hej jag har köpt en 740 som är en förgnasare för en billig peng och tänkte ha det som ett hobby projekt och undrar vad man kan göra med själva motorn när man har tillgång till Svarv, fräs, cnc maskin, svets (Tig,Mig,mm) och övriga material ? Jag har sökt runt i forumet men har inte riktigt hittat det jag söker efter ville kolla så jag inte har missat nåt och vad man kan göra med denna motor
OBS! Jag vet att det inte är så mkt o trimma kanske när jag har läst andra trådar om att trimma 740 men nåt måste man ju börja med sen ska det bara sysselsätta mig och öka minna kunskaper inom trimning till framtida projekt
sportluftfilter annat avgassytem extraktor grenrör lite argare kam porta plana topplock porta insug lättat svänghjul. Sen blir de dyrt om man vill åka med webrar o ännu argare kam osv.
bygg ett 2 1/2" system med extraktorgrenrör, öppet filter, har du möjlighet kan du plocka av toppen å lämna i den på portning och planing å slipning av ventiler å sen i med en fin trim kam.. och sen kan du svetsa ett insug för dubbla original förgasare.. gör du allt detta ska du lätt få ur den 150-160hk
och bygg inte förgasar turbo om du tänkt använda bilen för dom är sjukt dyra i drift.. vet en som har en 240 med ett sånt kitt å den drar 9 liter milen!!
och bygg inte förgasar turbo om du tänkt använda bilen för dom är sjukt dyra i drift.. vet en som har en 240 med ett sånt kitt å den drar 9 liter milen!!
och bygg inte förgasar turbo om du tänkt använda bilen för dom är sjukt dyra i drift.. vet en som har en 240 med ett sånt kitt å den drar 9 liter milen!!
haha stackarn hört om förgasar turbos som drar typ 2-3liter milen när dom är lite uppskrämda
haha 9 liter milen??! om jag var du så skulle jag be kompisen kasta den motorn långt åt fan, då den dricker mer än en GAMMAL scania V8 som drar ett släp med en vikt på 60ton!
och bygg inte förgasar turbo om du tänkt använda bilen för dom är sjukt dyra i drift.. vet en som har en 240 med ett sånt kitt å den drar 9 liter milen!!
de gjorde den bilen iaf själv har ja aldrig prövat.. men dom går inget ändå så varför bygga de
Går inge vidare ?? Om inte jag minns helt fel så var det en grön 142:a som var snabbast i bakhjusdrift med överladdning på Emmaboda " en dag på strippen" för några år sen, och det var en B20 med sugturbo.
Den drog då inga 9 liter milen eller 3-4 heller. den låg på runt 1-1,5L/mil.
Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.
hade ja haft 4-5 lax å lägga så hade ja gjort på detta viset: Köpt begagnade förgasare. Sotningssats. Rör & böjjar från klracing.
Svetsat eget extraktor,avgas köpt filter. portat & planat. Lätta svänghjulet. (går de att ställa tändningen så gör de) för 4-5 så har du råd med begagnade förgasare,rör så du kan svetsa eget extraktor & sen en sotningssats. Ska du byta ventiler,köpa kam & sånt de e då pengarna springer iväg. För för den budgeten så har du råd me de ja har nämnt. Och de bör räcka för att få fart i den gamla maskinen