4214
Sök

Sevärdheter i New York?

Bäst i värla
150 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Hallå där! Nu är det såhär att jag ska till USA om lite drygt en månad och praktisera. Jag ska till Danbury, Connecticut men hade även planerat att ta en sväng till New York bara för skojs skull. Är ju inte varje dag man får chansen att åka dit så är väl lika bra att passa på? Så jag tänkte bara fråga om det är nån här som har varit där och har någonting att rekommendera? Nån bilaffär man ska till, eller någonting som är rätt speciellt att se? Vad ni än har, säg det :)

Skolan jag går på just nu, Fordonsutbildningar i Örebro AB har ett samarbete med en skola i Connecticut så dom har fixat att jag och 2st kompisar ska få komma dit och få ett litet smakprov på deras kultur och hur dom löser sina dagliga problem ;)

MVH Martin

DFFL
9 020 Inlägg
29 januari 2009
WTF?
Varför fick inte jag nån sån chans i skolan? sad

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 570 Inlägg
29 januari 2009
Det är så ofattbart stort att man nästan behöver veckor till varje stadsdel (som är större en hela Stockholm) smile Planera noga, det är lätt att man börjar irra omkring och inte ser någonting istället. smile

Bäst i värla
150 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
henrikh skrev:
Det är så ofattbart stort att man nästan behöver veckor till varje stadsdel (som är större en hela Stockholm) smile Planera noga, det är lätt att man börjar irra omkring och inte ser någonting istället. smile

Ja, det har vi hört att man inte går igenom allting på en dag. Men vi har planerat att lägga 2-3 dagar på new York. Vi kommer att landa i NY typ 14.00 lokal tid, men troligtvis kommer hela den dagen gå åt till att åka tåg till Danbury där vi också ska bo på hotell. Men vi försöker göra en lista till saker vi vill se så det går att planera lite bättre smile

106 Inlägg
30 januari 2009
Intrepid, ett hangarfartyg som ligger på (brevid) Manhattan, mäktigt. Sen stadsdelen SoHo är rolig att gå runt i. Ett tips är nog att inte planera så mycket, bara gå runt i stan är kul.

http://www.intrepidmuseum.org

340 Inlägg
30 januari 2009
intrepid, batteypark med "gudinnan", kanske åka helikopter, kostar 120USD avgår i närheten av intrepid, times square, centralpark, ät på det berömda svenska stället i närheten till lunch, du kan få potatismos och en kall för 350:-, promenera genom soho som nån sa, china town, little Italy, på väg neråt ska du givetvis besöka ground zero,  man hittar förvånansvärt lätt i NY, det är inte alls nått krav på tre veckor på varje stadsdel. Tre dagar med planering räcker bra. Glöm inte en sightseeingbuss, där kan du gå av när du vill, missa heller inte utsikten från Empire state building, köp lite skor hos footlocker, osv osv
I love NY!!!

56 Inlägg
1 februari 2009
tjompa nämnde ju det mesta! Vet inte om Times Square är sagt, på kvällstid är det riktigt häftigt!

115 Inlägg
1 februari 2009
The Met (http://www.metmuseum.org/) tycker jag du ska besöka.. missade att besöka empire state building när jag var där vilket såhär i efterhand känns lite tråkigt. men va beredd på att få köa för att komma upp där..

56 Inlägg
2 februari 2009
Empire State Building är sjukt överskattat. Okej att man kanske vill kunna säga att man varit där, men den sommaren vi var där köade vi sjukt länge. Sen var det hiss upp, gå ett varv, ut genom souvenirbutiken och hiss ner. Var egentligen inte värt att köa för. Men klart coolt att kunna säga att man varit där...

Sök