2045
Sök

Volvo 744 GL -88 går bra,Men Svårstarad.

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
#1
Hejsan, Jag har inskaffat mig en volvo 744 88 årsmodell,

Problemet som jag inte vet är varför den är svårstartad när den har stått ute och det tar upp till en minut ibland innan den går igång.. 

den går hur bra som helst när den väl kommer igång och är varm, men är bara om den stått ute hela natten är den svår. Även när den har stått inne i varmgaraget är den svår.


Någon som kan veta vad som kanske är problem?

har oxå bytt tändstift men ändå lika svårstartad.

Mvh Johnny

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

290 Inlägg
5 februari 2009
#2
det kan vara förpumpen i tanken.
vad e det för motor i den?
Senast redigerat av dr-aero (5 februari 2009)

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
#3
förpumpen? kan tyvärr inte så mycket  smile  Det är en B230E..

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

21 761 Inlägg
5 februari 2009
#4
Du har skrivit 116HK i bilpresentationen, då kan det inte vara en B230E. Borde vara B230F istället. smile
Någonting av dessa saker är lite inkorrekt.

290 Inlägg
5 februari 2009
#5
du har ju 2 bränslepumpar, en under bilen (huvudpump) en i tanken (förpumpen).
förpumpen hjälper huvudpumpen att få fram bränsle, om den står still så går det ju trögare för huvudpumpen. men del låter länge med 1 minut.
du kanske har sliten olja på bilen så du tappar oljefilmen över natten.
(oljefilmen gör så att kolringarna tätar i cylindrarna)

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
#6
Drönirettab skrev:
Du har skrivit 116HK i bilpresentationen, då kan det inte vara en B230E. Borde vara B230F istället. smile
Någonting av dessa saker är lite inkorrekt.
hehe då kanske det är F big_smile

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
#7
dr-aero skrev:
du har ju 2 bränslepumpar, en under bilen (huvudpump) en i tanken (förpumpen).
förpumpen hjälper huvudpumpen att få fram bränsle, om den står still så går det ju trögare för huvudpumpen. men del låter länge med 1 minut.
du kanske har sliten olja på bilen så du tappar oljefilmen över natten.
(oljefilmen gör så att kolringarna tätar i cylindrarna)
Hm okej. för jag har testat att starta en stund och sen börja om ,typ starta stänga av starta stänga av och då börjar den hosta. sen precis när den hoppar igång så går den upp till 1000 rpm men sen dör den direkt. sen startar man igen och då hoppar den igång. fast den kan *tveka* som om den inte vet om den ska vara igång..

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

Mazda Über Alles
121 Inlägg
5 februari 2009
#8
min var oxå svårstartad när det hade varit fuktigt, bytte t-stift och t-kablar sen startade den på 5 s

snart på en väg nära dig

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
#9
okej! men kan det ha något med att den har stått i varmgaraget som förra ägarn hadde , och nu har jag den ute?

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

3 714 Inlägg
5 februari 2009
#10
testa med att byta tändstift,täkndkablar samt rotor och fördelare så borde den bli lättstartad

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
#11
bollen1986 skrev:
testa med att byta tändstift,täkndkablar samt rotor och fördelare så borde den bli lättstartad
OKej får kolla upp det.

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

Tottis_vbg
5 februari 2009
#12
prova byta kallstartsgivaren. sitter på toppen under insuget.sitter 2 givare bredvid varandra, har för mig det e den bakre givaren till kallstarten? men starta bilen så tempmätarn kommer till arbetstemp å dra bort nån av kablarna. dör tempmätaren på den ena så e det den andra till kallstarten...

1 142 Inlägg
5 februari 2009
#13
testa vrida på tändningen och låta den stå typ 10sek för när du vrider på tändningen startar även bensinpumparna vad ja har fått höra... sen testar du starta... min var likadan till ja började med att vänta ett tag med tändningen på.. för om ja fattat de rätt ska de sitta som en "backventil" eller hur man säger som gör att inte bensinen rinner tillbaka i tanken... men testa de


Sök