3397
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

SVK Customs
1 639 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
#961
Ikväll kom Dimme förbi gjorde storservice på sin Ådi, Dimme är fan rätt grym på att meka ändå:

Senast redigerat av krille_hlm (19 februari 2010)


SVK Customs
1 639 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
#962
Meckelimeck, den stackars seaten är rätt slaktad nu..


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/863112_uqcreg.jpg


Vart ju en del svordomar innan vi fick loss det första bakre yttre dörrhandtaget, har aldrig varit med om en såpass omständig konstruktion, andra sidan gick dock på typ 5 minuter när man väl visste var man kunde bräcka och bända:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/863115_n049zl.jpg
Slaktad bakdörr


Men lossnade gjorde de tillslut iaf:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/863117_f9cjfd.jpg
Ögonlock och stolpbeklädnader som ska gjutas av, så dessa kommer det finnas formar på.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/863120_9wg393.jpg


Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
821 Inlägg
20 februari 2010
#964
Tänkte kolla lite med dig hur mycket du skulle ta för att drapera lite grejer till en ford focus RS. dvs den nya karossen..

Hade tänkt bl a Taket på den, huven samt diffusorn i bak på bilen..
Sen några delar under huven så som batteri kåpan, säkringskåpan plus 2-3 kåpor till

Jävligt snygg blir den där seaten.. smile
Senast redigerat av sengstr (20 februari 2010)


German Engineering
9 083 Inlägg
20 februari 2010
#965
Det kommer bli snyggt big_smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

SVK Customs
1 639 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
#966
sengstr skrev:
Tänkte kolla lite med dig hur mycket du skulle ta för att drapera lite grejer till en ford focus RS. dvs den nya karossen..

Hade tänkt bl a Taket på den, huven samt diffusorn i bak på bilen..
Sen några delar under huven så som batteri kåpan, säkringskåpan plus 2-3 kåpor till

Jävligt snygg blir den där seaten.. smile

Räkna med ca 8000:- för draperingen + klarlack ca 5000:-

mvh


1 432 Inlägg
21 februari 2010
#967
En polare har en motorkåpa till sin SAAB 9-5 i kolfiber, där klarlacken har blivit gul troligen pga värmen, tror du det går att återfå dess forna glans om man slipar ner den lite försiktigt och drar på ny klarlack? eller e det bara dumt å försöka?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

821 Inlägg
21 februari 2010
#968
krille_hlm skrev:
sengstr skrev:
Tänkte kolla lite med dig hur mycket du skulle ta för att drapera lite grejer till en ford focus RS. dvs den nya karossen..

Hade tänkt bl a Taket på den, huven samt diffusorn i bak på bilen..
Sen några delar under huven så som batteri kåpan, säkringskåpan plus 2-3 kåpor till

Jävligt snygg blir den där seaten.. smile

Räkna med ca 8000:- för draperingen + klarlack ca 5000:-

mvh

det är ju billigare än att köpa en motorhuv klar att montera smile Och då få lite fler saker på köpet..
Ska nog allt komma förbi sen så vi får prata och du får se bilen lite.


SVK Customs
1 639 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
#969
SpeedOfLight skrev:
En polare har en motorkåpa till sin SAAB 9-5 i kolfiber, där klarlacken har blivit gul troligen pga värmen, tror du det går att återfå dess forna glans om man slipar ner den lite försiktigt och drar på ny klarlack? eller e det bara dumt å försöka?

Det låter som en vettig idé!
Skulle du råka gå ner i fibrerna så får du lägga på lite epoxi eller ofärgad polyester, slipa jämnt och sen klarlacka.

mvh


SVK Customs
1 639 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
#970
sengstr skrev:
krille_hlm skrev:
sengstr skrev:
Tänkte kolla lite med dig hur mycket du skulle ta för att drapera lite grejer till en ford focus RS. dvs den nya karossen..

