Baklucka med vinge draperad, Observera att detta ska slipas, skäras rent och på med en runda polyester till innan de är klar för lack..
Nu kommer jag inte ihåg hela din tråd men använder du polyester till kolfibern? har aldrig pillat med kolfiber men när folk gjort de så har dom använt epoxy. Funkar båda och isf är de lika bra? har tänkt att fixa lite i kolfiber senare, kan tänka mig att om polyester funkar så är den väll behändigare att jobba med lr? (luktar inte lika starkt och är inte lika farligt)
Kanske ute å cyklar men frågar man inte får man inget veta ^^
Drapering av speglar, vad tar du för detta? <---(är till min skylines backspeglar)
Baklucka med vinge draperad, Observera att detta ska slipas, skäras rent och på med en runda polyester till innan de är klar för lack..
Nu kommer jag inte ihåg hela din tråd men använder du polyester till kolfibern? har aldrig pillat med kolfiber men när folk gjort de så har dom använt epoxy. Funkar båda och isf är de lika bra? har tänkt att fixa lite i kolfiber senare, kan tänka mig att om polyester funkar så är den väll behändigare att jobba med lr? (luktar inte lika starkt och är inte lika farligt)
Kanske ute å cyklar men frågar man inte får man inget veta ^^
Drapering av speglar, vad tar du för detta? <---(är till min skylines backspeglar)
Stämmer bra, jag använder en special polyester som är utvecklad just för våtlaminering av kompositfibrer, reichhold 200M-800 heter den. Den har i princip samma egenskaper som de bästa epoxina fast den är inte i närheten av att vara lika skadlig.
För att drapera ett par speglar eller kåpor så tar jag ca 12-1500:- ink klarlack.
Fan Krille ! Det blir ju agrymt Ser fram emot att se när allt sitter på plats
du gåre att göra Seat märket på bakluckan i Kolfiber? Drapera det som e silver? hehe
Själv testade jag att göra mitt Ford-märke i kolfiber...blev för pilligt så jag kastade skitet Ska ge mig på det igen till familjebilens framgrill i sommar som har slitits sönder.