3503
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
5 juli 2010
#1361
krille_hlm skrev:
sirmiro skrev:
Jag hoppas att det är ljuset på bilderna och mina halvtrötta ögon som sviker mig, för jag tycker kjolen bak och bakluckan ser lika vågiga ut som vetten gjorde på elmia. hmm Jag hoppas jag har fel och ni får gärna lägga upp lite närbilder som visar att jag har fel. smile

Bilen blev helt klar tuff i det utseendet, så det har ni verkligen lyckats med. smile

Ja bakluckan har det ju monterats en stor vinge på, så den har blivit bulig runt fästena för den samt vid snabblåsen, de skulle dock göra lite ordentligare fästen för det räcker ju inte att sätta en så stor vinge enbart i luckan.
Plåtluckan som vi gjöt av var också bulig runt fästena för vingen, dock riktade vi upp den innan formavgjutningen.
Så de bulorna som är i luckan nu är alltså inte i gjutningen därför kommer de säkert att försvinna när där är riktiga vingfästen så det inte sitter i spänn längre smile
Bakkjolen är nog inte särskilt vågig utan det är ljuset som bryts i kolfibern som gör att det ser lite speciellt ut.
Bilderna gör den nog inte rättvisa.
Om man letar fel kan man säkert hitta flera wink
Åk gärna bort till PBZ och ta en närmare titt på bilen i verkligheten ni som missade den på Mantorp smile
Annars kommer den ju såklart att synas på driftingträffar hela sommaren smile

Reagerade bara på at det såg konstigt ut, men då var det nog bara ljuset. big_smile


SVK Customs
1 639 Inlägg
9 juli 2010
Trådstartare
#1362
Gjutit en ny huv till Michels seat eftersom den gamle blev skev i limningen.
Vi gjöt den med vit gelcoat på sidorna där den ska lackas vit, så blir det mycket lättare att lacka den smile
Det kommer självklart bilder sen när den är lackad också, den är precis urtagen ur formarna på bilden.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/961308_ryorqx.jpg


SVK Customs
1 639 Inlägg
9 juli 2010
Trådstartare
#1363
Och så har jag fixat lite med min ferrari också.
Jag har fått transaxelröret blästrat och pulverlackat, så nu är det på plats ihop med lådan så vi kan bygga sprängkåpan och motorfästen till bmw V8-an.
Ska hämta ett tomt V8 block med tråg av en kompis idag som vi ska använda till att måtta med smile

https://www1.garaget.org/archive/71/70842/68506/large_68506-1973204.jpg

https://www1.garaget.org/archive/71/70842/68506/large_68506-1973205.jpg

https://www1.garaget.org/archive/71/70842/68506/large_68506-1973206.jpg


SVK Customs
1 639 Inlägg
9 juli 2010
Trådstartare
#1364
Lånade ett tomt M60 block och ett tråg idag av min polare Sandor i Kristianstad som bygger driftingbil på en 2000tii med M60B40:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/961453_c2scj5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/961451_enpi06.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/961450_8xel9e.jpg

Transaxelröret innan montering av lager, distanshylsor och transaxel:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/961448_ehi2s9.jpg


SVK Customs
1 639 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
#1365
Blocket var ju lite mögigt så det blev till att dra fram högtryckstvätten:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/962193_cfe9kk.jpg

Lite avfettning och några liter vatten med 210 bars tryck senare ser det lite trevligare ut:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/962194_dbvgoo.jpg

Sprängkåpan fick sig en omgång också:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/962195_yqyyxj.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/962197_deh90j.jpg

Lånade en behändig lyft av grannen smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/962198_ropvk3.jpg

Det blir tight med kompressorn men det går fritt smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/962202_x9e10y.jpg

Bra med plats på höjden för topparna.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/962203_8clkcs.jpg

Här bak blir det lite tight.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/962204_hr00ej.jpg

Styrutslag på över 55 grader bör räcka en bit till att börja med i alla fall.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/962205_dmveee.jpg


Team Carkings
2 300 Inlägg
SVK Customs
1 639 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
#1368
Vi har ju som sagt börjat labba lite nu med styrning och hjulvinklar också så det börjar gå på rätt håll nu:



Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
12 juli 2010
#1369
krille_hlm skrev:
Vi har ju som sagt börjat labba lite nu med styrning och hjulvinklar också så det börjar gå på rätt håll nu:


haha du satsar på att åka brett jaa!!!!!!!!!


