Meckelimeck, den stackars seaten är rätt slaktad nu..
Vart ju en del svordomar innan vi fick loss det första bakre yttre dörrhandtaget, har aldrig varit med om en såpass omständig konstruktion, andra sidan gick dock på typ 5 minuter när man väl visste var man kunde bräcka och bända:
Slaktad bakdörr
Men lossnade gjorde de tillslut iaf:
Ögonlock och stolpbeklädnader som ska gjutas av, så dessa kommer det finnas formar på.
Tänkte kolla lite med dig hur mycket du skulle ta för att drapera lite grejer till en ford focus RS. dvs den nya karossen..
Hade tänkt bl a Taket på den, huven samt diffusorn i bak på bilen.. Sen några delar under huven så som batteri kåpan, säkringskåpan plus 2-3 kåpor till
Tänkte kolla lite med dig hur mycket du skulle ta för att drapera lite grejer till en ford focus RS. dvs den nya karossen..
Hade tänkt bl a Taket på den, huven samt diffusorn i bak på bilen.. Sen några delar under huven så som batteri kåpan, säkringskåpan plus 2-3 kåpor till
Jävligt snygg blir den där seaten..
Räkna med ca 8000:- för draperingen + klarlack ca 5000:-
En polare har en motorkåpa till sin SAAB 9-5 i kolfiber, där klarlacken har blivit gul troligen pga värmen, tror du det går att återfå dess forna glans om man slipar ner den lite försiktigt och drar på ny klarlack? eller e det bara dumt å försöka?
Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig]::.. Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Tänkte kolla lite med dig hur mycket du skulle ta för att drapera lite grejer till en ford focus RS. dvs den nya karossen..
Hade tänkt bl a Taket på den, huven samt diffusorn i bak på bilen.. Sen några delar under huven så som batteri kåpan, säkringskåpan plus 2-3 kåpor till
Jävligt snygg blir den där seaten..
Räkna med ca 8000:- för draperingen + klarlack ca 5000:-
mvh
det är ju billigare än att köpa en motorhuv klar att montera Och då få lite fler saker på köpet.. Ska nog allt komma förbi sen så vi får prata och du får se bilen lite.
En polare har en motorkåpa till sin SAAB 9-5 i kolfiber, där klarlacken har blivit gul troligen pga värmen, tror du det går att återfå dess forna glans om man slipar ner den lite försiktigt och drar på ny klarlack? eller e det bara dumt å försöka?
Det låter som en vettig idé! Skulle du råka gå ner i fibrerna så får du lägga på lite epoxi eller ofärgad polyester, slipa jämnt och sen klarlacka.
Tänkte kolla lite med dig hur mycket du skulle ta för att drapera lite grejer till en ford focus RS. dvs den nya karossen..
Hade tänkt bl a Taket på den, huven samt diffusorn i bak på bilen.. Sen några delar under huven så som batteri kåpan, säkringskåpan plus 2-3 kåpor till
Jävligt snygg blir den där seaten..
Räkna med ca 8000:- för draperingen + klarlack ca 5000:-
mvh
det är ju billigare än att köpa en motorhuv klar att montera Och då få lite fler saker på köpet.. Ska nog allt komma förbi sen så vi får prata och du får se bilen lite.
Ja, annars kan jag ju gjuta en huv till dig också Vad kostar en färdig kolfiberhuv? Kolla upp noga huruvida innerramen då är i kol-eller glasfiber. 90% av de huvar som finns att köpa är faktiskt gjorda i glasfiber med endast yttersta lagret i kolfiber, de saluförs dock som kolfiber vilket jag tycker är jävligt fel. De tar bra betalt för dem också, fråga bara Lars med vetten vad hans huv gick på..
Räkna med ca 8000:- för draperingen + klarlack ca 5000:-
mvh
det är ju billigare än att köpa en motorhuv klar att montera Och då få lite fler saker på köpet.. Ska nog allt komma förbi sen så vi får prata och du får se bilen lite.
Ja, annars kan jag ju gjuta en huv till dig också Vad kostar en färdig kolfiberhuv? Kolla upp noga huruvida innerramen då är i kol-eller glasfiber. 90% av de huvar som finns att köpa är faktiskt gjorda i glasfiber med endast yttersta lagret i kolfiber, de saluförs dock som kolfiber vilket jag tycker är jävligt fel. De tar bra betalt för dem också, fråga bara Lars med vetten vad hans huv gick på..
Jo tack, den var inte att leka med.. Krille är garanterat billigare med en huv helt i kolfiber!
