2529
Sök

Volvo 760 T6 / vracing

Reservdansk
6 271 Inlägg
16 maj 2009
T5-spridarna flödar mindre än 940 Turbo-spridare, det vet du va? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

935 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
BudgetDunkaren skrev:
Har följt din tråd från början och kan bara säga två ord : GRATTIS & BRAVO. Bra med updates och roligt att följa ett projekt som blir bättre och bättre för varje dag. Hoppas det håller länge för dig

stort tack smile jo det är la grejjen att det ska bli bättre och bättre hela tiden smile roligt med folk som gillar att följa projektet ...stort tack till alla smile

935 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:

a men de funkade jevligt bra med dom tongue

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
17 maj 2009
V_Racing skrev:
TurbOla skrev:

Men det är inte säkert att dem funkar för 1,7bar i ladd.
Ta det försiktigt så att du inte spikar sönder motorn, hade ju varit riktigt tråkigt nu när du fått till allt så bra smile

/Påsen

PÅSEN RACING

Pan
17 maj 2009
Fan vad najs! vilket monster big_smile Kommer nog skjuta på rätt duktigt sen :cool

526 Inlägg
17 maj 2009
vad ska du ha för fälgar på raketen

Håltagare
239 Inlägg
17 maj 2009
första gången jag kollar i denhär tråden nu och jävlar vilket fräsigt bygge detta verkar bli tongue

935 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
påsen skrev:
V_Racing skrev:
TurbOla skrev:

Men det är inte säkert att dem funkar för 1,7bar i ladd.
Ta det försiktigt så att du inte spikar sönder motorn, hade ju varit riktigt tråkigt nu när du fått till allt så bra smile

/Påsen

har ju andra spridare sen smile ska köra max 1,2 med dessa ljusblå spridare : ) 391cc vid 3,8bar smile

935 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Pan skrev:
Fan vad najs! vilket monster big_smile Kommer nog skjuta på rätt duktigt sen :cool

ja de skjuter på ganska bra redan nu.. ska snart ner i garaget å fixa resten tongue

935 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Coffen skrev:
första gången jag kollar i denhär tråden nu och jävlar vilket fräsigt bygge detta verkar bli tongue

tacka : ) jo de blir mer o mer som ska göras... blir nog ljudbygge med tongue... vet att det är mer vikt.. med vill man ha allt i ett så tongue

935 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Tiiiseen skrev:
vad ska du ha för fälgar på raketen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/659069_vq06u7.jpg
ska ha dessa fälgar ifrån min 740 : ) kommer bild på detta i veckan när ja kränkt på nya sulor tongue.. Har redan testat med dom på.. å de blev galet snyggt tongue

935 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
Håller på att småfixa lite med bilen.. plugadde 2st vattenutgångar med gassvetsen igår som gick till vattenkylningen.. Har oljekyl nu..
Sköt siliconböj hela tiden så fick svetsa på 3" alu Rör på turbon också tongue
Har även lackerat en skärm nu till högersida så nu väntar ja på att det ska torka.. sen ska ja ut å testa bilen igen å se hur den går smile Hoppas på mer ladd en 0,7 som ja fick ut innan.. tror jag får ut max 1,2 med orginal boxar osv. Blir mappning på maxtuning snart smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/661944_1oigaq.jpg
Nu ska ja nog inte skjuta silicon böjar längre tongue

Over and out.. mer bilder kommer senare idag smile

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
19 maj 2009
Du måste göra en kant på röret från turbon så att slangen som ska sitta där inte kan glida av.

Maxxtuning i Vrigstad kan inte mappa LH2.4 vad jag vet.
Om du vill så kan jag fixa en som kan mappa åt dig, men det är i sådant fall nere i Växjö eller i Ljungby. Skicka PM i sådant fall.

/Påsen

PÅSEN RACING

935 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
påsen skrev:
Du måste göra en kant på röret från turbon så att slangen som ska sitta där inte kan glida av.

Maxxtuning i Vrigstad kan inte mappa LH2.4 vad jag vet.
Om du vill så kan jag fixa en som kan mappa åt dig, men det är i sådant fall nere i Växjö eller i Ljungby. Skicka PM i sådant fall.

/Påsen

japp smile ska kolla upp detta smile

935 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
NU ÄNTLIGEN GÅR BILEN SOM JAG VILL big_smilebig_smile fick koppla in orginalspridarna och orginal motståndet för då funkade lmm.. nu laddade den 1,6 och gick utav bara FAAAANN ja var helt skakis efter tongue satan va sjukt big_smile nu e man glad big_smile  nu ska ja köpa mig ett spridarmotstånd som är färdigt och ordentligt.. har kört med bara bygling till spridarna men då funkar inte lmm.. så nu är proplemet löst smile... ska fixa ett litet olje läckage mellan oljefilter och oljekylsadapter smile sen blir laddet på 1,2 nu med orginalspridarna.. och inkörning av motor... efter detta blir det mappning på e85 på med de stora spridarna och 1,7 i ladd smile blir inte de höga ladden nu för då kommer FT-kolvarna gå hål på tongue spridarna e för klena för så höga ladd smile var bara tvungen å testa en gång hur han gick smile .. notera att jag har orginal boxar och bilen spikar fan inte nånting tongue riktigt gött smile

OVER AND OUT big_smile

2 121 Inlägg
20 maj 2009
ser riktigt fint ut härligt motor bygge du has gjort

1 688 Inlägg
20 maj 2009
Kedjelsät hela råden, puh. Bra gjort!
Har du ballanserat bottendelen?

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

935 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Losgard skrev:
Kedjelsät hela råden, puh. Bra gjort!
Har du ballanserat bottendelen?

balanserad vevaxel kan vara ide över 400hk.. men nej jag kör utan palansering å de funkar underbart smile

935 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Hackev8 skrev:
ser riktigt fint ut härligt motor bygge du has gjort

tack så mycket big_smile

040 RedLine
1 219 Inlägg
25 maj 2009
Jävlar vad fint:) Måste röra på sig, bra bygge asså:D

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR