3533
Sök

Behöver råd angående bil som inte är överförd på nya ägaren!

566 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
Sålde en bil i december. Handla bara om få tusenlappar så inget kvitto skrevs. Och lät köparen ta med regg pappren och posta dom..smart som jag var. Och han har givetsvis inte postat dom. Någon som vart med om samma sak? Vad ska jag göra när jag inte har kvar hans nr? det var några månader sen så namnet är bortblåst ur minnet.

Har mailat vägverket..inget svar än. Ringde polisen och dom sa bara att det var mitt ansvar..vilket jag visste innan!

Tacksam för svar mvh

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
18 februari 2009
hmm  Polis anmäl bilen stulen då ...... om ej det rättar till sig å om du börjar få P-Böter samt Skatte Skulder
på ditt namn .....

//SWIH

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

7 275 Inlägg
18 februari 2009
Går väl att beställa hem ett nytt regbevis?

Random Hero
4 047 Inlägg
18 februari 2009
kan du reg nr, så har du namnet på ägaren, har du namnet går du in på eniro o söker numret sen

Dog food lid. Backwards

812 Inlägg
18 februari 2009
beställ nytt reggbevis (100kr) sen anmälder du bilen stulen.. som dom andra har skrivit den kan ju ha p-böter för flera tusen nu eller trängselskatt el vad som hällst..
Senast redigerat av pimpad740 (18 februari 2009)

man lever bara en gång..

566 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
Jo visst kan jag anmäla den stulen. Men Undra om polisen hittar den. Han skulle bara ha den hemma på gården och i skogen. Men det får väl bli sista utvägen.

566 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
kan du reg nr, så har du namnet på ägaren, har du namnet går du in på eniro o söker numret sen

Hjälper inte när den står på mig...

587 Inlägg
18 februari 2009
beställ hem nya papper å få den skrotad. går att få en bil skrotad utan att du lämnar in bilen - vet flera som gjort så så det funkar - man skriver ej reg plikt å sen anledning typ folkrace.

566 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
einherjer skrev:
beställ hem nya papper å få den skrotad. går att få en bil skrotad utan att du lämnar in bilen - vet flera som gjort så så det funkar - man skriver ej reg plikt å sen anledning typ folkrace.

Kan inte jag åka på något då om bilen ändå finns kvar?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 februari 2009
Samma sak hände mig för... oj 5-6 år sedan. Den bilen står fortfarande i mitt namn och jag måste betala registreringsavgift varje år för bilen.

Vägverket säger - Du får leta upp nya ägaren och be han skriva på pappret igen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

566 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Samma sak hände mig för... oj 5-6 år sedan. Den bilen står fortfarande i mitt namn och jag måste betala registreringsavgift varje år för bilen.

Mvh Tommy

Fan vad surt...inte lätt och leta reda på han utan namn.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 februari 2009
81an skrev:
einherjer skrev:

Jag har försökt med det, men ingen fan vågar skrota den då ingen vet vart bilen finns.
Man kan råka illa ut ifall den sedan syns i trafik någonstans, säger skrotarna.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 februari 2009
81an skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Fan vad surt...inte lätt och leta reda på han utan namn.

Nej precis.

Mvh Tommy

Random Hero
4 047 Inlägg
18 februari 2009
81an skrev:
DusanMandick skrev:

fan va dum ja e tongue lycka till iaf tongue

Dog food lid. Backwards

587 Inlägg
18 februari 2009
81an skrev:
einherjer skrev:

Det däremot vet jag inte. Hade det vart mej nåt sånt hade hänt för hade jag löst det så - en sista utväg för att slippa bekymmer i form av vägtullar p böter osv.

566 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
einherjer skrev:
81an skrev:
einherjer skrev:

Det däremot vet jag inte. Hade det vart mej nåt sånt hade hänt för hade jag löst det så - en sista utväg för att slippa bekymmer i form av vägtullar p böter osv.

Ok..men får väl se hur det löser sig. Han kan faktiskt bara glömt och skicka in dom.

566 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
81an skrev:
DusanMandick skrev:

fan va dum ja e tongue lycka till iaf tongue

Man kan inte vara smart jämt wink

1 948 Inlägg
18 februari 2009
ett litet tips.. kommer du ihåg när du sålde bilen? datumet på ett ungefär? ring till din teleoperatör och be dom skicka ut en lista på alla samtal du tagit imot under den tidsperioden. Sen så e det bara att köra igång och ringa alla nr du inte känner igen... till slut kommer du komma fram till rätt kille. är det sen så att han med mening inte postat breven för att t.ex låta dig få betala trängselavgift osv då ringer du till polisen och anmäler bilen stulen samt anger att han har snott den... eller rättare sagt du berättar helt enkelt vad som hänt.

sen en till VIKTIG sak... se till att du har kvar försäkringen på bilen för gudsskull annars blir det trafikförsäkringsföreningen, dyyyyyrt.
du kan annars göra så att du beställer hem ny skatteuggla, skrapar den och ställer av bilen. slipper du både skatten och försäkring big_smile

461 Inlägg
19 februari 2009
När jag köper en bil så vill jag posta reg-papprena själv, för att inte säljaren ska skita i att skicka in dem å sen anmäla bilen stulen.

Så du borde ju kunna anmäla den stulen? det hade jag gjort. att det sen inte finns något kvitto gör ju allt bara ännu enklare. då har han inga bevis.

BMW - Better Make Way

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
19 februari 2009
Eftersom du äger bilen kan du kanske avställa den.
Prata med din försäkring så att dom förklara vad som gäller med din bilförsäkring om det går att har den utan försäkring.
Om han krockar, det är förmodligen du som får betala.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Sök