Sålde en bil i december. Handla bara om få tusenlappar så inget kvitto skrevs. Och lät köparen ta med regg pappren och posta dom..smart som jag var. Och han har givetsvis inte postat dom. Någon som vart med om samma sak? Vad ska jag göra när jag inte har kvar hans nr? det var några månader sen så namnet är bortblåst ur minnet.
Har mailat vägverket..inget svar än. Ringde polisen och dom sa bara att det var mitt ansvar..vilket jag visste innan!
beställ nytt reggbevis (100kr) sen anmälder du bilen stulen.. som dom andra har skrivit den kan ju ha p-böter för flera tusen nu eller trängselskatt el vad som hällst..
Jo visst kan jag anmäla den stulen. Men Undra om polisen hittar den. Han skulle bara ha den hemma på gården och i skogen. Men det får väl bli sista utvägen.
beställ hem nya papper å få den skrotad. går att få en bil skrotad utan att du lämnar in bilen - vet flera som gjort så så det funkar - man skriver ej reg plikt å sen anledning typ folkrace.
beställ hem nya papper å få den skrotad. går att få en bil skrotad utan att du lämnar in bilen - vet flera som gjort så så det funkar - man skriver ej reg plikt å sen anledning typ folkrace.
Kan inte jag åka på något då om bilen ändå finns kvar?
Jag har försökt med det, men ingen fan vågar skrota den då ingen vet vart bilen finns. Man kan råka illa ut ifall den sedan syns i trafik någonstans, säger skrotarna.
Det däremot vet jag inte. Hade det vart mej nåt sånt hade hänt för hade jag löst det så - en sista utväg för att slippa bekymmer i form av vägtullar p böter osv.
Det däremot vet jag inte. Hade det vart mej nåt sånt hade hänt för hade jag löst det så - en sista utväg för att slippa bekymmer i form av vägtullar p böter osv.
Ok..men får väl se hur det löser sig. Han kan faktiskt bara glömt och skicka in dom.
ett litet tips.. kommer du ihåg när du sålde bilen? datumet på ett ungefär? ring till din teleoperatör och be dom skicka ut en lista på alla samtal du tagit imot under den tidsperioden. Sen så e det bara att köra igång och ringa alla nr du inte känner igen... till slut kommer du komma fram till rätt kille. är det sen så att han med mening inte postat breven för att t.ex låta dig få betala trängselavgift osv då ringer du till polisen och anmäler bilen stulen samt anger att han har snott den... eller rättare sagt du berättar helt enkelt vad som hänt.
sen en till VIKTIG sak... se till att du har kvar försäkringen på bilen för gudsskull annars blir det trafikförsäkringsföreningen, dyyyyyrt. du kan annars göra så att du beställer hem ny skatteuggla, skrapar den och ställer av bilen. slipper du både skatten och försäkring
Eftersom du äger bilen kan du kanske avställa den. Prata med din försäkring så att dom förklara vad som gäller med din bilförsäkring om det går att har den utan försäkring. Om han krockar, det är förmodligen du som får betala.
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org