2584
Sök

Bilar kan få maxfart på 150 km/h

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
3 februari 2009
#141
dbjanoz skrev:
Roz-104 skrev:
http://www.metro.se/se/article/2009/01/27/08/2137-48/index.xml

Bara jag som missat denna nyhet? Hittade inget om det i forumet.

Det var en något hög gräns om den ska göra någon nytta, 150km/h lär knappast göra någon nytta i något samhälle.

Säkerheten sitter i föraren! Att man inte satsar på att ändra attityden hos oss förare och utbildar oss att hantera fordonet framför alla dess system och hinder. Hur mycket har anti-spinn och anti-sladd systemen hjälpt föraren? Nej det går bara så mycket fortare när de kör av med dessa bilar isället. ABS bromsar är det enda hjälpsystemet som är någon riktig hjälp, men även detta system måste hanteras på rätt sätt för att fungera som avsett.

När det gäller attityden så lär oss att skilja på motorsport och vårt transportsystem! Säkerhet i trafiken bygger på att hålla marginaler och ett samspel med andra trafikanter oavsett om det är gångtrafikanter, bilister, lastbilsförare, cyklister, funktionshindrade, inte ligga på gränsen till vad som är möjligt.

Det finns inte ens förståelse från en gångtrafikant att kanske kunde jag vänta 3 sekunder vid ett övergånställe och vänta till den där 20ton tunga lastbilen har passerat med att gå över. Nej istället håller gångtrafikanten på sin rätt, "Han ska stanna" sedan när samma person kommer hem sitter de och snackar miljö. Snacka om hykleri. Hur mycket extra energi går det åt för de gångare som kastar sig ut på övergånställena i landet?

Det finns hur många åtgärder som helst som skulle ge mer än en hastighetsgräns på 150Km/h. Det är ju ett slag i luften!

Mycket bra sagt!

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

627 Inlägg
3 februari 2009
#142
AcesHigh666 skrev:
dbjanoz skrev:
Roz-104 skrev:
http://www.metro.se/se/article/2009/01/27/08/2137-48/index.xml

Bara jag som missat denna nyhet? Hittade inget om det i forumet.

Det var en något hög gräns om den ska göra någon nytta, 150km/h lär knappast göra någon nytta i något samhälle.

Säkerheten sitter i föraren! Att man inte satsar på att ändra attityden hos oss förare och utbildar oss att hantera fordonet framför alla dess system och hinder. Hur mycket har anti-spinn och anti-sladd systemen hjälpt föraren? Nej det går bara så mycket fortare när de kör av med dessa bilar isället. ABS bromsar är det enda hjälpsystemet som är någon riktig hjälp, men även detta system måste hanteras på rätt sätt för att fungera som avsett.

När det gäller attityden så lär oss att skilja på motorsport och vårt transportsystem! Säkerhet i trafiken bygger på att hålla marginaler och ett samspel med andra trafikanter oavsett om det är gångtrafikanter, bilister, lastbilsförare, cyklister, funktionshindrade, inte ligga på gränsen till vad som är möjligt.

Det finns inte ens förståelse från en gångtrafikant att kanske kunde jag vänta 3 sekunder vid ett övergånställe och vänta till den där 20ton tunga lastbilen har passerat med att gå över. Nej istället håller gångtrafikanten på sin rätt, "Han ska stanna" sedan när samma person kommer hem sitter de och snackar miljö. Snacka om hykleri. Hur mycket extra energi går det åt för de gångare som kastar sig ut på övergånställena i landet?

Det finns hur många åtgärder som helst som skulle ge mer än en hastighetsgräns på 150Km/h. Det är ju ett slag i luften!

Mycket bra sagt!

Som Volvo säger om sin nya XC60: "Bästa sättet att förhindra en olycka är att undvika den"

We Ride Togheter, We Die Togheter!

518 Inlägg
3 februari 2009
#143
dbjanoz skrev:
Roz-104 skrev:
http://www.metro.se/se/article/2009/01/27/08/2137-48/index.xml

Bara jag som missat denna nyhet? Hittade inget om det i forumet.

Det var en något hög gräns om den ska göra någon nytta, 150km/h lär knappast göra någon nytta i något samhälle.

Säkerheten sitter i föraren! Att man inte satsar på att ändra attityden hos oss förare och utbildar oss att hantera fordonet framför alla dess system och hinder. Hur mycket har anti-spinn och anti-sladd systemen hjälpt föraren? Nej det går bara så mycket fortare när de kör av med dessa bilar isället. ABS bromsar är det enda hjälpsystemet som är någon riktig hjälp, men även detta system måste hanteras på rätt sätt för att fungera som avsett.

