3556
Sök

Effektförlust Rakskuret VS Sneskuret drevsats?

Meister
6 763 Inlägg
22 februari 2009
#41
prodrive skrev:
Ljudet när dogringarna griper in är nästan lika mysigt som vinandet big_smile Fast vet inte om det hade varit så roligt att ha i en vanlig gatbil, alla kommer ju kolla på en och tro att bilen är trasig...

Låt de okunniga titta och skratta, men sen när man piskar skiten ur deras spritt nya ferrari med den trasiga leksaksbilen så är de inte lika kaxiga längre lol


Inläggskritiker
990 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
#42
jocket4 skrev:
Så coolt låter det väl ändå inte, låter ju som att han har lånat en visselpipa av sin lillebror på fem bast och limmat i avgasröret..

Hehe låter ju så jävla mycket racing det kan bli, och utifrån låter det nåt sjukt nice.
Fast åka i en bil utan inredning och isolering med rakskuret det är lite för mycket oväsen för min smak.
Men ur racing syfte så är det helt rätt, sen låter det ju för jävla grymt.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

78 Inlägg
25 juni 2009
#43
håller enna  på och monterar 4 växlad dogbox ( m45 ) i min vite 760 nu wink skall smälla upp lite filmer när allt är klart i slutet av sommaren big_smile

Från dom djupa skogarna i Hedared

WestCoast!
86 Inlägg
28 juni 2009
#44
Kör rakskuret i min sierra.
Stummonterad låda utan isolering i bilen blir lite lätt irriterande när man lämnar stans 50-skyltar....
Annars är det asballt!
fick förövrigt 2hk extra i bänk med lådan!

Mitsubishi Lancer Evo VIII MR -04
Kia Sorento CRDi -07

huh?
10 427 Inlägg
29 juni 2009
#45
OT men en riklig dos med CRC Belt Grip (på remmar/remhjul) är en bra genväg för varvtalsberoende vinande för de som saknar det wink lol


Inläggskritiker
990 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
#46
engolf skrev:
Är man unte efter det ljudet så är det bara att tömma lådan på olja och pressa den hårt i några kilometer:)

Skämt åsido, låter faktiskt härligt. Dock hade jag inte velar ha en sådan låda i en vardagsbil, då får man ju tinnitus.

Har du ens åkt i en bil med rakskuren låda med inredning/isolering kvar i ? smile
Låter inte alls mycket, ljudet kan jämnföras med att köra med ett trasigt hjullager typ.

Skinkis Hehe att ha stummonterat då måste det låta utav helvete, och ingen isolering på det.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Inläggskritiker
990 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
#47
Såhär låter det i min bil med isolering och  inredning kvar i.



Obs gammal ratt, sitter MOMO ratt på nu som sitter rakt, denna var bara provosoriskt smile


Detta med rutan uppe.
Kompisen "Det är helt jävla otroligt,  Jag -  går bra eller ? Kompisen - Jaaa. cool
Obs jävligt mycket trafik ute den dagen, runt 1600 alla jävla slackers slutar jobbet så blev inte så fick inte möjlighet att dra ur bilen helt o maxa den, samt att den pissratten är för alla mätare så ser varken varvmätare lr hastighetsmätare, detta åtgärdat med en större MOMO ratt.
Senast redigerat av Hammarslag (10 juli 2009)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Inläggskritiker
990 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
#48
childofbodom skrev:
håller enna  på och monterar 4 växlad dogbox ( m45 ) i min vite 760 nu wink skall smälla upp lite filmer när allt är klart i slutet av sommaren big_smile

Hehe ja den lär ju hålla bättre än volvo lådan cool

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Reservdansk
6 271 Inlägg
14 juli 2009
#49
Hammarslag skrev:
Hehe ja den lär ju hålla bättre än volvo lådan cool

M45 är en Volvo-låda, antar att han har bytt dreven, precis som du. wink

Men med tanke på vad en låda med raka drev kostar skulle jag bli förbannad om den inte höll bättre än originallådan. lol

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Inläggskritiker
990 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
#50
TurbOla skrev:
Hammarslag skrev:
Hehe ja den lär ju hålla bättre än volvo lådan cool

M45 är en Volvo-låda, antar att han har bytt dreven, precis som du. wink

Men med tanke på vad en låda med raka drev kostar skulle jag bli förbannad om den inte höll bättre än originallådan. lol

Är väl medveten om att M45 är en volvo låda, lika så m90 och m56 osv. Men det är inte längre en volvo låda om man byter innanmätet enligt mig, samma sak som jag titulerar inte min låda "saablåda" utan numera.

Samma piss delar i volvo org lådan som saablådorna, håller dåligt :-) (undantag för m56)
Klart den lär hålla bättre, en 800nm minst pallar den nog, dreven i min ska klara 1200nm innan de rensas.
Aldrig dock hört att nån knäckt lådhuset  till en saablåda iaf, det hände för en toyota mr2a (när min motor satt i den) dyr drevsats i, men själva huset höll inte måttet.
Senast redigerat av Hammarslag (15 juli 2009)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

4 Inlägg
7 oktober 2011
#51
Du tjänar på att köra med rakskuret! Håller bättre, delvis snabbare växling då du knappt behöver koppla när du växlar, bara slå i nästa växel. Smäller på ganska bra smile plus att de låter härligare smile


Sök