buttrus skrev:
kolvas skrev:
För att ge trådskaparen ett relevant svar:
det är nog många som skulle bli besvikna över effekten i bilarna ifall dom bänkar dom i en ärlig bänk.
Har själv varit med och bänkat en bil som enligt ägaren skulle ha ca 450hk (standard i bilen var 270 har jag för mig) och vi bänkade bilen på 328 hk, han blev vansinnig och det var fel på bänken & det ena och andra, sen vägrade han att betala för bänkningen eftersom han inte fick de siffror han förväntat sig.
TACK var det jag ville få fram! Det är precis det jag menar.. Det är många som plussar på lite väl mkt ibland när dom bytt lite saker.. Det var därför jag lite grovt tog i med rallycrossens bilar.. men det vart ju fiasko!
Man måste läsa på för att förstå hur det hänger ihop. en S40 T4 original har oftast i regionen 195-210hk vid 0.9bar laddtryck. Min bil bromsade senast 280hk vid 0.8bar laddtryck, samma motor fast med lite utbytat delar och större turbo. Så visst kan dina 1.1bar ge olika effekter.
Sen killen med 18T och 400hk... hur länge kan han hålla fullt egentligen? blir ju ljummet som fasen i insuget, på avgasventilerna osv... så visst 400hk men hur bromsades set? statiskt med 2sek last? eller i ett realistiskt svep 100-250km/h på 35sek?
Blir en rackans skillnad.
Så att en firma brosmar fram 450hk och en annan 380hk ser jag inte som att någon av dem ljuger, bara olika sätt att mäta på. I mina ögon är det lite som att hoppa på badrumsvågen när man säger att man har 400hk med 18T.