Tjena! har suttit o klurat ett tag nu o ja tror jag har kommit fram till en trevlig setup ja tänkt slänga på nu till vårkanten! bilen är en 945 turbo -94
531 topp. steg? tänkte när man redan har toppen lös så kan man ju lämna in den.. vx3 kam? slällbar btr annan wastegate för att orka hålla laddet.. ca 1 bar chip?
det funkar nog bra men det blir ju inte så mycket hästar köp ett viking chipp dom är suveräna. å har du pengar över så är det ju inte fell att byta till en alu intercooler:)
Onödigt med ställbar btr om du inte ska byta spridare, annars har du väl kanske 220hk med de Sen är de väl lite overkill att porta 531an vid så pass "låg" effekt. Chip, då funkar vikingchip bra.
Sålänge du har orginal turbo så är det ingen större mening med en 531 topp.
Börja med att tala om för oss:
1: vad du har för budget
2: Vad du har tänkt för effekt
3: vad du har för växellåda
/Göran
Nichlas_H skrev:
Tjena! har suttit o klurat ett tag nu o ja tror jag har kommit fram till en trevlig setup ja tänkt slänga på nu till vårkanten! bilen är en 945 turbo -94
531 topp. steg? tänkte när man redan har toppen lös så kan man ju lämna in den.. vx3 kam? slällbar btr annan wastegate för att orka hålla laddet.. ca 1 bar chip?
har redan 3" från turbo.
något att köra på??
tips motages gärna!
/Nichlas
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
En polare bromsade 232hk i sin B230et med följande: 531 topp(orörd) VX3 kam BSR chip 3" Avgassystem Bättre IC
BSR ska det va
Ett jävla tjat om BSR Viking är bra det med!
Jag skrev bara kompisens recept, personligen tror jag att det är samma skit oavsett om man köper chippet från kl-racing, BSR, viking osv. Just B230xt är inte så avancerade så jag tror inte det kan skilja så mycket....
Ska man trimma mer än så bör man se över drivlinan......
Senast redigerat av Tuffhaggman (13 februari 2009)
/Göran
Nichlas_H skrev:
har redan 3" från turbo.
något att köra på??
tips motages gärna!
/Nichlas
fast han frågar ju bara om det är en bra setup å inte hur han ska trimma den
/Göran
Nichlas_H skrev: