2863
Sök

Mercedes CLK 55 AMG breddad

Ska jag köpa tillbaka min CLK 55 ?

410 717 Visningar
Projektet avslutat 8 augusti 2013
220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
18 juni 2010
MB 170 blir nog bra smile Bilen bär ju upp sig själv och behöver inte en skrikig färg för att sticka ut. och kameliontlacker blir bara helt fel på en MB smile antingen svart lr vitt tycker jag smile Vit med kolbilerdetaljer e ju bara så snyggt smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

310 Inlägg
18 juni 2010
den där färgen du tänkt är riktigt fin, kom dock att tänka på att jag tror den skulle göra sig riktigt bra i någon nyans av bronze / brun, typ som "Geiros" på garaget har på sin audi a4!

Mvh
Senast redigerat av HeroiX (18 juni 2010)

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
18 juni 2010
lägg en grov svart metallic botten, tex häll i 15% ren extra grov metallic i svart solid basfärg..måla hela bilen svart..lägg sen 2 lager apple candy red på det....
grymt snyggt!
Blir svart i mörker som skimrar lite lite i rött....i Solen så blir det rött med mkt glitter effekter!  Ja gjorde ett färgprov med dessa grejer som expriment denna veckan nämligen....

310 Inlägg
18 juni 2010
eplamojje skrev:
lägg en grov svart metallic botten, tex häll i 15% ren extra grov metallic i svart solid basfärg..måla hela bilen svart..lägg sen 2 lager apple candy red på det....
grymt snyggt!
Blir svart i mörker som skimrar lite lite i rött....i Solen så blir det rött med mkt glitter effekter!  Ja gjorde ett färgprov med dessa grejer som expriment denna veckan nämligen....

du har inga bilder på det? skulle vara intressant att se ! smile

2 564 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
_night_stalker_ skrev:
MB 170 blir nog bra smile Bilen bär ju upp sig själv och behöver inte en skrikig färg för att sticka ut. och kameliontlacker blir bara helt fel på en MB smile antingen svart lr vitt tycker jag smile Vit med kolbilerdetaljer e ju bara så snyggt smile

vit är mycket snyggt... men tror på denna version får bli svart:) sen vet man inte:P

tack till:
www.MBSCA.com

2 564 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
eplamojje skrev:
grymt snyggt!

har du varit o lekt nu igen big_smile det låter ganska fint...

tack till:
www.MBSCA.com

2 564 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
HeroiX skrev:
eplamojje skrev:
grymt snyggt!

du har inga bilder på det? skulle vara intressant att se ! smile

ja har du igen bild på ditt mixande smile

tack till:
www.MBSCA.com

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
19 juni 2010
nyllet skrev:
Thunderbird88 skrev:
Googlade fram lite för Midnight Purple wink
Tycker verkligen att du ska ha den, en bil som denna förtjänar den färgen!

You are correct with the code for MP2 on R34, here is most of the paint codes used on different models .
BNR32

* KH2 - Gun Grey Metallic
    * KG1 - Jet Silver Metallic
    * TH1 - Dark Blue Pearl
    * AH3 - Read Pearl Metallic
    * 732 - Black Pearl Metallic
    * 326 - Cristal White
    * KL0 - Spark Silver Metallic
    * BL0 - Greyish Blue Pearl (special order)
    * AN0 - Wine Red

BCNR33

* AN0 - Super Clear Red
    * BN6 - Deep Marine Blue
    * KH3 - Black
    * KL0 - Spark Silver
    * KN6 - Dark Grey Pearl
    * LP2 - Midnight Purple
    * QM1 - White
    * BT2 - Champion Blue
    * KR4 - Sonic Silver (Post 1996)
    * AR1 - Super Clear Red II

har kollat den... tänker inte betala nästa 18 000 för färg.... så enkelt är det.. tyvärr..

