Tjena, Har en volvo 740 GL årsm 88. Problemet är att bensinmätaren har varit konstig sen jag köpte bilen. Har dragit ut instrumentet och kollat sladdar osv dom verkar sitta rätt. Mätarn står alltid på röda delen och när jag tutar går mätarn upp . Något tips på vad som kan vara felet? Har kollat tankarmaturen, den verkar se helt ok ut. Sprutade lite 5-56 men verkar fortfarande inte fungera. Alla säkringar är hela! MVH Säg till om jag har missat något
Tror det kanske är något fel vid instrumentet. Den är ju alltid på Röd och när jag tutar går mätarn upp utav någon anledning. Men jag är inte säker
Standard fel, antingen så är det tankarmaturen eller själva mätaren i instrumenthuset, finns att köpa lösa bägge delarna, kan även funka att löda om mätaren om man orkar det som nån skrev ovan, så det är inget annat som man kan göra....
Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Bytade mätare på min volvo skulle sedan fixa några saker bakom kombi istrumentet. sedan efter det så flippade mätaren ut var gång jag vred på ljus omkopplaren. det är ett vanligt fel ju på 740. Byt mätare i huset eller köp ett beg kombi istrumentet. det kommer säkert att funka
med 90% säkerhet så är det mätaren. Byt den bara... Hämta några instrument på skroten så har du lite att pyssla med
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Jordfel nästan 100% på det. Eftersom den funkar när du tutar så jordar tutan systemet då. Följ upp kabeln till tankmätaren, eller dra en ny, kan bara va så enkelt att du behöver skrapa bort lite färg där den jordas och så ska det funka. Eftersom den funkar när du tutar är det ju inget fel på ngt, bara att den inte jordas!
Lånar tråden lite.. har samma problem men mätaren lever sitt egna lilla liv. Floppar upp och ner som en jojjo... har den plastade armaturen och har kollat på kalbarna vid armaturen men händer inget spec på mästaren i bilen.. kan de vara givaren i tanken?
Brukar gå att knäppa lite på vredet man ställer klockan på för att få den att hoppa igång, har samma fel på min 745a. Men köpa en på skroten är ju rena lotteriet ju