3382
Sök

Utpressning. bilskojare?!!!

19 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
min morsa vart uppring ikväll av en man som ville prata med min farsa.
morsan:tyvärr han är inte hemma just nu.
mannen svarar: de är så att han ringt på en kia 97 årsmoddel och den här affären är olaglig och den ska göras upp nu.(farsan har inte ringt på nån bil ska tillläggas)
morsan: ja det vet inte ja nått om ,han är inte hemma nu, men han kommer snart hem,jag har inga pengar.
mannen : nej men din kompis.
morsan:jag är själv har ingen här.
mannen. ja jag ser det.
vid de tillfället lägger hon på luren!
till läggas att mannen bryter på svenska !

nån som blivit utsatt för nått liknande!!???

Darth Vader
1 644 Inlägg
9 februari 2009
Bergis felringning

Braaaaap?

7 100 Inlägg
9 februari 2009
kolla upp numret!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

194 Inlägg
9 februari 2009
kan inte varit någon som busringt?
om de ringer via datorn är de ju bara att glömma vilka det är, samma sak om det är en mobilnummer som inte är reggad på någon alternativt stulen.

19 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
ajka skrev:
om de ringer via datorn är de ju bara att glömma vilka det är, samma sak om det är en mobilnummer som inte är reggad på någon alternativt stulen.

Privat nummer ringde han Från . han sa min farsas Till talnings namn så ingen felringning!

787 Inlägg
9 februari 2009
razty_razz skrev:
ajka skrev:

Privat nummer ringde han Från . han sa min farsas Till talnings namn så ingen felringning!

Man kan kolla Privatnr på telia men det kostar typ 500 spänn.. smile

19 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
bmx skrev:
kolla upp numret!

han sa att farsan ringt på en bil på blocket.

ska säga att isöndags morse ringde de på dörren å 2 utläningar med kris jackor(Kriminelas rätt i samhelet) stod utan för på gården.
dom hade kört av vägen , dum som han var öppnade han å hjälpte dom han tog reg. och tittade upp de
Bilen hemma hörande i söderhamn med körförbud sen 2007.
ända ja kan komma på är att de skulle vara dom som försöker pressa han på pengar.
farsan är egenföretagare och har mycket bilar , traktorer lastbilar på gården. så dom kanske trodde att de fanns pengar. dels endel av mina bilar står i carport där

19 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
AlvereZ skrev:
razty_razz skrev:
ajka skrev:

om det är ett regat nummer ja

787 Inlägg
9 februari 2009
razty_razz skrev:
AlvereZ skrev:
razty_razz skrev:

Jo . och pengarna blir man av med iaf även om inte nr finns . men det ända är nog bara att anmäla

787 Inlägg
9 februari 2009
razty_razz skrev:
bmx skrev:
kolla upp numret!

ska säga att isöndags morse ringde de på dörren å 2 utläningar med kris jackor(Kriminelas rätt i samhelet) stod utan för på gården.
dom hade kört av vägen , dum som han var öppnade han å hjälpte dom han tog reg. och tittade upp de
ända ja kan komma på är att de skulle vara dom som försöker pressa han på pengar.
farsan är egenföretagare och har mycket bilar , traktorer lastbilar på gården. så dom kanske trodde att de fanns pengar. dels endel av mina bilar står i carport där

Är ju inte helt omöjligt faktiskt ...

19 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
AlvereZ skrev:
razty_razz skrev:
AlvereZ skrev:

Jo . och pengarna blir man av med iaf även om inte nr finns . men det ända är nog bara att anmäla

jo det blir nog så,, men dom har inte ringt nå mer än allafall men får se om dom ringer någe mera .
polisen gör ju inget allfall..

bättre å köra med skogens lag ! yxor och påkar om dom kommer  hit

19 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
AlvereZ skrev:
razty_razz skrev:
bmx skrev:
kolla upp numret!

tippar fan på de . men då vet man vem de är som har bilen , men sen om den lånat ut den till nån pundar polare  vet man ju inte

787 Inlägg
9 februari 2009
razty_razz skrev:
AlvereZ skrev:
razty_razz skrev:

tippar fan på de . men då vet man vem de är som har bilen , men sen om den lånat ut den till nån pundar polare  vet man ju inte

Nej det är ju sant, får hoppas att dom bara provade 1 gång sen sket i det . men då provar dom väl hos någon annan stackare istället =/
En sak att sno något men att skrämmas så där så kan man ju få men för livet sen sad

Jlmmy
9 februari 2009
Farsan har varit med om något liknande, Var någon ****** som ringde och hotade om pengar och shit..
Man blev verkligen förbannad och inget direkt man kunde göra eller, Skulle varit riktigt gött att dra ihop ett gäng och banka vett i skallen på dom!

mvh

19 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Jlmmy skrev:
Farsan har varit med om något liknande, Var någon ****** som ringde och hotade om pengar och shit..
Man blev verkligen förbannad och inget direkt man kunde göra eller, Skulle varit riktigt gött att dra ihop ett gäng och banka vett i skallen på dom!

mvh

instämmer helt .

835 Inlägg
9 februari 2009
Ringa polisen är alltid ett bra första steg.

19 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Epitaph skrev:
Ringa polisen är alltid ett bra första steg.

det är redan gjort de

194 Inlägg
9 februari 2009
AlvereZ skrev:
razty_razz skrev:
AlvereZ skrev:

Kommer inte hända ett piss såvida det inte är mordhot eller trakasserier/ofredande via telefon i princip. Men om det inte inträffar mer samtal så skit i det som inträffat, och "mata" dom inte smile
Senast redigerat av ajka (9 februari 2009)

6 851 Inlägg
9 februari 2009
Jlmmy skrev:

mvh

Och du tror det skulle hjälpa att slå dem då?
Det ända som händer ar att DU/NI skulle åka på det hela.
Vist kan det vara lite skumt och kanske obehagligt när nån ringer så, men tyvärr finns det inget man kan göra mer än att möjligen spela in det hela OM de skulle ringa igen och sedan polisanmäla det.
Så länge ingen kommer till skada, på psykiskt eller fysiskt sätt så händer det inget mera.

Sök