2059
Sök

745 tic -88 laddtryck

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
#1
har höjt mitt laddtryck och får upp det till ca. 0.9 bar med hjälp av att jag skruvat på WG stången. men verkar inte gå att höja så mkt mer så känns inte bra att skruva mer på stången. är det bättre med pysventil eller borde jag köpa en annan tryckklocka? typ från 940 fulltryckare kanske?

tacksam för alla svar!

Micke

-den satt som en fläskläpp-

1 062 Inlägg
13 februari 2009
#2
om du har en b230et så skruva för gudskull inte mer ladd än 0,9 bar annars e chansen väldigt stor för krokiga stakar

sen så e en redig wg mkt bättre än en j*vla fjant  pys ventil (det e väl för dem som inte vet hur man skruvar med en bil) det enda som den gör e typ att då får skenladd och pikar

mvh

Team Björkeryd

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
13 februari 2009
#3
men för höga laddtryck så ser staken ut så här på en 230et\ft https://www1.garaget.org/gallery/archive/59194/569590_a90l76.jpg

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
#4
kör med b230ft (940:ns stakar i dock) smile men det är alltså stången man SKA skruva på för att få upp laddet då? är säkert turbon som bottnat då tongue

-den satt som en fläskläpp-

80 Inlägg
13 februari 2009
#5
Kan även vara så att wg:n inte orkar hålla stängt pga för högt mottryck. Är det en orginal turbo du åker med? Kan säga att 0,9 bar på en orginal turbo är för mycket. Du får bara värme och mottryck och ett ras kommer som ett brev på posten. Med grövre dp och avgassystem så går det kanske ladda på lite mer...men turbon kommer inte orka med nån längre tid.

Second place is the first looser!!


Sök