3162
Sök

volvo 740 16v nån som vet vad denna pryl heter som läcker vatten?

95 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
skulle göra en omkörning,  och så började det ryka vitt, och temp mätarn gick upp , så stannade vid vägkanten och kikade i motorrummet
och såg att den låg och sprutade ut vatten ur nån "manick" som var fäst till en slang vid en bit ner på baksidan av topplocket, på förar sidan.

"mojängen" såg ut som ett spjällhus lr någon, och det rann vatten i änden på nån slags plast sak som gått sönder.

satt även nån sladd in i "Mojängen"

nån som vet vad det kan vara för nått? och ge mej ett snabbt och enkelt svar vad "mojängen" heter, och vad den kan tänkas kosta?big_smile

mvh/ stöff

593 Inlägg
29 januari 2009
värmekranen!! vanligt problem när plasten blir gammal så spricker den.. bara till att åka o köpa en ny och montera. me lite flyt har motorn inte tagit skada.. lycka till

ps. kostar ca 600kr har ja för mig,! köp inte skroten de är likadana tyvärr..
Senast redigerat av epapower (29 januari 2009)

95 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
epapower skrev:
värmekranen!! vanligt problem när plasten blir gammal så spricker den.. bara till att åka o köpa en ny och montera. me lite flyt har motorn inte tagit skada.. lycka till

ps. kostar ca 600kr har ja för mig,! köp inte skroten de är likadana tyvärr..

okej tack då vet jag det cool   men tror du motorn tagit skada ? yikes

och hur tycker du jag ska gå till väga för att byta den där rackarn ?tongue tyckte det var rätt trångt med fingrarna i motorummet när jag skulle göra skade rapport sad

9 Inlägg
29 januari 2009
det hände precis samma sak för mig denna veckan, men de va inga problem att byta den.

som man bäddar får man ligga

95 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Allex_ander skrev:
det hände precis samma sak för mig denna veckan, men de va inga problem att byta den.

haha okej tongue bara att pilla ner korvfingrarna genom motorummet lr ?

har nämligen ingen lust med att riva massa inredning å helvete i själva kupén lr under pedalerna sad

593 Inlägg
29 januari 2009
Den är inga problem att byta.. ta bort den gamla o sätt ditt den nya, tänk bara på att inte dra åt de nya slangklämmorna för hårt så den nya kranen spricker, bättre dar lagom o sen se om de blivit tätt.. lycka till nu. mvh

95 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
epapower skrev:
Den är inga problem att byta.. ta bort den gamla o sätt ditt den nya, tänk bara på att inte dra åt de nya slangklämmorna för hårt så den nya kranen spricker, bättre dar lagom o sen se om de blivit tätt.. lycka till nu. mvh

skit shysst! de där grejjar jag big_smile
tack för hjälpen!

95 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
är det nån som kan ge ett snabbt svar på vad värmekranen fyller för nytta ?
aldrig fått olika svar! behöver nått konkret smile

och vad händer om man drar på ett metallrör där istället? och skiter i att köpa ny värmekran?
nämligen hört många som gjort det! tongue

Entreprenör
1 784 Inlägg
31 januari 2009
ChevLT1 skrev:
är det nån som kan ge ett snabbt svar på vad värmekranen fyller för nytta ?
aldrig fått olika svar! behöver nått konkret smile

och vad händer om man drar på ett metallrör där istället? och skiter i att köpa ny värmekran?
nämligen hört många som gjort det! tongue

Full värme hela tiden....!

Sök