Aj fan, är det så dyrt!? yikes

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

2 564 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
nyllet skrev:
Thunderbird88 skrev:

You are correct with the code for MP2 on R34, here is most of the paint codes used on different models .
BNR32

* TH1 - Dark Blue Pearl
    * 326 - Cristal White
    * AN0 - Wine Red

BCNR33

* AN0 - Super Clear Red
    * BN6 - Deep Marine Blue
    * KH3 - Black
    * KL0 - Spark Silver
    * KN6 - Dark Grey Pearl
    * LP2 - Midnight Purple
    * QM1 - White
    * BT2 - Champion Blue

har kollat den... tänker inte betala nästa 18 000 för färg.... så enkelt är det.. tyvärr..

mm tyvärr.. det är från levernatören med.. så kostar mer än då.. är en mix i som är jätte dyr o svår få tag på. den kostar typ 4000 kr + moms för en halv liter.. sjukt är det

tack till:
www.MBSCA.com

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
19 juni 2010
Thunderbird88 skrev:
nyllet skrev:
Thunderbird88 skrev:

BNR32

* TH1 - Dark Blue Pearl
    * 326 - Cristal White
    * AN0 - Wine Red

BCNR33

* AN0 - Super Clear Red
    * BN6 - Deep Marine Blue
    * KH3 - Black
    * KL0 - Spark Silver
    * KN6 - Dark Grey Pearl
    * LP2 - Midnight Purple
    * QM1 - White
    * BT2 - Champion Blue

lägg av nu, midnight purple är absolut inte så dyrt ! vi har både haft en passat och en open vectrea c i midnight purple och båda lackades om för dem var rostiga och repade vid köp, skulle bilen lackas i våran verkstad så skulle vi alldrig ta mer än 22000 med underarbete! det är maxpriset på hellack med metallicklack. Att du påstår att bara lacken skulle kosta så mycket är konstigt, antingen så har någon försökt att blåsa dig regälg angående lacken

Vi lackar flera bilar dagligen i våran lackbox och vi mixar alltid lackerna sj i våran verkstad ! vi får minst över 1000försäkringarbeten per år,  inte nog med så kommer det alltid privatpersoner och det är undefär 40% procent av resterande lackjobbjobb.  Vi vet precis hur mycket lackerna kostar varesig det är 2k, basis (metallick), kameleontlacker och diverse speciallacker ! fråga  adrian tom

1 171 Inlägg
19 juni 2010
TWINS!  då har ni en unik verkstad som kan blanda den färgen så billigt! Ja köper några liter av er smile
Vi har ppg, nexa och sikkens färger på vår lackverkstad och hos dom kostar den färgen super mkt, det är en speciell mix som heter "green to purple" som kostar 2500kr plus moms för en halv liter, sen resten av ingredienserna är vanliga "billiga" mixer..
Ja kan skriva ut receptet till dig så ser du vad ja menar så ja tror inte det är samma midnight purple som ni har målat...Mixen är till och med så ovanlig att inte äns vår färglevernatör har den mixen hemma..

Å ja har färgprovet på jobbet, ska se om ja orkar ta mig dit imorgon så ska ja ta kort så ni får se!

Ni kommer garanterat gilla den, ett otroligt djup smile men det kommer inte synas på kort tyvärr men ska försöka få me det

1 171 Inlägg
19 juni 2010
Tänkte att ja kanske oxå ska skriva lite om vår lackverkstad...
Vi lackar i snitt 100 objekt i veckan varav ca 50-60 bilar
2 lackboxar som vi målar 7 omgångar med vardera varje dag
en maskerare (jag) en lackerare och en polerare plus 3 pers på slipsidan
Jag är även färgansvarig så ja blandar mkt färg och bryter fram färger så dom ska stämma, men vi har målat så mkt nu så vi vet vilka varianter som ska användas..
Vi har dock aldrig målat en bil i Nissan Midnight purple för det är en oerhört ovanlig färg

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
20 juni 2010
Även om Skylinekulören är en 3-skiktare, så kan den knappast kosta 18papp!

Jag kollade pris för 2 månader sedan till en RX7, och skulle få ge 1200:- +moms/liter. Dock ej grundbasen inräknad.

För 18 papp kan man lackera ett helt lastbilsekipage:)

Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

2 564 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
Speedman skrev:
Även om Skylinekulören är en 3-skiktare, så kan den knappast kosta 18papp!

Jag kollade pris för 2 månader sedan till en RX7, och skulle få ge 1200:- +moms/liter. Dock ej grundbasen inräknad.