När det gäller attityden så lär oss att skilja på motorsport och vårt transportsystem! Säkerhet i trafiken bygger på att hålla marginaler och ett samspel med andra trafikanter oavsett om det är gångtrafikanter, bilister, lastbilsförare, cyklister, funktionshindrade, inte ligga på gränsen till vad som är möjligt.

Det finns inte ens förståelse från en gångtrafikant att kanske kunde jag vänta 3 sekunder vid ett övergånställe och vänta till den där 20ton tunga lastbilen har passerat med att gå över. Nej istället håller gångtrafikanten på sin rätt, "Han ska stanna" sedan när samma person kommer hem sitter de och snackar miljö. Snacka om hykleri. Hur mycket extra energi går det åt för de gångare som kastar sig ut på övergånställena i landet?

Det finns hur många åtgärder som helst som skulle ge mer än en hastighetsgräns på 150Km/h. Det är ju ett slag i luften!

ett av de klokaste kommentarerna jag läst på detta forum.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

DFFL
9 020 Inlägg
3 februari 2009
#144
_Robbzon_ skrev:
snoddas skrev:
på mc har dom spärren vid 250 varför inte samma hastighet på bilar:P

Alla hojjar har la inte det? Min polares r6a ha vi varit uppe i 270 ett flertal gånger med...

Motorstarka bilar har ofta spärr vid 250km/h.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

627 Inlägg
3 februari 2009
#145
TeedasT skrev:
man ska kunna köra fortare om en nödsituation kräver det? ofta så är det bättre att gasa sig ur situationer än att bromsa, ligger alla då samma hastighet händer det inte ett skräp. att tala är silver, men att tänka är guld min vän.

Haha detta resonemang förstår jag inte alls.. hur ofta gasar du dig ur situationer när du redan ligger i 150 km/t? Då ska du ju ha en bil som sticker iväg när du väl är uppe i dom hastigheterna också..

Sen måste jag säga att jag förstår folks reaktioner. Även om man sällan ligger i dom här hastigheterna så vill man inte bli av med möjligheten att kunna göra det. Vi ska inte kunna ladda ner på nätet, vi ska bli avlyssnade, vi ska inte kunna utnyttja de ena efter det andra.. alla dessa restriktioner!

Förändringar kräver att man når ut till alla människor på ett sätt som gör att de känner sig trygga med hur det kommer att bli, inga jävla diktatorfasoner som bygger på ett visst synsätt (såsom artikeln som bygger på ett miljöperspektiv etc) som man sedan trycker på människor.

Dom är ju fantastiska på att motsäga sig själva, se exempelvis detta som många tagit upp med företräde för fotgängare på övergångsställen. Ur miljöperspektiv suger det pung! Det är inte helt genomtänkt det här förslaget.. ta den nya lagen om nedladdningsförbud också.. ingen har tänkt på möjligheten att man kan hacka sig in i grannens trådlösa nät och ladda ner och på så vis ge grannen skiten för allt. Eller hur ska man veta om saker är upphovsrättsskyddat etc? Allt hänger på hur man presenterar ett förslag och om man verkligen visar att man vägt för och nackdelar.

EDIT: Sätt in ett störande pipljud som ljuder när man kör över 150 km/t... på så vis har du ändå möjligheten att köra i högre farter men du undviker det för att slippa ljudet.. vem fan ägnar inte 5 sekunder åt att ta på sig bältet än att sitta å lyssna på varningsljudet?
Senast redigerat av mastrovious (3 februari 2009)

We Ride Togheter, We Die Togheter!

864 Inlägg
3 februari 2009
#146
RouziMotorsport skrev:
Lever vi i stenåldern? Kommer det ske mindre olyckor för att man begränsar farten till 150km/h? haha..
Satsa på bättre vägar för helvete, samt hårdare regler för körkort och bättre kontroller.
Alla dessa jäkla hål mitt i våra vägar bidrar säkert till mindre olyckor om man inför begränsningen på 150..

Studier visar, att man redan över farter på 65km/h löper stor risk att dö, eller åtminståne skadas ordentligt vid frontalkrockar! Så vad är meningen med att begränsa farten?

Förslaget grundar sig främst på miljökonsekvenser, många i den här tråden har missat det och kommer med likartade argument....

