3412
Sök

Utpressning. bilskojare?!!!

7 100 Inlägg
9 februari 2009
razty_razz skrev:
bmx skrev:
kolla upp numret!

han sa att farsan ringt på en bil på blocket.

ska säga att isöndags morse ringde de på dörren å 2 utläningar med kris jackor(Kriminelas rätt i samhelet) stod utan för på gården.
dom hade kört av vägen , dum som han var öppnade han å hjälpte dom han tog reg. och tittade upp de
Bilen hemma hörande i söderhamn med körförbud sen 2007.
ända ja kan komma på är att de skulle vara dom som försöker pressa han på pengar.
farsan är egenföretagare och har mycket bilar , traktorer lastbilar på gården. så dom kanske trodde att de fanns pengar. dels endel av mina bilar står i carport där

va var det för bil?bor ju typ i söderhamn så tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

194 Inlägg
9 februari 2009
Off:
Såhär lyder domen mot en Kirunabo tror jag de var som busringde, dock LITE grovare http://www.savefile.com/files/1565236

On: Hoppas de inte ringer upp igen, men blir ju lättare fälla dom för t.ex ofredande om de ringer flera gånger till och ni får reda på vilka det är.
Senast redigerat av ajka (9 februari 2009)

787 Inlägg
9 februari 2009
TT-Avant skrev:
Jlmmy skrev:
Farsan har varit med om något liknande, Var någon ****** som ringde och hotade om pengar och shit..
Man blev verkligen förbannad och inget direkt man kunde göra eller, Skulle varit riktigt gött att dra ihop ett gäng och banka vett i skallen på dom!

mvh

Och du tror det skulle hjälpa att slå dem då?
Det ända som händer ar att DU/NI skulle åka på det hela.
Vist kan det vara lite skumt och kanske obehagligt när nån ringer så, men tyvärr finns det inget man kan göra mer än att möjligen spela in det hela OM de skulle ringa igen och sedan polisanmäla det.
Så länge ingen kommer till skada, på psykiskt eller fysiskt sätt så händer det inget mera.

Händer det inget psykiskt ? roll

fotointresserad
2 307 Inlägg
10 februari 2009
bmx skrev:
razty_razz skrev:
bmx skrev:
kolla upp numret!

ska säga att isöndags morse ringde de på dörren å 2 utläningar med kris jackor(Kriminelas rätt i samhelet) stod utan för på gården.
dom hade kört av vägen , dum som han var öppnade han å hjälpte dom han tog reg. och tittade upp de
ända ja kan komma på är att de skulle vara dom som försöker pressa han på pengar.
farsan är egenföretagare och har mycket bilar , traktorer lastbilar på gården. så dom kanske trodde att de fanns pengar. dels endel av mina bilar står i carport där

Blev nyfiken på bilen jag också..? antar att den inte var stulen eftersom du inte skrev det så om de hade den kanske de ägde den, undrar vem som har kris-jackor hemma i stan där tro..

Låter sjukt alltihop iaf.. Jag skulle överväga att ha lite extrakoll ute på gården utifall att ni hade massa fordon och grejer som stog där med tanke på att personen som ringde dessutom sa "jag ser det"

Hoppas det löser sig iaf!

4 586 Inlägg
10 februari 2009
Hade även en förra veckan som var mer ute att trakassera mig istället för att köpa bilen. Ringde även med dolt nummer vilka idioter det finns

Fri fart för ett fritt folk!
14 203 Inlägg
10 februari 2009
jorre83 skrev:
Hade även en förra veckan som var mer ute att trakassera mig istället för att köpa bilen. Ringde även med dolt nummer vilka idioter det finns

här i örebro finns det gott om idioter som köper och vill köpa bilar

polaren anonsera ut en Celica på blocket och det var någon som valde att köpa bilen
dock kunde han inte hämta bilen den dagen
sagt och gjort bilen stog inte ivägen och fick stå tills någon dag efter varpå dom hämtade bilen

men innan han hann hämta bilen ringde det någon som kunde inte kunde svenska speciellt bra
och mer eller mindre vägrade förstå att bilen var såld
han höll nog på 30minuter och tjatade om att han skulle ha bilen

helt vrickat att det finns sånna idioter som inte förstår när man säger att en sak är såld
eller att man inte vill byta bilen mot 3st kameler eller 5st flygnade mattor
osv

så man får helt enkelt se till att anonsera utan reggnummer och på ett oreggat kontant kort

Kör fort så hinner inget hända...

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
10 februari 2009
Hände samma sak med mig. Han hette anders och sa att jag ville köpa nåt hus och att jag skrivit på nån kontrakt och han väntar på pengar. Ca 2 mille o nångonting. JAg bara la på luren o så fortsatte han att ringa, jag bara la på , så ha slutade efter ett tag.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

DFFL
9 020 Inlägg
10 februari 2009
razty_razz skrev:
bmx skrev:
kolla upp numret!

KRIS står för Kriminellas Revansch I Samhället.
Inget annat...

Det betyder att de vill ta sig ur en lång väg av brott, inte försvara den.
Idiot.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 853 Inlägg
10 februari 2009
Man ska ha hemligt nummer för det första, sedan svarar man bara om man vet vem det är... vill du svara endå så ska du bara svara med: Hallå! (då det är omöjligt att dom vet vart dom har kommit... osv)

ska man sälja nått satt massa folk ringer man inte vet vilka det är så skaffar man sig ett oregistrerat kontantkort... och slänger då affären är gjord osv.

detta löser alla telefonbekymmer man kan ha: säljare, busringare, Afrika collect call allt..

Jobbade en kort period inom Telekommunikations branschen. Lärde mig mycket under den tiden smile

/mvh soyd

19 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
bmx skrev:
razty_razz skrev:
bmx skrev:
kolla upp numret!

en saab 9000 blå HWX 349

Sök