2177
Sök

varför hatar alla aluminium vingar (osthyvel)

35 Inlägg
4 februari 2009
tycker det passar på en del japanare. framförallt mazda rx-7. tycker nästan det ser konstigt ut uten en stor vinge på dom bilarna...

344 Inlägg
4 februari 2009
jag funderar på att skruva fast en biltema aluvinge på taket på min golf , tror ni det kommer bli bra smile ?

wink

787 Inlägg
4 februari 2009
Effektiv skrev:
jag funderar på att skruva fast en biltema aluvinge på taket på min golf , tror ni det kommer bli bra smile ?

wink

JAAAAAA... Jag längtar efter att få se en bil med osthyvlen på taket  big_smile

787 Inlägg
4 februari 2009
Men iaf vingen passar ju bra på vissa bilar och mindre bra på andra bilar smile

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
4 februari 2009
Irmscher Vectra skrev:

Mörkrädd också eller? wink

inte direct men är skönt att kunna se bra när man kör mycket kvällar å nätter

2,5 mil till jobbet enkel väg

Supraman
2 300 Inlägg
4 februari 2009
För att det ser ut som hej kom och hjälp mig.
Finns ingen vinge som osthyvlar som förstör en bils linjer som den.

Dom gör säkert sitt jobb aerodynamiskt men inget som gör sig på något annat än på en ren racingbil

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

94 Inlägg
4 februari 2009

tror det finns ännu större vingar med mera alu och mycket klistermärken på micro sväng förbi där vettja smile kanske hittar nått kul till sevenfårtin wink

4 001 Inlägg
4 februari 2009
kände att jag var tvungen
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/00621.jpg

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

94 Inlägg
4 februari 2009
haha! läste på  något forum där en killa hade köpt en osthyvel.. bland den billigaste han kunde hitta för att se om den värkligen hjälpte. monterade den åkte ut på e4 och provade, i 190km/h vek sig vingen på mitten och sen va det bara att skänka den till återvinning smile

huh?
10 427 Inlägg
4 februari 2009
Ruskigt fula och skrattretande. Passar in överhuvudtaget på någon bil 'vanlig' bil wink
Nästan lika illa är ju alla jävla takvingar som folk sätter kors och tvärs på sedaner. mad

Finns bara en vinge som passar på en sevenforty och det är 3,5kg 9166 209-8 i hård skumplast wink

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
4 februari 2009
Kan se bra ut... personligen så har jag nog sett 1 bil där det faktiskt sett bättre ut än original.

annat är det ju om den sitter på en racingbil, fast då spelar inte utseendet någon roll heller.... bara funktionen.

Tycker det värsta som finns är volvo.. typ 740/240 med sånna vingar... fast jag dömer ingen, alla gör som dem vill med SINA bilar... fast det är klart att endel tycker att dem bestämmer över vad som ser bra ut... ta extralysen t.ex dem gör en jävla nytta och ser inte helt fel ut på en del bilar.. ändå gnäller folk som fan på att man har dem.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Meister
6 763 Inlägg
4 februari 2009
Maximaracingoils skrev:
haha! läste på  något forum där en killa hade köpt en osthyvel.. bland den billigaste han kunde hitta för att se om den värkligen hjälpte. monterade den åkte ut på e4 och provade, i 190km/h vek sig vingen på mitten och sen va det bara att skänka den till återvinning smile

Men då gav den ju iaf downforce. Sen att den inte pallade de är ju en annan femma tongue

94 Inlägg
4 februari 2009
camaro67 skrev:
Maximaracingoils skrev:

Men då gav den ju iaf downforce. Sen att den inte pallade de är ju en annan femma tongue

Haha precis! smile

Team Pro5
313 Inlägg
5 februari 2009
steifan skrev:
Ruskigt fula och skrattretande. Passar in överhuvudtaget på någon bil 'vanlig' bil wink
Nästan lika illa är ju alla jävla takvingar som folk sätter kors och tvärs på sedaner. mad

Finns bara en vinge som passar på en sevenforty och det är 3,5kg 9166 209-8 i hård skumplast wink

Helt rätt big_smile

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk

12 086 Inlägg
5 februari 2009
Jag tycker inte de är skitfult.. på rätt bilar. Sen finns de ju lite olika varianter.
I regel är aluvingar rätt extrema, o i regel sitter de på en inte lika extrem bil i övrigt. Och då ser de skt ut helt enkelt. Sen blir de ju lätt så att alla tycker de är skit när alla andra tycker det. Gillar man aluvingar är man ju mobbad for life.

344 Inlägg
5 februari 2009
på tal om "feta" vingar, så ÄLSKAR jag imprezans vinge . den är ju helt enkelt brutal.
Me love long time big_smile

dock så tror jag bara den ser snygg ut på den bilen , men vad vet jag . . .

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87613/562326_7guate.jpg

Majestas
1 319 Inlägg
5 februari 2009
Effektiv skrev:
på tal om "feta" vingar, så ÄLSKAR jag imprezans vinge . den är ju helt enkelt brutal.
Me love long time big_smile

dock så tror jag bara den ser snygg ut på den bilen , men vad vet jag . . .

http://www1.garaget.org/gallery/archive/87613/562326_7guate.jpg

Oh my!.. It´s big!

Nae men just Alu-vingar är det väl inge större fel på så länge dom inte kommer i närheten av bilar tongue

På vissa bilar kanske det ser bra ut, men absolut inte en orginal e30, Sierra eller 740 med lite klistermärken osv osv.

Team VeboTrim

379 Inlägg
5 februari 2009
blir nästan spyfärdig av alu.vingar sad
så jävla fult e de att inte en enda jävla bil passar me alu vinge
om de ska va vinge så ska de fan va orginal

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

12 086 Inlägg
5 februari 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/87613/562326_7guate.jpg

Fan den där skulle göra sig bra på maximan tror jag smile

Btw någon som vet vart man kan köpa dom?
Jag hittar bara originalvingarna.
Senast redigerat av JapMax (5 februari 2009)

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
5 februari 2009
På vissa japanare passar det, men bara vissa. Beror på hur bilen ser ut i övrigt. Men inte på någon annan bil, då ser det helt fel ut.

Sök