3 714 Inlägg
3 februari 2009
#147
Jag tror inte att en hastighetsspärr skulle hjälpa mot varken fortkörning eller olyckor, jag tror däremot att det blir bättre om polisen visar sig mer ute på vägarna (vem har inte släppt av när dom sett en polis). smile

Tror mer på att göra uppkörningarna svårare eftersom det är för lätt att ta körkort idag (tyvärr).
Men även om man får svårare att köra upp så säger inte det att just den personen skulle sätta sig ooch köra vårdslöst.

MASTROVIOUS: ett pip-ljud tror jag inte hjälper direkt eftersom det går koppla ur ganska lätt (om det inte sitter i nån databox).

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Meister
6 763 Inlägg
3 februari 2009
#148
bollen1986 skrev:
Jag tror inte att en hastighetsspärr skulle hjälpa mot varken fortkörning eller olyckor, jag tror däremot att det blir bättre om polisen visar sig mer ute på vägarna (vem har inte släppt av när dom sett en polis). smile

Tror mer på att göra uppkörningarna svårare eftersom det är för lätt att ta körkort idag (tyvärr).
Men även om man får svårare att köra upp så säger inte det att just den personen skulle sätta sig ooch köra vårdslöst.

MASTROVIOUS: ett pip-ljud tror jag inte hjälper direkt eftersom det går koppla ur ganska lätt (om det inte sitter i nån databox).

Uppkörningen är inte så lätt som du säger. Om alla körde som de gjorde när de körde upp så skulle de aldrig bli några problem. Men de är aldrig någon som gör så


Sleeper
3 084 Inlägg
3 februari 2009
#149
Spela roll om man kör 150 eller 320 tappar man kontrollen så dör man ju i vilket fall. Jag vill då inte riskera att förblöda till döds då är det bättre att dö direkt.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

627 Inlägg
3 februari 2009
#150
Bollen 1986 skrev:
MASTROVIOUS: ett pip-ljud tror jag inte hjälper direkt eftersom det går koppla ur ganska lätt (om det inte sitter i nån databox).
Uppkörningen är inte så lätt som du säger. Om alla körde som de gjorde när de körde upp så skulle de aldrig bli några problem. Men de är aldrig någon som gör så

Sant.. Men jag menar en liknande idé.. asså att man ändå kan men får en typ av varning lr liknande som gör att man avstår i många fall..
Senast redigerat av mastrovious (3 februari 2009)

We Ride Togheter, We Die Togheter!

Ugglan-racing
362 Inlägg
3 februari 2009
#151
dbjanoz skrev:
Roz-104 skrev:
http://www.metro.se/se/article/2009/01/27/08/2137-48/index.xml

Bara jag som missat denna nyhet? Hittade inget om det i forumet.

Det var en något hög gräns om den ska göra någon nytta, 150km/h lär knappast göra någon nytta i något samhälle.

Säkerheten sitter i föraren! Att man inte satsar på att ändra attityden hos oss förare och utbildar oss att hantera fordonet framför alla dess system och hinder. Hur mycket har anti-spinn och anti-sladd systemen hjälpt föraren? Nej det går bara så mycket fortare när de kör av med dessa bilar isället. ABS bromsar är det enda hjälpsystemet som är någon riktig hjälp, men även detta system måste hanteras på rätt sätt för att fungera som avsett.

När det gäller attityden så lär oss att skilja på motorsport och vårt transportsystem! Säkerhet i trafiken bygger på att hålla marginaler och ett samspel med andra trafikanter oavsett om det är gångtrafikanter, bilister, lastbilsförare, cyklister, funktionshindrade, inte ligga på gränsen till vad som är möjligt.

Det finns inte ens förståelse från en gångtrafikant att kanske kunde jag vänta 3 sekunder vid ett övergånställe och vänta till den där 20ton tunga lastbilen har passerat med att gå över. Nej istället håller gångtrafikanten på sin rätt, "Han ska stanna" sedan när samma person kommer hem sitter de och snackar miljö. Snacka om hykleri. Hur mycket extra energi går det åt för de gångare som kastar sig ut på övergånställena i landet?

Det finns hur många åtgärder som helst som skulle ge mer än en hastighetsgräns på 150Km/h. Det är ju ett slag i luften!

Riktigt bra skrivet^^ tummen upp till dig..Inte funderat på att bli politiker?tongue

How does dust taste sucker??

