3195
Sök

Bilklubb i borås finns det några intresserade?

1 255 Inlägg
13 februari 2009
Men grejen är ska man hyra bana måste man ha MYCKET folk som är med då de ändå är jävligt dyrt o hyra bana.

O börjar GBRT med race ställer ja gärna upp men när ja tog upp de som förslag förra året så var inga intreserade va ja fattade de som, ni slängde ju även ut folk från träffen bara för dom brände lite däck =P

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Low is a lifestyle
956 Inlägg
13 februari 2009
Jag tycker de låter vettigt. men de att alla står vid MCD kanske är för att många trivs med de?

Gillar idéen med att ha träffar där man använder bilarna.
Jag själv använder min bil fullt ut när den står stilla då de är mer ljud än banracer tongue

Jag kör av mig med karting big_smile

Men som sakt. ha en klubb som hyr banor osv osv.

sen kan ni ju sammarbeta med GBrt när de kan va en träff eller liknande.
Men sen kan de bli svårt att få upp något nytt.
Men tycker inte GBrt har något speciellt att komma med egentligen så kör hårt på de du har nu.
Finns intresse.
GBrt va ju stort pga att de va början på året 2008 alla va med. men de va inte bara dom som hade många bilar.
Jag har själv inte märkt av gbrt sen halmstads träffen.

Förlåt lite offtopic.

men
Lycka till med detta

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

43 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
Geiros skrev:
Jag tycker de låter vettigt. men de att alla står vid MCD kanske är för att många trivs med de?

Gillar idéen med att ha träffar där man använder bilarna.
Jag själv använder min bil fullt ut när den står stilla då de är mer ljud än banracer tongue

Jag kör av mig med karting big_smile

Men som sakt. ha en klubb som hyr banor osv osv.

sen kan ni ju sammarbeta med GBrt när de kan va en träff eller liknande.
Men sen kan de bli svårt att få upp något nytt.
Men tycker inte GBrt har något speciellt att komma med egentligen så kör hårt på de du har nu.
Finns intresse.
GBrt va ju stort pga att de va början på året 2008 alla va med. men de va inte bara dom som hade många bilar.
Jag har själv inte märkt av gbrt sen halmstads träffen.

Förlåt lite offtopic.

men
Lycka till med detta

haha jo inte illa menat mot mc-donalds träffar 
och jag stod själv där en hel del i sommras å visst va det kul att hänga med bilfolket där..
Men det kan bli för mycket bara stå still man vill ju se dom lite i action:P
Senast redigerat av akilik1984 (13 februari 2009)

Don't Drink & Drive

1 255 Inlägg
13 februari 2009
RouziMotorsport skrev:
At akili1984; Bra initiativ...Jag vill gärna vara med i en liten bil klubb, med lite mer seriösa bilar, seriöst folk och som INTE håller träffarna på mcdonalds.. och helst inte diskuterar om det på ett öppet forum heller.. Vill man köra så skall man träffas diskret, bestämma en tid och plats.. så kör man bara några repor och sen drar vidare..

Klockrent smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

407 Inlägg
13 februari 2009
gbrt är väl imot allt som har att göra med olagliheter med bil???låter som en go ide grabbarna vill sattsa på så varför inte låta dom??blir gbrt oroliga över konkurenns??

43 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
Va gött nu börjar det ta på sig lite granna här så alla som skriver ett inlägg kan gärna skriva om dom e sugna på en ny mindre klubb som vill satsa på en rolig sommar.
Jag kommer börja glo igenom lite efter lediga banor tider priser   olika arangemang mm,mm och senare i veckan lägga upp lite idèer på vad det skulle kosta och hur många vi behöver vara för att driva runt det till ett vettigt pris big_smile
Kommer även lägga upp lite namn förslag på klubben mm mm
Ska också höra med en polare som e fotograf att följa med på en del träffar om det e någon som e sugen på att lägga en slant för riktigt fina foton på sina bilar:Bilden jag har där nere till vänster har han tagit och flera till i allbumet om någon vill slänga ett öga på dom:P
Håll tråden HET:P
Senast redigerat av akilik1984 (14 februari 2009)

Don't Drink & Drive

hej
291 Inlägg
14 februari 2009
är intresserad... mvh Robin smile

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

Bajsapa
316 Inlägg
14 februari 2009
sånt här tycker jag om. jag tycker man ska använda bilen helt klart.
detta kan nog vara något intressant big_smile

jag lär ju inte platsa så mycket ändå i någon klubb med min bil tongue haha

43 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
muffl0n skrev:

Haha vadå inte platsa det e lju en bedömningsfråga var och en får ställa sig själva om man tycker att man platsar med i en klubb nu tyckte lju jag att din bil va rätt fet men det finns vissa som borde fundera på om det e så lämpligt att annsöka sig till en klubb som e ute efter att dra till banor på lagligt race
wink om du kör tex en moped epa eller någon gammal 70hk rosthög så e det kanske inte så lämpligt
(Men jag diskriminerar ingen)smile

Don't Drink & Drive

Bajsapa
316 Inlägg
14 februari 2009
akilik1984 skrev:
muffl0n skrev:

Haha vadå inte platsa det e lju en bedömningsfråga var och en får ställa sig själva om man tycker att man platsar med i en klubb nu tyckte lju jag att din bil va rätt fet men det finns vissa som borde fundera på om det e så lämpligt att annsöka sig till en klubb som e ute efter att dra till banor på lagligt race
wink om du kör tex en moped epa eller någon gammal 70hk rosthög så e det kanske inte så lämpligt
(Men jag diskriminerar ingen)smile

ja ok då är jag helt med på noterna. då är jag gärna med, dra till bana o köra lär ju va roligast.
ska väl försöka förbättra bilen lite när sådanna saker skulle komma big_smile men jag är gärna med

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
14 februari 2009
Anubis skrev:
Men grejen är ska man hyra bana måste man ha MYCKET folk som är med då de ändå är jävligt dyrt o hyra bana.

O börjar GBRT med race ställer ja gärna upp men när ja tog upp de som förslag förra året så var inga intreserade va ja fattade de som, ni slängde ju även ut folk från träffen bara för dom brände lite däck =P

Vi slängde ut folk från träffen som brände gummi pga att vi hade kommigtöverens med markägaren om att sånt inte skulle förekomma...

Vad det gäller Hyra banor och liknande så är det under diskution innom GBrt..
Det andra som man inte får prata högt om här på Garaget är även de under diskution.. wink

Som det ser ut nu så komemr GBrt att ändra inriktning lite smått.. Från att va emot allt, till att vara lite mer För...
Vi vill ge folket som kommer på träffarna det de vill ha...

vi ska ha ett möte innom kort där allt ska spikas.. Om vi ska göra som vi gjorde förra året.. elelr om vi ska ta allt till en lite högre nivå..

men som en annan skrev är... Ett sammarbete är ALDRIG fel wink

Mvh Martin
Senast redigerat av HyperSonica (14 februari 2009)

Sump Runk Rätt O Slätt!

164 Inlägg
14 februari 2009
gbrt drar upp en alians innan denna klubben ens drar igång smile

(dom darrar nog nu)

wink
Senast redigerat av sypher_44 (14 februari 2009)

824 Inlägg
14 februari 2009
Detta låter riktigt bra, är sugen på att använda bilen lite smile
Hoppas det blir något av detta nu, jag är på iaf.

297 Inlägg
14 februari 2009
jag är med om det blir bankörning big_smile

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

165 Inlägg
14 februari 2009
Barnracing åt alla!
Men att hyra barna är inte så lätt.
Det kostar ju stora summor pengar.Men det kan man ju fixa om man är så där 20+ personer som kör.

Men i  anderstorp får inte vilken klubb som helst hyra barna..Utan dom måste ha en licens eller godkännande av komunen.
Vet att Rushracing försökte fixa det förra året.
Dom fick det inte men lyckades ändå hyra barnan genom en annan klubb som hade licens..eller något liknande. Rush Racing Event

Tror det är liknande på alla sveriges banor..
Senast redigerat av amby (14 februari 2009)

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
14 februari 2009
amby skrev:
Barnracing åt alla!
Men att hyra barna är inte så lätt.
Det kostar ju stora summor pengar.Men det kan man ju fixa om man är så där 20+ personer som kör.

Men i  anderstorp får inte vilken klubb som helst hyra barna..Utan dom måste ha en licens eller godkännande av komunen.
Vet att Rushracing försökte fixa det förra året.
Dom fick det inte men lyckades ändå hyra barnan genom en annan klubb som hade licens..eller något liknande. Rush Racing Event

Tror det är liknande på alla sveriges banor..

va snackar du fö skit!!!!
ta reda på fakta innan du öppnar truten.

vi kom in på banan helt fö egen maskin.
vi hade folk från klubben som hade mycke kontakt mä dom på banan å dom lyckades övertala dom på banan att vi skulle få ha utställning i depåområdet och att vi skulle få använda flygrakan
fö att kunna ha körning.

så de va inte mä hjälp från någon annan vi kom in där.

sorry fö off topic!!!
Senast redigerat av Ablazed (14 februari 2009)

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
14 februari 2009
sypher_44 skrev:

(dom darrar nog nu)

wink

Vi alla darrar som asplöv i storm tongue ha ha

Sump Runk Rätt O Slätt!

165 Inlägg
14 februari 2009
Det var ioförsig ganska längesen jag fick den infon så jag kan ha blandatihop det lite..

Men För att få köra banracing så måste man ha en licens/godkännande av komunen i alla fall.
Och det fick ni inte den gången.
Senast redigerat av amby (14 februari 2009)

43 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
HyperSonica skrev:
sypher_44 skrev:

(dom darrar nog nu)

wink

Vi alla darrar som asplöv i storm tongue ha ha

haha fan va roliga ni e nu när man ska försöka dra igång något roligt så helt plötsligt ska ni göra detsamma.
och varför skulle ni prata tyst om det så länge det e la bättre ni skulle sagt det med en gång tongue
men visst ska ni försöka dra igång banracing på allvar så e la det bra då

Don't Drink & Drive

41 Inlägg
14 februari 2009
Det här verkar intressant..

Sök