3841
Sök

Bästa märke på bilstereo?

19 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
Tack var för alla svaren smile ,  tror jag kommer köpa mig en pioneer med USB ingång så blir det lätt att ha med alla sina låtar, slippa skivor o tjafs som inte vill funka.

8 156 Inlägg
13 februari 2009
Jag vet inte vilket märke jag gillar mest.
Pioneer ligger i topp ljudmässigt, sen kommer Alpine.
Nakamichi kommer också in bland topp 3, men utseendet på N är lite retro.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Dieselgypsy
538 Inlägg
13 februari 2009
1)Alpine
2)Nakamichi
3)Pioneer

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

2 911 Inlägg
13 februari 2009
Det finns inget bästa ljudmärke.

Ljudet blir aldrig bättre än hur ägaren är nöjd med installationen.
Sen om det står biltema eller DD på prylarna kvittar.
(förutom för dem som använder sin bilstereo som förlängning av den svaga manligheten)

Att fråga andra vad de gillar är noll värt, lyssna själv istället för det är Du som ska lyssna på prylarna, inte de på forumet som tipsar om hur deras smak är.

Smaken är som baken, alla har en
Senast redigerat av Decibel (13 februari 2009)

Saabvilde!
1 708 Inlägg
13 februari 2009
Kör liiite OT men är Panasonic apparater vääldigt känsliga för gupp och ojämnheter i vägen?

Mvh Michael!

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

2 911 Inlägg
13 februari 2009
Larsson_Power skrev:
Kör liiite OT men är Panasonic apparater vääldigt känsliga för gupp och ojämnheter i vägen?

Mvh Michael!

Jag skulle nog säga att det mer är beroende på modell än just märket Pioneer.
Har haft stötiga Alpine´s, men även vissa modeller som är bättre. Även pioneer har jag kört som både är känsliga och klarar av lite db-dragracing vibrationer.

Nån speciell spelare du kikat på ?

51 Inlägg
13 februari 2009
Sj såå kör jag med Sony och det funkar helt utmärkt för mig å mitt ändamål iaf..:p

Saabvilde!
1 708 Inlägg
13 februari 2009
Decibel skrev:
Larsson_Power skrev:

Mvh Michael!

Har haft stötiga Alpine´s, men även vissa modeller som är bättre. Även pioneer har jag kört som både är känsliga och klarar av lite db-dragracing vibrationer.

Jag minns inte vad spelaren heter som jag har i min Mitsubishi tyvärr, men det är en äldre maskin som jag fått låna av en kompis då. smile Tycker det hackar och blir avbrott i skivor så fort det är oplogad vinterväg bara.. tongue

Mvh Michael!

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

1 785 Inlägg
14 februari 2009
Decibel skrev:
Det finns inget bästa ljudmärke.

Ljudet blir aldrig bättre än hur ägaren är nöjd med installationen.
Sen om det står biltema eller DD på prylarna kvittar.
(förutom för dem som använder sin bilstereo som förlängning av den svaga manligheten)

Att fråga andra vad de gillar är noll värt, lyssna själv istället för det är Du som ska lyssna på prylarna, inte de på forumet som tipsar om hur deras smak är.

Smaken är som baken, alla har en

Vilket resonemang! "Att fråga andra vad de gillar är noll värt"

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

118 Inlägg
14 februari 2009
Alpine och Pioneer

Sr Bilservice
www.Ranisfoto.se

118 Inlägg
14 februari 2009
bästa cd spelarna är helt klart kenwood nakamichi eller alpine... pratar vi högtalare så har kicker grym kvalite.. men även dd, pioneer, re audio, jl audio har grym kvalite och oslagbart ljud

Basknarkare
470 Inlägg
14 februari 2009
Larsson_Power skrev:
Decibel skrev:
Larsson_Power skrev:

Mvh Michael!