Hade tänkt bl a Taket på den, huven samt diffusorn i bak på bilen..
Sen några delar under huven så som batteri kåpan, säkringskåpan plus 2-3 kåpor till

Jävligt snygg blir den där seaten.. smile

Räkna med ca 8000:- för draperingen + klarlack ca 5000:-

mvh

det är ju billigare än att köpa en motorhuv klar att montera smile Och då få lite fler saker på köpet..
Ska nog allt komma förbi sen så vi får prata och du får se bilen lite.

Ja, annars kan jag ju gjuta en huv till dig också wink
Vad kostar en färdig kolfiberhuv? Kolla upp noga huruvida innerramen då är i kol-eller glasfiber. 90% av de huvar som finns att köpa är faktiskt gjorda i glasfiber med endast yttersta lagret i kolfiber, de saluförs dock som kolfiber vilket jag tycker är jävligt fel.
De tar bra betalt för dem också, fråga bara Lars med vetten vad hans huv gick på..


Livsnjutare
1 707 Inlägg
21 februari 2010
#971
krille_hlm skrev:
sengstr skrev:
krille_hlm skrev:

Räkna med ca 8000:- för draperingen + klarlack ca 5000:-

mvh

det är ju billigare än att köpa en motorhuv klar att montera smile Och då få lite fler saker på köpet..
Ska nog allt komma förbi sen så vi får prata och du får se bilen lite.

Ja, annars kan jag ju gjuta en huv till dig också wink
Vad kostar en färdig kolfiberhuv? Kolla upp noga huruvida innerramen då är i kol-eller glasfiber. 90% av de huvar som finns att köpa är faktiskt gjorda i glasfiber med endast yttersta lagret i kolfiber, de saluförs dock som kolfiber vilket jag tycker är jävligt fel.
De tar bra betalt för dem också, fråga bara Lars med vetten vad hans huv gick på..

Jo tack, den var inte att leka med.. Krille är garanterat billigare med en huv helt i kolfiber!

Team Carkings
2 300 Inlägg
21 februari 2010
#972
Har också kollat upp hur nästan alla de största märkena tillverkar sina kolfiberhuvar. De gör dom med "sandwich" tekniken vilken innebär att yttersta lagrena är kolfiber medans "skelettet" till huvarna är foam eller glasfiber och i vissa fall "hunnycell"(stava) material av olika slag.
Har forskat lite i varför man gör såhär & det har bl.a med att göra att en huv som är tillverkad i 100% kolfiber rakt igenom inte får användas eftersom man riskerar halshuggning vid kollision smile Av denna anledning använder ex. USA sig av materialet i sina skyddskupor till deras stridsflygplan m.m.


1 338 Inlägg
21 februari 2010
#973
krille_hlm skrev:
Meckelimeck, den stackars seaten är rätt slaktad nu..

Vart ju en del svordomar innan vi fick loss det första bakre yttre dörrhandtaget, har aldrig varit med om en såpass omständig konstruktion, andra sidan gick dock på typ 5 minuter när man väl visste var man kunde bräcka och bända:

Men lossnade gjorde de tillslut iaf:

Va har ni gjort med min bil!!!!???? roll
hehe tongue

Ska bli fett att se den färdig sen med lack och lite klarlack big_smile

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

1 338 Inlägg
21 februari 2010
#974
CarbonLoader skrev:
Har också kollat upp hur nästan alla de största märkena tillverkar sina kolfiberhuvar. De gör dom med "sandwich" tekniken vilken innebär att yttersta lagrena är kolfiber medans "skelettet" till huvarna är foam eller glasfiber och i vissa fall "hunnycell"(stava) material av olika slag.
Har forskat lite i varför man gör såhär & det har bl.a med att göra att en huv som är tillverkad i 100% kolfiber rakt igenom inte får användas eftersom man riskerar halshuggning vid kollision smile Av denna anledning använder ex. USA sig av materialet i sina skyddskupor till deras stridsflygplan m.m.

Läst det nånstans också..
Men även läst att det inte stämmer ..

