Det många glömmer eller inte känner till i denna tråd är att de vanligaste bilarna på våra vägar har en toppfart på runt 180-200km/h så er önskade gräns på 200km/h skulle inte spela någon större roll förutom för dom som gärna betalar en extra slant för att ha möjlighet att köra fortare.
Sedan får man inte glömma att detta är svenska naturskyddsföreningen som gör allt för att provocera och få igenom sina åsikter och tankar. Jag litar inte ett dugg på deras uppgifter då dom redan visat att dom mer än gärna vinklar sina siffror så det låter bättre än vad det är. Svenska naturskyddsföreningen har lika mycket trovärdighet som sverigedemokraterna, NTF och Gröna bilister tillsammans.
Förövrigt är det tragiskt att allt fler tidningar vänder sig till båda Svenska Naturskyddsföreningen samt NTF när det vill ha "information" och "statistik" om miljö respektive trafiksäkerhet då dom aldrig skulle komma på tanken att vända sig till Sverigedemokraterna när de vill ha information om invandring.
Har förövrigt erfarenheter av att framföra fordon med en toppfart på 130km/h samt 145km/h och kan säga att det varken är trafiksäkert eller känns särskilt säkert.
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!