1 079 Inlägg
3 februari 2009
#152
blacklin3 skrev:
dbjanoz skrev:
Roz-104 skrev:
http://www.metro.se/se/article/2009/01/27/08/2137-48/index.xml

Bara jag som missat denna nyhet? Hittade inget om det i forumet.

Det var en något hög gräns om den ska göra någon nytta, 150km/h lär knappast göra någon nytta i något samhälle.

Säkerheten sitter i föraren! Att man inte satsar på att ändra attityden hos oss förare och utbildar oss att hantera fordonet framför alla dess system och hinder. Hur mycket har anti-spinn och anti-sladd systemen hjälpt föraren? Nej det går bara så mycket fortare när de kör av med dessa bilar isället. ABS bromsar är det enda hjälpsystemet som är någon riktig hjälp, men även detta system måste hanteras på rätt sätt för att fungera som avsett.

När det gäller attityden så lär oss att skilja på motorsport och vårt transportsystem! Säkerhet i trafiken bygger på att hålla marginaler och ett samspel med andra trafikanter oavsett om det är gångtrafikanter, bilister, lastbilsförare, cyklister, funktionshindrade, inte ligga på gränsen till vad som är möjligt.

Det finns inte ens förståelse från en gångtrafikant att kanske kunde jag vänta 3 sekunder vid ett övergånställe och vänta till den där 20ton tunga lastbilen har passerat med att gå över. Nej istället håller gångtrafikanten på sin rätt, "Han ska stanna" sedan när samma person kommer hem sitter de och snackar miljö. Snacka om hykleri. Hur mycket extra energi går det åt för de gångare som kastar sig ut på övergånställena i landet?

Det finns hur många åtgärder som helst som skulle ge mer än en hastighetsgräns på 150Km/h. Det är ju ett slag i luften!

Riktigt bra skrivet^^ tummen upp till dig..Inte funderat på att bli politiker?tongue

De är han ju för smart för.... tongue

typ..eh..va?
582 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#153
Syst3m skrev:
De är han ju för smart för.... tongue

Haha så sant xD

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

674 Inlägg
3 februari 2009
#154
mastrovious skrev:
TeedasT skrev:
man ska kunna köra fortare om en nödsituation kräver det? ofta så är det bättre att gasa sig ur situationer än att bromsa, ligger alla då samma hastighet händer det inte ett skräp. att tala är silver, men att tänka är guld min vän.

Haha detta resonemang förstår jag inte alls.. hur ofta gasar du dig ur situationer när du redan ligger i 150 km/t? Då ska du ju ha en bil som sticker iväg när du väl är uppe i dom hastigheterna också..

Sen måste jag säga att jag förstår folks reaktioner. Även om man sällan ligger i dom här hastigheterna så vill man inte bli av med möjligheten att kunna göra det. Vi ska inte kunna ladda ner på nätet, vi ska bli avlyssnade, vi ska inte kunna utnyttja de ena efter det andra.. alla dessa restriktioner!

Förändringar kräver att man når ut till alla människor på ett sätt som gör att de känner sig trygga med hur det kommer att bli, inga jävla diktatorfasoner som bygger på ett visst synsätt (såsom artikeln som bygger på ett miljöperspektiv etc) som man sedan trycker på människor.

Dom är ju fantastiska på att motsäga sig själva, se exempelvis detta som många tagit upp med företräde för fotgängare på övergångsställen. Ur miljöperspektiv suger det pung! Det är inte helt genomtänkt det här förslaget.. ta den nya lagen om nedladdningsförbud också.. ingen har tänkt på möjligheten att man kan hacka sig in i grannens trådlösa nät och ladda ner och på så vis ge grannen skiten för allt. Eller hur ska man veta om saker är upphovsrättsskyddat etc? Allt hänger på hur man presenterar ett förslag och om man verkligen visar att man vägt för och nackdelar.

EDIT: Sätt in ett störande pipljud som ljuder när man kör över 150 km/t... på så vis har du ändå möjligheten att köra i högre farter men du undviker det för att slippa ljudet.. vem fan ägnar inte 5 sekunder åt att ta på sig bältet än att sitta å lyssna på varningsljudet?

& alla  JÄVLA  gupp & idiotiska strypningar på vägarna... trycker ihop 2 mötande filer till 1......   HELT RABIAT tänkande!!!    fatter verkligen inte just detta HUR det kunde bli verklighet????         & så pratar politiker jävlarna miljö??    - De fattar verkligen ingenting!

