3537
Sök

Oscar´s Audi A4 styling bilen provkörd. å nytt sätt att sänka på påkommit

124 Inlägg
23 augusti 2009
Elda skrev:
hade varit intreserad av att veta hur du gjorde med fjädrarna smile stiligt blir det, dock ser sidokjolen ut att ha Kass passform mot bilen, bilden som ljuger eller något du tänker ändra på?

Ser precis lika tråkigt ut på min kan jag informera om så är troligen kass passform från början

utbildad klant
2 197 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
Som timmu sa kasspassform men det hindrar inte mig ska spackla det lovar wink ni som följer detta kommer få se en hel del ändring på kjolarna så fort pengar rullar in;) . 

Elda: Det är först  främs 60 fjädrar fram å 40bak men jag ville ha lägre fram så lossa dämparn men tog INTE av fjädermn från dämparn utan tryckte i hop fjädern som man gör när man ska byta. å sen köpte jag sänk/höjjsatter på biltema å skruva åt så fjärdern blev ordentligt ner tryckt. verkar funka. har 2 stycken på varje fjäder.

hoppas du fatta om du vill så akn jag föröska ta kort på det en dag.

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
ingenfara;) inte så hårt i hoptrycka så lära inte hända något:P å kan söga att jag inte användes biltemas ja bulltar som skicka med dom vågade jag ej lita på:P  utan har bytt till kraftiga saker. dess utom lär bara en fjäder fjädra upp lite bara tryck i hop en sprial lixom:P

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
24 augusti 2009
Ja men om du åker fort i en kurva så det blir lite påfrestning på fjädrar och dämpare så lär dom där gå av ganska direkt kan jag meddela! Och går dom av kan det studsa till, du kan få kast/sladd, åka ner i diket, och där kan allt hända eller ännu värre så kan du fara in i en annan bil och skada andra människor!
Av med dom, BUMS! smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Jlmmy
24 augusti 2009
Att du ens klarar av att säga att du kör med biltemas sånna där fjäder ihopressare^^
Totalt livsfarligt, Håller med Mäki! Bort med dom direkt...

2 788 Inlägg
24 augusti 2009
Jlmmy skrev:
Att du ens klarar av att säga att du kör med biltemas sånna där fjäder ihopressare^^
Totalt livsfarligt, Håller med Mäki! Bort med dom direkt...

Står det inte i katalogen att det är meningen att man ska ha dem för att få loss fjädrarna tom.? tongue

Satsa på riktiga sänkfjädrar elr tom. coilovers så kan du ställa in bilen hur du vill ha den wink Det kostar ju en slant men tror att det är värt de pengarna! wink

Plåtslagare
20 Inlägg
24 augusti 2009
oggy_swe skrev:
Man tackar kan säga för dom som undrar så lyckades jag fixa pass formen med lite våld;) tryckte som en GNU å skruvade sen fast så nu sitetr dom:P . Å sen uppskattar jag att ni inte säger nått om regskyllten var en fruktansvärd olycka vill ej ha återblickar:P

själv har ja hört att man ska prata om ... wink sina olyckor.. så berätta nu ! tongue även om de kanske e "old news" tongue

utbildad klant
2 197 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
ähh Som svar till er alla jag har bytt ut både biltemas bulltyar å mutrar till lås muttrar å ordnetliga tjocka bulltar dom kommer vekrligen inte gå av. det enda som är biltema det är den lilla metllbiten som hänger över. Det håller och om inte jaja whatever. sen tror jag ni fattar fel ni tror jag har trcykt i hop hela fjädern. det är fel. har tatt endast en ytesrt liten del av övredelan å spänt så inget stort tryck tro mig tongue

haha vad snackar du om vadå för olyckor:P
Senast redigerat av oggy_swe (24 augusti 2009)

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
gokväll bilen är starat nu å verkar gå fint inte hunnit prova så mycket ska göra rent kylet ännu en gång i morn.

Å sen angånde mina sänkssaker. kom på världens ide kan inte förklara nu men ni lkör bli nöjda efter som jag d kan ta bort mian sånna som pressar i hop:) ska måla en bild i paint i morn så får ni se:D
Ha det

Mvh O.Frankeståhl

267 Inlägg
4 oktober 2009
blir ju riktigt bra detta;) hade faktiskt glömt bort dig o din audi, men det knallar ju på bra, lycka till.
Btw har börjat igen på min tråd nu lite smått wink

utbildad klant
2 197 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
gott dpck är denna bilen såld nu så tråden akn lika gärna låsas.

Mvh O.Frankeståhl

Like it German
378 Inlägg
23 april 2010
De tar sig sa mordbrännarn ! well done

Hur många skruvar fick du över?....

59 Inlägg
23 april 2010
Har den nya ägaren till bilen den uppe på garaget?

utbildad klant
2 197 Inlägg
23 april 2010
Trådstartare
vet ej:P

Mvh O.Frankeståhl

Sök