2701
Sök

Vilket batteri rekommenderas till min Volvo 850, för max 1200 kr?

stahre
11 februari 2009
Trådstartare
#1
Tja. Frågade förut vilket batteri jag bör köpa men har hakat upp mig! måste ha ett nytt batteri snarast då det jag har nu inte pallar nåt alls knappt.. Det nya få kosta max 1200 kr och palla med lite spelande från mitt ganska snälla ljud... Men inte stå och poppa i timmar, bara när man väntar på tjejen när hon är inne och handlar!
Så ge mig ett tips på ett prisvärt batteri för max 1200 som räcker till mina ändamål och som ska sitta i min 850!

Peace

733 Inlägg
12 februari 2009
#2
två biltemabatteri om du har plats för det annars blir det svårt, för du får inget redigt bilstereobatteri för 1200 kr, möjligtvis begagnat trojan, optima, running bull m.m.

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

FreddeK
12 februari 2009
Trådstartare
#3
det är väl bara tralla in på bilia eller micro och ta något...för 1200kr får du ett vanligt batteri. Och om du frågat förut så varför fråga igen? svaren har du ju redan fått!

stahre
12 februari 2009
Trådstartare
#4
glömde skriva att det är ett vanligt startbatteri jag är ute efter, men som kan klara av sisådär 10 min spelande av musik utan att behöva ha bilen igång...

4 767 Inlägg
12 februari 2009
#5
Rubrik redigerad.

Köp ett vanligt varta-batteri, ligger runt tusenlappen. Lär fungera utmärkt för dina ändamål.
Annars så kan du ju alltid börja hänga med tjejen in och hjälpa henne handla wink

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

stahre
12 februari 2009
Trådstartare
#6
Freddeponken skrev:
det är väl bara tralla in på bilia eller micro och ta något...för 1200kr får du ett vanligt batteri. Och om du frågat förut så varför fråga igen? svaren har du ju redan fått!
för att jag lider av sjuk beslutsångest, av allt... tillochmed om vilken glass jag ska välja när jag köper det...

733 Inlägg
12 februari 2009
#7
ska du bara spela 10 min normalt kan du ta ett biltema batteri t.o.m.

M.v.h. Emil

stahre
12 februari 2009
Trådstartare
#8
ja kanske blir ett vanligt biltema då, har hört att dom funkar helt okej... Vad för Ah rekomenderas?

733 Inlägg
12 februari 2009
#9
stahre skrev:
ja kanske blir ett vanligt biltema då, har hört att dom funkar helt okej... Vad för Ah rekomenderas?
så stort som du får plats med under huven :p nä men sikta på att ta minst ett sådant du har under huven nu, jag vet inte vad där sitter original, men runt 60 ah, men desto mer desto bättre

din generator har ju inga som helst problem med att ladda upp ett dubbelt så kraftigt batteri som du har under huven nu. men det är ej nödvändigt så satsa på ett som minst är som original, gärna lite större om du känner för det, det hänger ju på vad priset också blir.

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

FreddeK
12 februari 2009
Trådstartare
#10
stahre skrev:
Freddeponken skrev:
det är väl bara tralla in på bilia eller micro och ta något...för 1200kr får du ett vanligt batteri. Och om du frågat förut så varför fråga igen? svaren har du ju redan fått!
för att jag lider av sjuk beslutsångest, av allt... tillochmed om vilken glass jag ska välja när jag köper det...
Tycker synd om díg då!

stahre
12 februari 2009
Trådstartare
#11
Freddeponken skrev:
stahre skrev:
Freddeponken skrev:
det är väl bara tralla in på bilia eller micro och ta något...för 1200kr får du ett vanligt batteri. Och om du frågat förut så varför fråga igen? svaren har du ju redan fått!
för att jag lider av sjuk beslutsångest, av allt... tillochmed om vilken glass jag ska välja när jag köper det...
Tycker synd om díg då!
tack för ditt medlidande Freddeponken

Supraman
2 300 Inlägg
12 februari 2009
#12
lägg i ett batteri som är till för 850 tdi, det e större men får plats.
Räcker länge och inte så dyrt som ett gel batteri.
ligger på runt 80-90 ah

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Team The Voice
294 Inlägg
12 februari 2009
#13
skulle inte rekommendera biltema batteri hmm kolla på soundtec.se eller stinger.com... du kan nog hitta ett bra stinger batteri för dem pengarna !
MVH


733 Inlägg
12 februari 2009
#14
payamo skrev:
skulle inte rekommendera biltema batteri hmm kolla på soundtec.se eller stinger.com... du kan nog hitta ett bra stinger batteri för dem pengarna !
MVH
står inga priser på sidan vad jag ser... och de batterierna ser mycket dyra ut... det minsta är ett "bebis" batteri på 44 ah och det är för klent oavsett hur bra batteriet är, det är sämre än original då ju.

M.v.h. Emil
Senast redigerat av thulle1 (12 februari 2009)

M.v.h. Emil

Team The Voice
294 Inlägg
12 februari 2009
#15
thulle1 skrev:
payamo skrev:
skulle inte rekommendera biltema batteri hmm kolla på soundtec.se eller stinger.com... du kan nog hitta ett bra stinger batteri för dem pengarna !
MVH
står inga priser på sidan vad jag ser... och de batterierna ser mycket dyra ut... det minsta är ett "bebis" batteri på 44 ah och det är för klent oavsett hur bra batteriet är, det är sämre än original då ju.

M.v.h. Emil
ja har köpt mitt pv70 för 2200 .. så du ska nog hitta ett bra för 1200 wink

du kan pma mig vilket du e sugen på så kan kolla priset åt dej wink
Senast redigerat av payamo (12 februari 2009)


21 761 Inlägg
12 februari 2009
#16
Till Volvo 850 ska det gå att få plats med 80-90 Ah, som Stefan Varberg skriver. En polare satte ett 90 Ah(eller kanske 95 Ah) batteri på sin 854, men måtten var inte "standard" Har för mig att batteriet var 305-310 mm långt.

Biltema har ett SMF-batteri på 95 Ah som kostar ca 1200 spänn. Det är 302 mm långt, men kanske höjden (220 mm) ställer till problem. Annars finns det 80 Ah som är 315 mm långt och bara 190 mm högt, kostar även det ca 1200 spänn. smile

Stahre: Mät gärna upp hur långt batteri det får plats på hyllan, även hur högt det får vara innan polerna riskerar att komma för nära huven. Visst är tex Stinger bra, helt klart, men med dina krav så kan du lika gärna trycka dit ett vanligt stort batteri tycker jag. smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
12 februari 2009
#17
Farsan köpte ett Banner Power Bull för strax under 1000-lappen.
När vi kollade upp priset på det idag (då jag själv kikar runt på batterier) så skulle killen han köpte dte av ha 1200:- för det. Detta var iofs "bara" 74Ah......

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP


Sök