HUR MYCKET mer utsläpp & annat skit som högre bränsle förbrukning,  Mer däck rester & mickro particklar som varit så jävla mycket snack om.. & sist men inte minst  all irritation det här skiten skapar när man tvingas köra eller helt undvika sån gupp & stryp förstörda gator & samtidigt då tänka på hur de pratas om miljö.......   Det är sån jävla hyckleri så det är fan inte sant   Fast det ÄR sant!!!
Senast redigerat av Ramrod (3 februari 2009)

With great freedom comes great responsebility

674 Inlägg
3 februari 2009
#155
Rquired skrev:
Phaetoon skrev:
Först och främst så är det ett EU-förslag. Så det kan bli verklighet här i Sverige framöver.
Kanske redan 2013 som förslaget nämner som tidgräns?

Hastighetsgränsen som nämns i förslaget är 100mph (dvs 162km/h) och förslaget innebär ett förbud mot
alla bilar som kan köra fortare än den hastigheten, om dessa inte installerar en hastighetsbegränsande anordning. Lagförslaget går i samma anda som det i Japan (180km/h begränsning där för inhemska fordon)

Ett annat relaterat förslag som jag har läst om (ej släppt ännu vad jag vet) är att man vill införa en begränsning på antalet hästkrafter på nya personbilar (230-280hk ungefär) och även begränsa förhållandet mellan effekt och vikt, så att man t.ex. inte får sälja en bil som väger säg 1 ton och har mer än 200hk.

Tyskland och Italien lär inte gilla detta förslag. Men det handlar ju om majoritetsbeslut så dom får nog böja sig i slutändan.

Det kommer ta hus i h*lvete i så fall wink Hoppas de låter bli skiten i alla fall.

Jag kan lova att det inte kommer att "gillas"  här heller! ....    ARG jag BLIR!!!!!

With great freedom comes great responsebility

674 Inlägg
3 februari 2009
#156
dbjanoz skrev:
Roz-104 skrev:
http://www.metro.se/se/article/2009/01/27/08/2137-48/index.xml

Bara jag som missat denna nyhet? Hittade inget om det i forumet.

Det var en något hög gräns om den ska göra någon nytta, 150km/h lär knappast göra någon nytta i något samhälle.

Säkerheten sitter i föraren! Att man inte satsar på att ändra attityden hos oss förare och utbildar oss att hantera fordonet framför alla dess system och hinder. Hur mycket har anti-spinn och anti-sladd systemen hjälpt föraren? Nej det går bara så mycket fortare när de kör av med dessa bilar isället. ABS bromsar är det enda hjälpsystemet som är någon riktig hjälp, men även detta system måste hanteras på rätt sätt för att fungera som avsett.

När det gäller attityden så lär oss att skilja på motorsport och vårt transportsystem! Säkerhet i trafiken bygger på att hålla marginaler och ett samspel med andra trafikanter oavsett om det är gångtrafikanter, bilister, lastbilsförare, cyklister, funktionshindrade, inte ligga på gränsen till vad som är möjligt.

Det finns inte ens förståelse från en gångtrafikant att kanske kunde jag vänta 3 sekunder vid ett övergånställe och vänta till den där 20ton tunga lastbilen har passerat med att gå över. Nej istället håller gångtrafikanten på sin rätt, "Han ska stanna" sedan när samma person kommer hem sitter de och snackar miljö. Snacka om hykleri. Hur mycket extra energi går det åt för de gångare som kastar sig ut på övergånställena i landet?

Det finns hur många åtgärder som helst som skulle ge mer än en hastighetsgräns på 150Km/h. Det är ju ett slag i luften!

Här är en som förstår vad det här handlar om!  Kul att se att det finns människor som du!!
Senast redigerat av Ramrod (3 februari 2009)

With great freedom comes great responsebility

674 Inlägg
3 februari 2009
#157
mastrovious skrev:
Bollen 1986 skrev:
MASTROVIOUS: ett pip-ljud tror jag inte hjälper direkt eftersom det går koppla ur ganska lätt (om det inte sitter i nån databox).
Uppkörningen är inte så lätt som du säger. Om alla körde som de gjorde när de körde upp så skulle de aldrig bli några problem. Men de är aldrig någon som gör så

Sant.. Men jag menar en liknande idé.. asså att man ändå kan men får en typ av varning lr liknande som gör att man avstår i många fall..

Varför inte operera fast ett chipp på hjärnan på folk också så att man fjärrstyra dem att göra precis vad "de som bestämer" vill att man ska göra utan att protestera???   Va viiiilket dröm samhälle, VEM vill INTE ha det??       Räck upp en hand!

