3196
Sök

Vad ska man göra med fälgar ? (lack)

122 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Tjenare !

Har ett par billiga ASA Gt racing fälgar liggandes.
http://image.nettix.fi/extra/partimg/612101_612200/612139_b_3220045165edd1a4.jpg

Egentligen skulle dom säljas, så åkte till en biltvätt och tvättade av bilen, sedan till däckfirman för att kränga av dom, sedan fick dom ligga i förådet lite över 1vecka tills en köpare var intresserad.

Då visade det sig att klarlacken hade blivit förstörd pga att det legat lite lite salt på klarlacken.

Så frågan nu är om man ska lacka dom på något speciellt sätt och sedan ha dom till S4an? smile

Hur tycker ni i sånna fall man ska göra med dom ? (ska passa med bilens mörkblåa kulör)

- Emil
Senast redigerat av Emil741 (28 januari 2009)

Egentligen TSDI

1 271 Inlägg
28 januari 2009
jag tycker att dom är riktigt snygga som dom är men du kan ju alltid lägga samma kulör på mitten som på bilen det slår aldrig fel när det är en mörk bil

Putsnisse
265 Inlägg
28 januari 2009
Eller också kan du lacka fälgbanan i samma färg som bilen..snyggt..smile

122 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
-stoffe-: Tackar ! funderat på det jag med ! 

P-O : Jo det kan bli snyggt ! bara det inte blir för mörkt, var faktiskt dina på saaben jag hade i åtanke när iden om att överhuvudtaget lacka istället för att försöka laga dök upp i huvet. smile

Vad tror ni är lättast att sälja ? om man behåller dom svarta och lackar allt det som tidigare var blankt rött ?

Mvh
Senast redigerat av Emil741 (28 januari 2009)

Egentligen TSDI

375 Inlägg
28 januari 2009
Varken så svårt eller dyrt att slipa ner den polerade kanten om det bara är den det släppt på och få en bättre yta än dom har nya heller. Men lite tidskrävande är det.

2 122 Inlägg
29 januari 2009
är det bara jag som tycker att svarta fälgar blir som om man har plåtfälgar?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Putsnisse
265 Inlägg
29 januari 2009
Kirre skrev:

Japp...smile

375 Inlägg
29 januari 2009
P-O skrev:
Kirre skrev:

Japp...smile

Nej du är inte ensam. Finns inget fulare i mina ögon. rullar bilen fortare än 10km/h eller man står på lite avstånd ser det precis ut som plåtisar. Men det är väl tur att alla inte tycker lika big_smile
Polerad kant med svart centrum tycker jag däremot är riktigt snyggt.
Senast redigerat av Dirk Diggler (29 januari 2009)

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
30 januari 2009
Dirk Diggler skrev:
Varken så svårt eller dyrt att slipa ner den polerade kanten om det bara är den det släppt på och få en bättre yta än dom har nya heller. Men lite tidskrävande är det.

För att spara lite energi och fingrar kan man använda sig av packningsborttagare, det tar bort klarlacken effektivt och sedan får man gå på med finare och finare våtslip och sist polerpasta.

Verkar som trådskaparen tänkt sälja fälgarna sedan och då tror jag det är både slöseri med energi och pengar att lacka om fälgarna.

Xenoholic
2 559 Inlägg
1 februari 2009
Kirre skrev:

Beror ju helt på vilken bil det sitter på. Passar bättre på vissa o sämre på en del andra wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

613 Inlägg
1 februari 2009
Har funderat på guldiga ekrar på min liknande fälgar. Förmodligen helt ute men va fasen..

Sök