3204
Sök

Vad för resistans i airbag till Saab!?

135 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Hej!

har monterat aero inredning i min 9-3 -01! När allt är ihop och klart lyser airbag och enligt datan är det stolarna. felkod fel resistans, hört att man kan klippa av kablarna och sätta dit en resistans, men hur många Ohm skall det vara?

1 785 Inlägg
30 januari 2009
mc_vw skrev:
Hej!

har monterat aero inredning i min 9-3 -01! När allt är ihop och klart lyser airbag och enligt datan är det stolarna. felkod fel resistans, hört att man kan klippa av kablarna och sätta dit en resistans, men hur många Ohm skall det vara?

Du kan väl mäta resistansen som tillhör gammla inredningen?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

135 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Problemet fixat, kunde lösa det mer Tech 2smile ibland är det bra att testa datan först..=P

48 Inlägg
31 januari 2009
dbjanoz skrev:
mc_vw skrev:
Hej!

Du kan väl mäta resistansen som tillhör gammla inredningen?

bara för att nån stackare ska undvika ont i pannan. man ska inte mäta resistans i en krockkudde för strömmen som multimetern skickar igenom för att mäta resistansen kan få kudden att smälla

Sök