För 18 papp kan man lackera ett helt lastbilsekipage:)

Mvh Tobbe

kosta 3500 kr litern plus moms. ska lacka hela bilen går åt ca 5 liter då... blir runt 18 000 tusen. tyvärr.. bara för det är en speciell mix i den som är svin dyr..... därför är den dyr.. normalt köper ja förg för ca 300 kr liter för vanliga fäger..

tack till:
www.MBSCA.com

2 564 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
TwinsBilOchPlat skrev:
Thunderbird88 skrev:
nyllet skrev:

lägg av nu, midnight purple är absolut inte så dyrt ! vi har både haft en passat och en open vectrea c i midnight purple och båda lackades om för dem var rostiga och repade vid köp, skulle bilen lackas i våran verkstad så skulle vi alldrig ta mer än 22000 med underarbete! det är maxpriset på hellack med metallicklack. Att du påstår att bara lacken skulle kosta så mycket är konstigt, antingen så har någon försökt att blåsa dig regälg angående lacken

Vi lackar flera bilar dagligen i våran lackbox och vi mixar alltid lackerna sj i våran verkstad ! vi får minst över 1000försäkringarbeten per år,  inte nog med så kommer det alltid privatpersoner och det är undefär 40% procent av resterande lackjobbjobb.  Vi vet precis hur mycket lackerna kostar varesig det är 2k, basis (metallick), kameleontlacker och diverse speciallacker ! fråga  adrian tom

kolla va den kostar då? så fall kan ja köpa av dig:)

tack till:
www.MBSCA.com

2 564 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
eplamojje skrev:
Tänkte att ja kanske oxå ska skriva lite om vår lackverkstad...
Vi lackar i snitt 100 objekt i veckan varav ca 50-60 bilar
2 lackboxar som vi målar 7 omgångar med vardera varje dag
en maskerare (jag) en lackerare och en polerare plus 3 pers på slipsidan
Jag är även färgansvarig så ja blandar mkt färg och bryter fram färger så dom ska stämma, men vi har målat så mkt nu så vi vet vilka varianter som ska användas..
Vi har dock aldrig målat en bil i Nissan Midnight purple för det är en oerhört ovanlig färg

ni har och göra du:D är en ovanlig färg.. jag tror på grund av prisiet tror jag. för den är jävligt fin:)

tack till:
www.MBSCA.com

1 171 Inlägg
20 juni 2010
Som Nyllet säger en vanlig färg kostar inte så mkt, å en 3 skickt är inte dyrar än vanlig lack, skillnaden är att det går åt fler lager därav mer färg så därför blir det dyrare..det är samma mixer som vanlig färg..
Men lp2 ska först lackas svart, åtgång typ 2-3 liter beroende bil och om det är vatten färg..
sen ska den andra färgen läggas på det och det är den som kostar..
Den har samma mixer som alla andra färger som inte är speciellt dyra förutom just en mix som kostar skjortan därför blir den dyr....

Precis som kameleont lack, det är en speciell mix som gör att den får unik effekt, samma typ av mix ingår i lp2 fast inte lika mkt som till en kameleont färg..

1 171 Inlägg
21 juni 2010
Här kommer en rättelse från mig, färgen heter inte lp2 som det står i ett inlägg tidigare för lp2 är en vanlig 2 skick...
Den speciella kulören nyllet snackar om heter lv4 och heter midnight purple 2
och har en unik mix som heter cyan to purple och den kostar skjortan därför blir kulören dyr..
Ja lägger upp bild ikväll på receptet så ni kan se vad jag menar...

Lägger även upp bilder på min egna specialfärg som ja mixtrat fram

2 564 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
eplamojje skrev:
Här kommer en rättelse från mig, färgen heter inte lp2 som det står i ett inlägg tidigare för lp2 är en vanlig 2 skick...
Den speciella kulören nyllet snackar om heter lv4 och heter midnight purple 2
och har en unik mix som heter cyan to purple och den kostar skjortan därför blir kulören dyr..
Ja lägger upp bild ikväll på receptet så ni kan se vad jag menar...

Lägger även upp bilder på min egna specialfärg som ja mixtrat fram

när kommer bilden då:)big_smile

tack till:
www.MBSCA.com

1 171 Inlägg
22 juni 2010
går ju inte lägga upp bilder!  Ja lägger upp på min sida och länkar dom istället

Sök