1 464 Inlägg
12 juli 2010
#1370
TwinsBilOchPlat skrev:
krille_hlm skrev:
Vi har ju som sagt börjat labba lite nu med styrning och hjulvinklar också så det börjar gå på rätt håll nu:


haha du satsar på att åka brett jaa!!!!!!!!!

Om inget annat så är det väldigt praktiskt när man ska ta sig ut från en trång parkering på Ullared. wink lol

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

SVK Customs
1 639 Inlägg
13 juli 2010
Trådstartare
#1371
MrJAM skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:
krille_hlm skrev:
Vi har ju som sagt börjat labba lite nu med styrning och hjulvinklar också så det börjar gå på rätt håll nu:


haha du satsar på att åka brett jaa!!!!!!!!!

Om inget annat så är det väldigt praktiskt när man ska ta sig ut från en trång parkering på Ullared. wink lol

åka brett på ullaredparkeringen lol


Go Faster Motorevents
177 Inlägg
13 juli 2010
#1372
Jäklar vad det svänger!!!

Go Faster Motorevents, TuneTec

1 464 Inlägg
13 juli 2010
#1373
Hur många rattvarv blir det, tror ni, när allt sedan sitter på plats och man gör en full höger-vänster sväng? Jag vet att det går att justera efter tycke, men vad är optimalt på en driftingbil av denna kaliber?

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

SVK Customs
1 639 Inlägg
13 juli 2010
Trådstartare
#1374
MrJAM skrev:
Hur många rattvarv blir det, tror ni, när allt sedan sitter på plats och man gör en full höger-vänster sväng? Jag vet att det går att justera efter tycke, men vad är optimalt på en driftingbil av denna kaliber?

Än så länge två varv mellan ändlägena.
Ska dock sätta en utväxling så det blir antingen 1,5 eller 1 varv.


SVK Customs
1 639 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
#1375
Uppdatering om ferrarin:

Kopplingen är beställd och kommer om ett par veckor, den fanns tydligen inte på lager. Det blev en AP Racing CP7373 3-skivig sinter med hårdaste tryckplattan, specad till 1426Nm. Har även beställt en AP CP3959 slavcylinder.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/965325_7x8ffy.jpg

Har tillverkat bakre plattan till sprängkåpan också som transaxelröret skruvas i samt som håller axeln som förlänger transaxeln in till kopplingen, där det är ursvarvat runt lagret hamnar fästet för slavcylindern, det kommer även att låsa lagret och blir fastskruvat bakifrån genom plattan:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/965326_w18maa.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/965327_qw7bwn.jpg

Svarvade till en axel och ett par hylsor som passar i ramlagerlägena så jag får den bakre plattan till sprängkåpan i linje med vevaxeln.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/965328_ndb56g.jpg

Pedalställ, spakställ och växellänkage på plats:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/965329_gy72rb.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/965330_7rmr4k.jpg


SVK Customs
1 639 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
#1376
Uppdatering på ferrarin:

Svarvat distansen till slavcylindern idag. Lagerpassning för lagret på axeln. Den är även konisk där den ska styra in i hålet i den bakre plattan i sprängkåpan:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/967032_54nbh7.jpg


Såhär ska den sitta. Det som är nersvarvat är styrning till slavcylindern:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/967039_bt97bi.jpg


En bit 2541 som ska bli slityta på svänghulet. Först ska det dock iväg till bodycote i malmö på temperering innan jag bearbetar den. Sen när den är bearbetad ska den dit igen och härdas:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/967044_f8gye3.jpg


SVK Customs
1 639 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
#1377
Lite kundjobb hinns det ju med också såklart:

seat huvar på rad:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/967045_lqx0dt.jpg


Ännu en seat huv:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/967046_4uhhyu.jpg


Som sitter på Erik Jonssons JTCC bil:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/967047_gvtywm.jpg


SVK Customs
1 639 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
#1378
Vi ska gjuta av formar på Lars Cossie snart så jag tänkte att jag passar på att måla pluggarna till bakänden på denna så ser man tydligare vad som behöver spacklas till innan formavgjutning. Och det var faktiskt mindre än jag trodde smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/968570_sy8goy.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/968571_mv41p5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/968572_nwq1gm.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/968573_rtromk.jpg


530 Inlägg
24 juli 2010
#1379
Saaaatan va fet den kommer bli!
Kommer bli grymt att se den på tvären sen om inte annat smile

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
25 juli 2010
#1380
Kommer min front vara klar till den 2 okt??? Tänkt dyka upp då!

Go Faster Motorevents, TuneTec


Sök