2576
Sök

Lysholm SkruvKompressor i en gammal Omega? ;)

9 108 Inlägg
21 mars 2006
Trådstartare
bra eller anus?

http://www.streetcars.se/forum/uploads/MilleN/2006-03-21_204931_1687-4926-6552.jpg

+

http://www.tsr.nu/diary/pictures/2-30-4.jpg

=

http://www.streetcars.se/forum/uploads/MilleN/2006-03-21_205034_kompad.JPG

Återkommer med ljudfil när motorn är uppstartad!
Senast redigerat av MilleN (21 mars 2006)

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
21 mars 2006
Så rövens bra wink

288 Inlägg
21 mars 2006
anus!!! För då tar du mig med 10m till i sommar! wink

RX-7
Tack till: Creatix.se - Xtremt.se - RaidoPower.com - Ralphsdack.com - Wikingrekond.com - BRL Trollhättan - Jspec.se

Servicetekniker
300 Inlägg
21 mars 2006
blev bra som faen det där:)

Go hard or Go home!

9 108 Inlägg
21 mars 2006
Trådstartare
Bratten skrev:

tss blir mer än så med all plast du hängt på din wink Kommer bli en grym sommar här i krokarna!!!

288 Inlägg
21 mars 2006
MilleN skrev:
Bratten skrev:

tss blir mer än så med all plast du hängt på din wink Kommer bli en grym sommar här i krokarna!!!

haha de är jävligt sant!

Jag får njuta av ljudet från din motor när du åker förbi mig!
Lycka till med att få allt att stämma nu!

RX-7
Tack till: Creatix.se - Xtremt.se - RaidoPower.com - Ralphsdack.com - Wikingrekond.com - BRL Trollhättan - Jspec.se

Type R
368 Inlägg
21 mars 2006
såg riktigt gött ut smile *tummen upp*

Honda is the shit!

26 mars 2006
Såg trevligt ut, hade ju inte tackat nej till en kompressor på bilen...

/nyberg

26 mars 2006
Blev snyggt det där tongue he he hur mycket ska du ladda med den ?
Senast redigerat av corrado g60 komp ras (26 mars 2006)

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
26 mars 2006
åh gött ja återkomm med ljud fil foooooorrtt!!!

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

9 108 Inlägg
26 mars 2006
Trådstartare
Ska ladda 0,5 bara i första etappen.. Får se nästa vinter om jag ska kompsänka osv osv så man kan ladda på lite mera.. Känns som om det räcker ändå smile

jafan förhoppningarna ligger i att starta den i veckan. Men min mobil har pajat så jag vet inte hur jag ska få in ljudfilen wink

BRATTEN du får komma förbi med videokameran när det är startdags..

288 Inlägg
26 mars 2006
De gör jag!

RX-7

27 mars 2006
MilleN skrev:
Ska ladda 0,5 bara i första etappen.. Får se nästa vinter om jag ska kompsänka osv osv så man kan ladda på lite mera.. Känns som om det räcker ändå smile

jafan förhoppningarna ligger i att starta den i veckan. Men min mobil har pajat så jag vet inte hur jag ska få in ljudfilen wink

BRATTEN du får komma förbi med videokameran när det är startdags..

He he ja lika bra o ta det försiktigt i början tills man fixat o trixat med allting !
Den kommer nog o gå grymmt bra skulle jag tro  wink Blev det dyrt med kompen fick du alla fäste till den eller fick du göra de själv ? På min har den rasat ringt o frågat om skruv komp sa de runt 15000:- få se om plånboken växer till sig lite ! Snygg omega föresten lagt en 5a på den för att den e så himmla grymm ! tongue

251 Inlägg
27 mars 2006
ja du kommer bli riktigt grymmt bygge:D men du få nog nöja dig med att kolla på min bak om mina planer går igenom;) haha

dodge ram 2500 5,9 cummins diesel 400hk 99a
bmw 320d 99a

9 108 Inlägg
27 mars 2006
Trådstartare
corrado g60 komp ras skrev:
He he ja lika bra o ta det försiktigt i början tills man fixat o trixat med allting !
Den kommer nog o gå grymmt bra skulle jag tro  wink Blev det dyrt med kompen fick du alla fäste till den eller fick du göra de själv ? På min har den rasat ringt o frågat om skruv komp sa de runt 15000:- få se om plånboken växer till sig lite ! Snygg omega föresten lagt en 5a på den för att den e så himmla grymm ! tongue

Tack tack, ja billigt är det inte. Jag fick med alla fästen som behövdes, men det har fått bli ganska mycket speciallösningar på mycket småsaker.
En polare har köpt en Autorotor till sin Corrado G60 och den låter underbart, så det är lätt värt pengarna om den ändå har rasat tycker jag.

sorken skrev:
ja du kommer bli riktigt grymmt bygge:D men du få nog nöja dig med att kolla på min bak om mina planer går igenom;) haha

Ja planera går ju alltid hehe. Bara att skrida till verket också då! wink Jag bygger inte för att bli snabbast precis.

27 mars 2006
He he ja det kan va de men i dags läget så kan jag inte göra de pga dåligt ekonomi !
Snackat med de på dls-teknik.se så sa de att de håller på med ett kit till Corrado G60 utbytes komp som kommer hålla länge o finns mer kraft  o hämmta där de börjar sälja de nu i Vår eller till sommaren mellan 15-20000:- kommer de o kosta få se vad det blir vet inte om det e billigare med en turbo istället  tongue Har själv hafft en gammal 3000 omega men alldrig hafft nån tid o fixa den så sålde jag den till en som skulle göra den i ordning ! Ska du sätta dit en pysss ventil på komp elle ? Skön ljud när den pysser låter som  förskild he he !   wink

1 Inlägg
27 mars 2006
Vad kostar ett sådant kompressorpaket?

9 108 Inlägg
28 mars 2006
Trådstartare
doktorn: Har för mig det ligger på runt 28k på enem. Lika mycket som en fräsch original-Omega med andra ord wink

corrado: Det är ju bra jäkla onödigt att bygga turbo istället. Själva turbon är ju billigare i inköp men tänk på alla andra nya delar som måste inhandlas så skiter du nog i det.. Men detta är offtopic wink

Jag skippar dumpventil (pysventil är något helt annat) det är inte så nödvändigt.. Den kommer låta tillräckligt ändå ;D

251 Inlägg
28 mars 2006
nej då bygger vel inte för att va värst ja heller..utan bygger vel mest för att utsidan ska bli fin:D

dodge ram 2500 5,9 cummins diesel 400hk 99a
bmw 320d 99a

9 108 Inlägg
28 mars 2006
Trådstartare
sorken skrev:
nej då bygger vel inte för att va värst ja heller..utan bygger vel mest för att utsidan ska bli fin:D

Och för att lämna mig i backspegeln då som du också skrev. Se till att bli klar medans jag har kvar min bil bara!

Hoppas du har bra budget wink
Senast redigerat av MilleN (28 mars 2006)

Sök