With great freedom comes great responsebility

Saabifierad
2 031 Inlägg
4 februari 2009
#158
Det många glömmer eller inte känner till i denna tråd är att de vanligaste bilarna på våra vägar har en toppfart på runt 180-200km/h så er önskade gräns på 200km/h skulle inte spela någon större roll förutom för dom som gärna betalar en extra slant för att ha möjlighet att köra fortare.

Sedan får man inte glömma att detta är svenska naturskyddsföreningen som gör allt för att provocera och få igenom sina åsikter och tankar. Jag litar inte ett dugg på deras uppgifter då dom redan visat att dom mer än gärna vinklar sina siffror så det låter bättre än vad det är. Svenska naturskyddsföreningen har lika mycket trovärdighet som sverigedemokraterna, NTF och Gröna bilister tillsammans.

Förövrigt är det tragiskt att allt fler tidningar vänder sig till båda Svenska Naturskyddsföreningen samt NTF när det vill ha "information" och "statistik" om miljö respektive trafiksäkerhet då dom aldrig skulle komma på tanken att vända sig till Sverigedemokraterna när de vill ha information om invandring.

Har förövrigt erfarenheter av att framföra fordon med en toppfart på 130km/h samt 145km/h och kan säga att det varken är trafiksäkert eller känns särskilt säkert.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 februari 2009
#159
Slash skrev:
Det många glömmer eller inte känner till i denna tråd är att de vanligaste bilarna på våra vägar har en toppfart på runt 180-200km/h så er önskade gräns på 200km/h skulle inte spela någon större roll förutom för dom som gärna betalar en extra slant för att ha möjlighet att köra fortare.

Sedan får man inte glömma att detta är svenska naturskyddsföreningen som gör allt för att provocera och få igenom sina åsikter och tankar. Jag litar inte ett dugg på deras uppgifter då dom redan visat att dom mer än gärna vinklar sina siffror så det låter bättre än vad det är. Svenska naturskyddsföreningen har lika mycket trovärdighet som sverigedemokraterna, NTF och Gröna bilister tillsammans.

Förövrigt är det tragiskt att allt fler tidningar vänder sig till båda Svenska Naturskyddsföreningen samt NTF när det vill ha "information" och "statistik" om miljö respektive trafiksäkerhet då dom aldrig skulle komma på tanken att vända sig till Sverigedemokraterna när de vill ha information om invandring.

Har förövrigt erfarenheter av att framföra fordon med en toppfart på 130km/h samt 145km/h och kan säga att det varken är trafiksäkert eller känns särskilt säkert.

Jag är emot en spärr av topfarten på bilar, men blir ändå lite nyfiken. Varför kändes de bilar du beskriver osäkra? Var det spärrade fordon eller gick de rent fysiskt inte fortare?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

674 Inlägg
4 februari 2009
#160
Rquired skrev:
Slash skrev:
Det många glömmer eller inte känner till i denna tråd är att de vanligaste bilarna på våra vägar har en toppfart på runt 180-200km/h så er önskade gräns på 200km/h skulle inte spela någon större roll förutom för dom som gärna betalar en extra slant för att ha möjlighet att köra fortare.

Sedan får man inte glömma att detta är svenska naturskyddsföreningen som gör allt för att provocera och få igenom sina åsikter och tankar. Jag litar inte ett dugg på deras uppgifter då dom redan visat att dom mer än gärna vinklar sina siffror så det låter bättre än vad det är. Svenska naturskyddsföreningen har lika mycket trovärdighet som sverigedemokraterna, NTF och Gröna bilister tillsammans.

Förövrigt är det tragiskt att allt fler tidningar vänder sig till båda Svenska Naturskyddsföreningen samt NTF när det vill ha "information" och "statistik" om miljö respektive trafiksäkerhet då dom aldrig skulle komma på tanken att vända sig till Sverigedemokraterna när de vill ha information om invandring.

Har förövrigt erfarenheter av att framföra fordon med en toppfart på 130km/h samt 145km/h och kan säga att det varken är trafiksäkert eller känns särskilt säkert.

Jag är emot en spärr av topfarten på bilar, men blir ändå lite nyfiken. Varför kändes de bilar du beskriver osäkra? Var det spärrade fordon eller gick de rent fysiskt inte fortare?

Han hade väl en trabbant med 45Hk & cykelhjul på....  som föreskrivet i förslaget....

With great freedom comes great responsebility


Sök