Har också kollat upp hur nästan alla de största märkena tillverkar sina kolfiberhuvar. De gör dom med "sandwich" tekniken vilken innebär att yttersta lagrena är kolfiber medans "skelettet" till huvarna är foam eller glasfiber och i vissa fall "hunnycell"(stava) material av olika slag. Har forskat lite i varför man gör såhär & det har bl.a med att göra att en huv som är tillverkad i 100% kolfiber rakt igenom inte får användas eftersom man riskerar halshuggning vid kollision Av denna anledning använder ex. USA sig av materialet i sina skyddskupor till deras stridsflygplan m.m.
Meckelimeck, den stackars seaten är rätt slaktad nu..
Vart ju en del svordomar innan vi fick loss det första bakre yttre dörrhandtaget, har aldrig varit med om en såpass omständig konstruktion, andra sidan gick dock på typ 5 minuter när man väl visste var man kunde bräcka och bända:
Men lossnade gjorde de tillslut iaf:
Va har ni gjort med min bil!!!!???? hehe
Ska bli fett att se den färdig sen med lack och lite klarlack
Har också kollat upp hur nästan alla de största märkena tillverkar sina kolfiberhuvar. De gör dom med "sandwich" tekniken vilken innebär att yttersta lagrena är kolfiber medans "skelettet" till huvarna är foam eller glasfiber och i vissa fall "hunnycell"(stava) material av olika slag. Har forskat lite i varför man gör såhär & det har bl.a med att göra att en huv som är tillverkad i 100% kolfiber rakt igenom inte får användas eftersom man riskerar halshuggning vid kollision Av denna anledning använder ex. USA sig av materialet i sina skyddskupor till deras stridsflygplan m.m.
Läst det nånstans också.. Men även läst att det inte stämmer ..
Låter väl lite konstigt att den ska skära sigenom a stolpe mm? Borde väl krasas sönder?
Har också kollat upp hur nästan alla de största märkena tillverkar sina kolfiberhuvar. De gör dom med "sandwich" tekniken vilken innebär att yttersta lagrena är kolfiber medans "skelettet" till huvarna är foam eller glasfiber och i vissa fall "hunnycell"(stava) material av olika slag. Har forskat lite i varför man gör såhär & det har bl.a med att göra att en huv som är tillverkad i 100% kolfiber rakt igenom inte får användas eftersom man riskerar halshuggning vid kollision Av denna anledning använder ex. USA sig av materialet i sina skyddskupor till deras stridsflygplan m.m.
Läst det nånstans också.. Men även läst att det inte stämmer ..
Låter väl lite konstigt att den ska skära sigenom a stolpe mm? Borde väl krasas sönder?
annars får man väl hoppas ännu mer på inte krocka
Det där är bara bull, det bara dammar till om kolfibret så finns det inte mer vid en kraftig smäll. Det tål dock mycket mer påfrestning än glasfiber innan det går sönder.
det är ju billigare än att köpa en motorhuv klar att montera Och då få lite fler saker på köpet.. Ska nog allt komma förbi sen så vi får prata och du får se bilen lite.
Ja, annars kan jag ju gjuta en huv till dig också Vad kostar en färdig kolfiberhuv? Kolla upp noga huruvida innerramen då är i kol-eller glasfiber. 90% av de huvar som finns att köpa är faktiskt gjorda i glasfiber med endast yttersta lagret i kolfiber, de saluförs dock som kolfiber vilket jag tycker är jävligt fel. De tar bra betalt för dem också, fråga bara Lars med vetten vad hans huv gick på..
Jo tack, den var inte att leka med.. Krille är garanterat billigare med en huv helt i kolfiber!
Dessutom om jag gör den så slipper man de tråkiga sträckningarna också som blir när de görs med den billiga, sladdriga kina väven.
Michel hämtar ju seaten imorgon för han fick tid på tisdag att få bytt kopplingen, så det fick ju bli några timmar med kolfibret idag också..
Fronten, ja den är såklart draperad hela vägen in undertill också..
Närbild fronten, sträckningen vid skarven döljs som tur är av gallret sen.
Detalj som sitter infälld i bakre stötfångaren.
Grejjimojjäng som sitter på detaljen ovan, groparna är försänkningar till skruvskallarna, så det ska tas upp hål där också.
Här ser man var den sitter, den skulle nog egentligen förblivit vit, men det gick av bara farten när vi slipade så det fick ju bli kolfiber på den också..: