnad alls! Det är låtar, som är inspelade i en bra studio, och som är GJORDA FÖR ATT ANALYSERA ljud och hitta brister i en ljudanläggning. Förstår man inte att det är ett ANALYSVERKTYG för at kunna rangordna bilar, och inte ett musikalbum, så har man inte begripit vad en ljudtävling går ut på.

Låtarna som var på EMMA-skivan 2007/2008 saknade i princip 3 saker från att vara "perfekt" som analysverktyg

1. Subbasinfo under 35Hz
2. Dynamik i bas
3. Hade varit bra med ett spår där det fanns djup i både mans- och kvinnoröst.

Den nya skivan för 2009/2010 är bättre på alla de tre ovanstående punkterna.

Den som sitter och tror att en billjudstävling - som går ut på att hitta brister i anläggningar samt för att kunna rangordna bilarna korrekt - skulle gå att genomföra med nån random Metallica, Scooter, AC/DC, Bo Kaspers eller nåt annat, ja då tar man fel.

Sen, när tävlingen är över tar man sina favoritskivor, och lyssnar i de bilar man tycker är intressant, och det är ALLTID så att de bilarna som får bra resultat i tävlingarna, de låter också bra med musik. Det finns inte en enda "dålig" bil (dvs en som kommer lpångt ned i resultaten på en tävling) som låter bra sen med "vanlig" musik eller vad man nu vill kalla det. Däremot kan det vara så att en bra bil får vissa skivor att låta rätt illa, men den "dåliga" bilen inte alls avslöjar detta.

mvh Jonas

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
29 januari 2009
Lonefox skrev:
Sedan underlättar det att en del sover med regelverket i famnen med wink
(För de som inte förstår.....bygger man enligt reglerna och lyssnar på vad domarna har att säga, vad de påpekar att man kan förbättre och sedan frågar dem om tips på HUR man kan åtgärda det (om de har tid att förklara och inte är sönderstressade) så blir bilen bättre och bättre och till sist står man där med kunskap bakom sig och en bil som (förhoppningsvis) vinner....dock är det en lång väg dit)

Om man hade kunnat bli världsmästare i F1 utan att kunna köra bil, så hade det varit många om budet....Många verkar tro att billjudstävlande - det är inte så svårt och det lär man sig väl på en kvart. Sen blir de skitbesvikna när de inte vinner direkt första gången. Då har man missat något ganska väsentligt i livet skulle jag säga.

Sedan Jonas....jo du kan uppfattas som väldigt kaxig och dryg, online. För jag har hört att du är hur trevlig som helst IRL (vilket jag själv ej vet då vi aldrig talats vid ännu wink )

Får väl bli under året! smile

Och jag är snäll, däremot gillar jag att vara rakt på sak utan att linda in allting i sidenband. Det tjänar ingen på. Eller jo, de som tycker att sälja prylar är det viktigaste i livet och gärna "halv-lura" folk lite så att dem mår bra, de hade nog agerat annorlunda. Men det är för mig totalt oviktigt.

Sen kan jag säga att det som jag sa om TT-Avants bas tex, så skulle jag aldrig uttrycka mig normalt sett, och det är första gången jag ens använder just dem orden. Men jag vet att han förstår vad jag menar när jag säger så, och jag vet samtidigt att han vet min åsikt om hans bas och att den faktiskt är helt okej! Men för att beskriva de här nyanserna som gör att TT Avant får kanske 20-22poäng för sin subbas, medans J:son får 25 eller högre för sin så använde jag de uttrycken. (och när jag nu ändå pratar i poäng, så kan det sägas att 20-22 är bra poäng! - jag har givit 10poäng till vissa iår, det är mindre bra..) 

mvh Jonas

Avstängd
15 Inlägg
29 januari 2009
LILL NAISARN du är verkligen inte fel ute om du köper en anthem bas från n-core. Köp den hellre än Hertz !
Men en sak nu. Vad har du för framsystem och steg samt dämpning i dörrar osv idag? Innan du tänker ens på finlir bas ska du ha riktigt fin lir framsystem! Först av allt tror jag att du behöver ett Seas framsystem och Celestra steg från N-core innan du får nytta av en sån bas! Sen ska du oxå tänka på att din bil bör ha bandpasslåda! Tror inte Anthem är rätt bas för det ! Med andra ord hur ska du bygga så du får en Anthem bas låta som den är tänkt?`

Mitt tips är en tia och såga bort hela hatthyllan! förstärka den med genomgående smala stål pinnar ca 6st. Då kan du skippa bandpasslåda. Bygga en låda och få den låda som Anthem basen önskar och få den spela in i bilen!
Sen kommer du även behöva 2-3 omgångar dynamat i bagaget så hela bagaget är tight och inte skramlar
2omgångar i utrymme 3på bagageluckan

Det finns fina grejjer men jag vill att du ska få nytta av dom oxå! Det krävs mkt av ett framsystem samt montering och modifieringar samt dämpning innan det ens finns chans att du får det du drömmer om just nu av dessa fina produkter! Först och främst hur ska du göra med framsystemet? vilket steg har du tänkt till Anthem basen? du kan inte köra nått Sinuslive på sånt väl-ljudsbas! Sen bör du ha minst ett extra batteri. Riktigt grova strömkablar. Skit fina rca kablar. Grymt bra huvudenhet är oxå viktigt! Eclipse eller Pioneer 88 eller liknande! och DÄMPNING osv

berätta lite hur du tänkt dig. Det räcker inte med att köpa ett väljudsbas bara som sagt!

OFFT: JONASH är inte otrevlig. Han är mästare och vet vad han pratar om exakt - Jag stör mig på han ibland- Men när man vet vad man snackar om är det svårt att vara ÖM- han är rak på sak bara! Även jag ska acceptera honom som han är! det hugger till ibland nästan men allt han vill är väl och utan att snacka skit från sidan eller humma om saker! som sagt är man proffs så är det svårt vara öm! raka puckar svider= men det är för ert eget bästa. sluta ta åt er. lär av proffset istället

RESPEKT TILL JONASH och grattis till 2mästerskap i rad. Det når man endast med kunskap och bra prylar! punkt slut

LILL NAISARN. jag ska till luleå och happis i sommar med min w124 . Skulle va kul ses och höra hur en w124 låter med SEAS och anthem bas. Hoppas du går hela vägen ut med N-CORE . skulle va jäkla kul höra sen hur du fått till det. Sen så behöver du givetvis få höra min bil! Den största Skillnaden är att jag har V8 i bilen mot din diesel smile . Du kunde få testa hur han går oxå:) underbart med V8 när kickdown hugger till! smile Hehehee W124 bästa MB byggt i historien right=?
Senast redigerat av dimitri (29 januari 2009)

När jag blir stor ska jag ha ett Audison HV VENTI slutsteg :)

6 851 Inlägg
29 januari 2009
jonash skrev:
TT-Avant skrev:
jonash skrev:

mvh Jonas

Då kan jag säga direkt att du inte 100%igt vet vad HiFi är. Och då kommer du få det svårt att hävda dig inom EMMA SQ.

J:sons bil är mest HiFi utav alla bilar jag lyssnat i de senaste 2 åren inom EMMA. Sen behöver man inte gilla HiFi, men det är en annan femma. Det finns många som låter bra, men absolut mest HiFi - inget snack, det är J:sons.

Och den låter bra på allt, och är skoningslös mot dåliga inspelningar. I jämförelse med Jsons bil tex, så låter den basen du har i din bil tung, blöt och seg. Om vi skall hård-dra det. Vissa tycker dock att det tunga, blöta och sega är perfekt! Men det har ingen framtid i EMMA...

mvh Jonas

Orkar inte tjata om detta..Men HiFi anläggningar har jag lyssnat på en hel del och jag är själv HiFi nörd..inte billjudsnörd.
Sedan har jag inte sagt att mina bas är bättre än eran är som J-Son har..inte alls, finns många som låter bättre än min.
Men om man har en skiva som man har lyssnat på i ganska många dyra anläggningar och man tydligt kan höra detaljer i dessa, sedan sätter man sig i J-sons bil och dessa detaljer knappt exiterar.Vilken anläggning/ar anses då mest "rätt"?

Avstängd
15 Inlägg
29 januari 2009
TT-Avant skrev:
jonash skrev:
TT-Avant skrev:

mvh Jonas

Orkar inte tjata om detta..Men HiFi anläggningar har jag lyssnat på en hel del och jag är själv HiFi nörd..inte billjudsnörd.
Sedan har jag inte sagt att mina bas är bättre än eran är som J-Son har..inte alls, finns många som låter bättre än min.
Men om man har en skiva som man har lyssnat på i ganska många dyra anläggningar och man tydligt kan höra detaljer i dessa, sedan sätter man sig i J-sons bil och dessa detaljer knappt exiterar.Vilken anläggning/ar anses då mest "rätt"?

OJ jävlar . jag litar på allt du säger  Matte. nu får N-CORE förklara sig duktigt! har själv misstänkt mygel på domarna ! men jag hoppas jag drömmer om allting bara!

När jag blir stor ska jag ha ett Audison HV VENTI slutsteg :)

6 851 Inlägg
29 januari 2009
jonash skrev:
[Sen kan jag säga att det som jag sa om TT-Avants bas tex, så skulle jag aldrig uttrycka mig normalt sett, och det är första gången jag ens använder just dem orden. Men jag vet att han förstår vad jag menar när jag säger så, och jag vet samtidigt att han vet min åsikt om hans bas och att den faktiskt är helt okej! Men för att beskriva de här nyanserna som gör att TT Avant får kanske 20-22poäng för sin subbas, medans J:son får 25 eller högre för sin så använde jag de uttrycken. (och när jag nu ändå pratar i poäng, så kan det sägas att 20-22 är bra poäng! - jag har givit 10poäng till vissa iår, det är mindre bra..) 

mvh Jonas

Ja jag vet vad du menar Jonas..Men jag har fortfarande min uppfattning av J-Sons bil.
Men, den må vara HiFi, men inte HiEnd..(som jag refererar till)
Men för att få försvara mej lite eng. min bas..jag har 5 eller om det är 7 band på EQ kurvan jag kan justera..J-Son har väl ca 30band/kanal att justera. Det finns endel saker jag skulle viljat ändrat på i min bil som inte gick pga. att min EQ va begränsad..så man fick göra det bästa av det, vilket gick ganska bra ändå med tanke på att jag har vunnit över bilar med både dyrare anläggningar och bättre inställningsmöjligheter i form av tidskomp och EQ.

Måste bara skriva en sak till. J-Sons bil låter absolut inte dåligt, detta har jag inte sagt eller skrivit.
Men i mina öron är det vissa saker som saknas eller vissa saker som är för mycket av, obsavera MINA öron.
Senast redigerat av TT-Avant (29 januari 2009)

Sök