Jag minns inte vad spelaren heter som jag har i min Mitsubishi tyvärr, men det är en äldre maskin som jag fått låna av en kompis då. smile Tycker det hackar och blir avbrott i skivor så fort det är oplogad vinterväg bara.. tongue

Mvh Michael!

haha larsson är du ute o velar nu tongue Ja säger bara BLÄ åt panasonic.. Plastigt o dåliga menyer, Mina tips till trådskaparen smile efter pris/prisvärde  1. Eclipse 2. Pioneer´s värre maskiner 3.Nakamichi smile

Team Carbonize

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
14 februari 2009
Stejfaan skrev:
Larsson_Power skrev:
Decibel skrev:

Mvh Michael!

haha larsson är du ute o velar nu tongue Ja säger bara BLÄ åt panasonic.. Plastigt o dåliga menyer, Mina tips till trådskaparen smile efter pris/prisvärde  1. Eclipse 2. Pioneer´s värre maskiner 3.Nakamichi smile

Tja du behöver inte kräkas åt Panasonic längre då de har lagt ner 12V-sidan HELT....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Basknarkare
470 Inlägg
15 februari 2009
Lonefox skrev:
Stejfaan skrev:
Larsson_Power skrev:

Mvh Michael!

Tja du behöver inte kräkas åt Panasonic längre då de har lagt ner 12V-sidan HELT....

jasså? visste ja inte tongue måste dom ju ha gjort nyligen såg att brl hade utförsäljning på några enheter för en månad sen?

Team Carbonize

653 Inlägg
15 februari 2009
Kör på en Sony Explöd MP-40 i bilen, helt OK dock har fronten har börjat glappa tongue

653 Inlägg
15 februari 2009
Lonefox skrev:
Stejfaan skrev:
Larsson_Power skrev:

Mvh Michael!

Tror jag så mycket jag vill på faktist wink Inget illa menat men smile

Gangstuh
122 Inlägg
15 februari 2009
Aronsson_Kil skrev:
Kör på en Sony Explöd MP-40 i bilen, helt OK dock har fronten har börjat glappa tongue

jag har också likadan. min har också börjat glappa tongue

653 Inlägg
15 februari 2009
Guustafsson skrev:
Aronsson_Kil skrev:

jag har också likadan. min har också börjat glappa tongue

Måste vara nån sjukdom på dessa, ca 3-4år gammal tror ja, fronten är rätt glapp tongue

En gång till nu
760 Inlägg
15 februari 2009
Inzanity900SE skrev:
Joo det är sant, men bara överlag. Jag vill ha det bästa märket dvs kvalitet och ljud mässigt.

köp lite högre serie från alpine. kör med deras 9853R huvudenhet med tidskomp å höga volt ut på lågnivån (5volt) är supernöjd å aldrig varit något krångel. har bra menyer som inte är krångliga å allt är logiskt.

Såg ett inlägg om eclipse oxå, har en sådan oxå men volymknappen å scrollen för byte av låtar är helkass när man sitter å pillar å ett gupp kommer så har man bytt 4 låtar ist:lol: .
Cheers

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
15 februari 2009
alexxe skrev:
Inzanity900SE skrev:
Joo det är sant, men bara överlag. Jag vill ha det bästa märket dvs kvalitet och ljud mässigt.

köp lite högre serie från alpine. kör med deras 9853R huvudenhet med tidskomp å höga volt ut på lågnivån (5volt) är supernöjd å aldrig varit något krångel. har bra menyer som inte är krångliga å allt är logiskt.

Såg ett inlägg om eclipse oxå, har en sådan oxå men volymknappen å scrollen för byte av låtar är helkass när man sitter å pillar å ett gupp kommer så har man bytt 4 låtar ist:lol: .
Cheers

Jo Eclipsen är väldigt känslig på de knapparna......
Och fjärren är FÖRLÅNGSAM när det gäller volymändring sad
Men för spårbyte och att snabbt välja aux (då paus saknas) är den ypperlig big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök