2565
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

2 415 Inlägg
10 april 2012
biltemas vattenpump är jättebra. har ägt flera av dessa.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
10 april 2012
Vw-Andreas skrev:
RD_87 skrev:
Dixieman skrev:
Biltemas Vattenpumpar (b230) då... Bra eller dåligt?

Har varit bra, men Biltema byter ju leverantörer ofta så det kan ju ha ändrats.

hur vet du att dem gör det?

Biltema köper in där det finns billigast för tillfället.

Turbo lover
555 Inlägg
10 april 2012
masseT5R skrev:
Dixieman skrev:

vet inget om deras b23 pump..MEN kan intyga att till bmw m50 motorn etc..så säljer biltema den förstärkta pumpen, är samma pump som kan anses som lite tuffare av andra ställen..så jag blev lite chockad när min icke förstärkta pajjade och var till biltema, öppnade lådan inne i butiken och: ahaaaaaaa:D..

så den till rödblockarn lär nog duga oxå hehe..lång förklaring till nåt så kort! smile

När jag köpte vattenpump till M50 på Biltema 2010 så fick jag med plastimpeller.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 april 2012
Vw-Andreas skrev:
RD_87 skrev:
Dixieman skrev:

För att jag fått både bra och dåliga saker som inte varit 100% lika vid olika köptillfällen? Jag köpte min senaste pump där 2006 så.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

633 Inlägg
10 april 2012
RD_87 skrev:
Vw-Andreas skrev:
RD_87 skrev:

För att jag fått både bra och dåliga saker som inte varit 100% lika vid olika köptillfällen? Jag köpte min senaste pump där 2006 så.

kan fortfarande vara samma tillverkare som gjort den endå , de kan gjort om hur den ser ut.

somsakt man får vad man betalar för, jag handla rätt ofta på biltema men inga bildelar men andra delar vektyg osv aldrig vart några problem

sen har polaren köpt en vattenpump till sin 16v turbo nu dock ej startat men kan komma med svar hur den är om några månader ;-)

2 415 Inlägg
10 april 2012
Vw-Andreas skrev:
RD_87 skrev:
Vw-Andreas skrev:

kan fortfarande vara samma tillverkare som gjort den endå , de kan gjort om hur den ser ut.

somsakt man får vad man betalar för, jag handla rätt ofta på biltema men inga bildelar men andra delar vektyg osv aldrig vart några problem

sen har polaren köpt en vattenpump till sin 16v turbo nu dock ej startat men kan komma med svar hur den är om några månader ;-)

till just B230 så är pumpen i alu och stål. så go for it! den håller länge

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 april 2012
Vw-Andreas skrev:
RD_87 skrev:
Vw-Andreas skrev:

Visst kan det vara så, men varför ändra en del till en 20-30 år gammal bil? Tror snarare att de alltid håll koll efter billiga leverantörer som håller måttet skapligt.
Reklamation är ju knappast bra för affärerna.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Snäll pöjk
703 Inlägg
10 april 2012
Köpte vattenpump till en b21a och inga problem där inte! Skiten ska ju ändå fungera?? Tror inte volvo har längre garanti på deras grejer... eller någon som vet?

Köpt och nyliggen monterat bromsskivor, belägg, handbromsbackar, handbromswire, bromsrör (koppar) på en Saab 9-3 vers.1
Verkar vara bra saker. Dock rostar skivorna direkt efter tvätt så får behandla dem med något..
Kom däremot billigt undan!

Ack vet jag förgasarmotorer!

820 Inlägg
10 april 2012
Turbovin skrev:
masseT5R skrev:
Dixieman skrev:

vet inget om deras b23 pump..MEN kan intyga att till bmw m50 motorn etc..så säljer biltema den förstärkta pumpen, är samma pump som kan anses som lite tuffare av andra ställen..så jag blev lite chockad när min icke förstärkta pajjade och var till biltema, öppnade lådan inne i butiken och: ahaaaaaaa:D..

så den till rödblockarn lär nog duga oxå hehe..lång förklaring till nåt så kort! smile

När jag köpte vattenpump till M50 på Biltema 2010 så fick jag med plastimpeller.

ofan inte jag hehe

Forummoderator
9 299 Inlägg
10 april 2012
turboforssen skrev:
Dixieman skrev:

har aldrig haft nå problem med dom. och då har jag säkert handlat 15 stycken där.
så köp på du smile

Inte till samma bil hoppas jag, för då kan man ju ifrågasätta kvaliteten. wink

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

133 Inlägg
10 april 2012
Vad tycker ni om denna:
http://biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/ … 100-17378/

Slagborrmaskin på 1100 Watt. Ingen SDS chuck jag vet, men vill ha en hyfsat slagborrmaskin som håller för att borra vanliga hål i framförallt trä och metall och lite betong då och då.

ArtNr:  17378
Hastighet: 0–1100/0-3100 rpm
Slagfrekvens: 0–17600/0–49600 min
Max vridmoment:50,4 Nm
Säkerhetsklass: II
Kapslingsklass: IP20

Vad innebär kapslingsklass och säkerhetsklass?

Har nån erfarenhet med denna?

(snälla börja inte med diskussionen att en borrhammare är mycket bättre, för det är inte det jag är ute efter än)
Senast redigerat av fritszol (10 april 2012)

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
10 april 2012
Köpte deras rain-off och smeta på rutan innan jag brände ner till Elmia. Fungerade över förväntan! Inte många torkarslag som jag gjorde under de 30-milen smile

Helt klar värd slantarna.

Tja!

Turbobonde
277 Inlägg
11 april 2012
fritszol skrev:

IP20 har med skydd att göra. Den första siffran (2) anger petskydd, typ att du inte kan få en elektrisk stöt eller få föremål i verktyget. Den andra är vattenskydd, hur pass skyddad den är.

Kolla här: http://en.wikipedia.org/wiki/IP_Code smile

In rust we trust!

Stölle
199 Inlägg
11 april 2012
Duger säkert att knacka några hål i väggen åt tantens tavlor med.
Det som är bra med en maskin utan SDS chuk är att man kan använda alla möjliga verktyg till den, hålsåg,stegborr, alla slags borr man har, omrörare etc. , och eftersom det är en slagborr så medföljer garanterat sidohandtag och det kan va jävla skönt att ha när man kör med hålsåg o stegborr, särskilt när det börjar o bli lite större dimensioner på verktygen, så slipper man vrida handlederna av sig när det hugger lite.

Jag anar ugglor som får kläder.

58 Inlägg
11 april 2012
Lopphunden skrev:
fritszol skrev:

IP20 har med skydd att göra. Den första siffran (2) anger petskydd, typ att du inte kan få en elektrisk stöt eller få föremål i verktyget. Den andra är vattenskydd, hur pass skyddad den är.

Kolla här: http://en.wikipedia.org/wiki/IP_Code smile

Mjo, första siffran stå för hur skyddat de är mot damm och föremål, andra siffran står för vätska/fukt

210 Inlägg
11 april 2012
då tycker jag det är smidigare med vanlig damask och en sådan här.
fast då krävs det några byten innan den betalar sig, men vad gör det när man vet att det kommer hålla?

"en sådan här" kostar 799 kr. Ganska häftigt pris för att byta en eller två damasker under tio års period ... smile Den delade fungerar garanterat om man gör rätt. Gör man fel fungerar den inte och då får man kanske köpa en hel och "en sådan här".

Bara alla blir glada så ...

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
11 april 2012
fritszol skrev:
Vad tycker ni om denna:
http://biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/ … 100-17378/

Slagborrmaskin på 1100 Watt. Ingen SDS chuck jag vet, men vill ha en hyfsat slagborrmaskin som håller för att borra vanliga hål i framförallt trä och metall och lite betong då och då.

ArtNr:  17378
Hastighet: 0–1100/0-3100 rpm
Slagfrekvens: 0–17600/0–49600 min
Max vridmoment:50,4 Nm

Har nån erfarenhet med denna?

(snälla börja inte med diskussionen att en borrhammare är mycket bättre, för det är inte det jag är ute efter än)

jag har använt några olika billiga märken och samtliga är eller blir skeva i chucken vilket gör att man varken kan borra eller skruva med någon precision alls.

Stölle
199 Inlägg
11 april 2012
Det är lugnt, min Panasonic EY 7440 (listnetto 3800:-) på firman är ganska precis 1 år och redan skev i chucken, trots rätt mild behandling, lite hålsåg nån gång men annars mest borr storlek 5-12mm o stegborr samt lite skruvande. Så även en dyr maskin kan bli sliten rätt fort i chucken, så att då kanske välja en billigare o byta kanske vartannat år tjänar man nog mer på.

Jag anar ugglor som får kläder.

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
711 Inlägg
12 april 2012
CHEEVA skrev:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Testinstrument-och-Elektronik/OBDII-matare-32270/

någon som har provat den ? verkar va en kul pryl smile

Nepp men säkert samma som denna fast billigare: http://www.amazon.com/Roadi-TG3-Vehicle … B002U2E9F8

Och googlar man mer så lär man hitta nån mer billigare kanske.

Sök