Låter väl lite konstigt att den ska skära sigenom a stolpe mm? tongue
Borde väl krasas sönder?

annars får man väl hoppas ännu mer på inte krocka tongue
Senast redigerat av mYGeL (21 februari 2010)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

German Engineering
9 083 Inlägg
21 februari 2010
#975
Ska bli kul att få se Seaten klar, full med kolfiber big_smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

SVK Customs
1 639 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
#976
mYGeL skrev:
CarbonLoader skrev:
Har också kollat upp hur nästan alla de största märkena tillverkar sina kolfiberhuvar. De gör dom med "sandwich" tekniken vilken innebär att yttersta lagrena är kolfiber medans "skelettet" till huvarna är foam eller glasfiber och i vissa fall "hunnycell"(stava) material av olika slag.
Har forskat lite i varför man gör såhär & det har bl.a med att göra att en huv som är tillverkad i 100% kolfiber rakt igenom inte får användas eftersom man riskerar halshuggning vid kollision smile Av denna anledning använder ex. USA sig av materialet i sina skyddskupor till deras stridsflygplan m.m.

Läst det nånstans också..
Men även läst att det inte stämmer ..

Låter väl lite konstigt att den ska skära sigenom a stolpe mm? tongue
Borde väl krasas sönder?

annars får man väl hoppas ännu mer på inte krocka tongue

Det där är bara bull, det bara dammar till om kolfibret så finns det inte mer vid en kraftig smäll. Det tål dock mycket mer påfrestning än glasfiber innan det går sönder.


SVK Customs
1 639 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
#977
HereComesTrouble skrev:
krille_hlm skrev:
sengstr skrev:

det är ju billigare än att köpa en motorhuv klar att montera smile Och då få lite fler saker på köpet..
Ska nog allt komma förbi sen så vi får prata och du får se bilen lite.

Ja, annars kan jag ju gjuta en huv till dig också wink
Vad kostar en färdig kolfiberhuv? Kolla upp noga huruvida innerramen då är i kol-eller glasfiber. 90% av de huvar som finns att köpa är faktiskt gjorda i glasfiber med endast yttersta lagret i kolfiber, de saluförs dock som kolfiber vilket jag tycker är jävligt fel.
De tar bra betalt för dem också, fråga bara Lars med vetten vad hans huv gick på..

Jo tack, den var inte att leka med.. Krille är garanterat billigare med en huv helt i kolfiber!

Dessutom om jag gör den så slipper man de tråkiga sträckningarna också som blir när de görs med den billiga, sladdriga kina väven.


SVK Customs
1 639 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
#978
Michel hämtar ju seaten imorgon för han fick tid på tisdag att få bytt kopplingen, så det fick ju bli några timmar med kolfibret idag också..


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/864400_1hrvdp.jpg
Fronten, ja den är såklart draperad hela vägen in undertill också..


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/864401_h5elqq.jpg
Närbild fronten, sträckningen vid skarven döljs som tur är av gallret sen.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/864402_psu3qj.jpg
Detalj som sitter infälld i bakre stötfångaren.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/864403_0bu4zs.jpg
Grejjimojjäng som sitter på detaljen ovan, groparna är försänkningar till skruvskallarna, så det ska tas upp hål där också.

Här ser man var den sitter, den skulle nog egentligen förblivit vit, men det gick av bara farten när vi slipade så det fick ju bli kolfiber på den också..:

https://www1.garaget.org/archive/21/20668/88954/88954-1519357.jpg

Formarna till stolpbeklädnaderna samt ögonlocken:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/864405_w1gt4n.jpg
Senast redigerat av krille_hlm (22 februari 2010)


453 Inlägg
21 februari 2010
#979
Grymt jobb du gör. Sen kan man ju undra varför den kopplingen behöver bytas wink


SVK Customs
1 639 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
#980
Jokke_ skrev:
Grymt jobb du gör. Sen kan man ju undra varför den kopplingen behöver bytas wink

Man tackar, kul att det uppskattas, det är trevligt att få dela med sig här smile
Michel kör väl som en jävla tattare lol
Senast redigerat av krille_hlm (21 februari 2010)



Sök