det är inte svårt att bygga egna system.. har gjort det på flera bilar,dock ej rostfritt men det är ju ingen skillnad..svetsen blir ju inte rostfri om du inte använder en spec elektrod,eller varför inte bara vanliga klämmor?
mkt enklare att ändra med klämmor också, om tex ljudnivån ej passar etc..
fördelarna är ju att det blir mkt mkt biligare, du får det i den diameter du vill ha, vilken sorts dämpare du vill ha..den ljudnivå du vill ha...bara fördelar, samt att det är mkt roligare att ha byggt det själv än bara köpa nytt!
nackdelar är ju att det kan vara lite pyssligt om man inte har tillgång till ngt bra ställe att vara på/ verktyg osv..
tänk på att om du svetsar: kolla noga noga så att allt passar innan du drar fast det,förslagsvis börja med klämmor.
jag använder mig bara av klämmor, då kan jag ändra som jag vill när jag vill, jag tar även kopparpasta på alla skarvar samt på klämmorna då får jag loss det som ingenting!
senaste "bygget"( två veckor sen ) var på min tjejs saab 900 v6. sista burken var slut så den byttes mot en öppnare med dtm pipor, jag hade kvar den från en annan gammal bmw.
nästa blir att byta ut "pluggen" i mitt system på e34.
skall byta ut org kattarna mot en race direkt från extraktorn vidare bak
lycka till!
who´s the man?