2984
Sök

Vad tycker ni om arbetsförmedlingen?

624 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
vad tycker ni/har ni för erfarenheter av arbetsförmedlingen?

var där idag då jag tänkte få igång min A-kassa,slutade jobbet innan jul, men har väntat pga av att det alltid är sånt trassel på det stället*suck*..

handläggaren ville ha reda lite på inom vilka yrken jag varit verksam och så..
sen tog han fram ett lämpligt jobb....- I GÖTEBORG!?

först vid inskrivningen kunde man välja vart man var bosatt sen vart ngnstans man sökte jobb,skrev sthlm och norrtälje..
men han ändra det och sa att man måste ta jobb i hela landet iaf det dyker upp ngt.

tycker också det är bra med hårdare regler iom alla bidragsfuskare osv,med det stället...
de är fan körda:/

det är min åsikt.

har ni några historier?åsikter..etc

who´s the man?

735 Inlägg
19 februari 2009
jag var där för ett tag sedan för att få bidrag, gjorde som dom sa o allt åkte 6 mil 2 gånger i vecka typ och sökte alla jobb dom sa, men inte fan fick ja något bidrag, inte ens rese-ersättning. detta har hänt 2 gånger på 2 år.....arbetsförmedlingen suger röv "ENLIGT MIG".

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

1 062 Inlägg
19 februari 2009
på arbetsförmedlingen så jobbar det endast inkompetenta idioter som inte vet ngt alls och dem lyfter inte ett finger för att hjälpa till för att arbetslösa ska få jobb

jag känner ingen som har fått jobb via arbetsförmedlingen

mvh

Team Björkeryd

Sladdgalning
297 Inlägg
19 februari 2009
Jag var där i slutet av januari och skrev in mig. Fattade inte ett skit om vad kärringen snackade om. Hon pratade på med någon svenska som lät mer som in-danska och pladder tongue

Men nu väntar jag på att handläggaren ska höra av sig.
Verkar som aldrig tongue

Bmw 316 -89
Volvo 244 - 89
Fiat Uno - 88
Bmw 525 - 89

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
19 februari 2009
arbetsförmedligen är till dom som jobbar, har du inget jobb får du klara dig själv, tyvär. neutral
Nu är det också värre med facket och A-kassa, de har slutat att sammarbeta.
Tyvär nu är det: "En för sig själv och Gud för alla"

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

KTM 660
537 Inlägg
19 februari 2009

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

huh?
10 427 Inlägg
19 februari 2009
Var arbetslös 12:e december till 2x:e januari nu senast (studerande nu), men ändå.
Hunnit bli platsanvisad till ett jobb som inte fanns, dvs blev tvungen att söka ett arbete
som egentligen bara var en intressekoll (bemanningsföretag som i princip rycker på
axlarna åt alla ansökningarna som kom in tongue). Blev även tipsad om ett arbete i Stockholm,
som jag ej var tvungen att söka (?).

Sen när jag började studera så tog jag med mig en ganska saftig lista på andra 'aktiviteter'
som jag hade för mig mellan december och slutet av januari. Det var inte heller så intressant
för dom då jag skulle avaktivera mig.

Riktiga slackers som jobbar på Arbetsförmedlingen. Men men, är väl en framtidsbransch!

1 062 Inlägg
19 februari 2009
JockeRX7 skrev:
Oj kolla vad ja hitta cool http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=111900

kan aldrig sägas för många gånger hur dåliga arbetsförmedlingen är

Team Björkeryd

Muttley
19 februari 2009
De kan tvinga en till att jobba skitlångt ifrån sitt hem. Kan du inte åka dit direkt så får du 6 månader på dig att fixa ett nytt hem. Alltså har du ett hus så att säga i hässleholm, och de finner ett jobb du kan få i göteborg, så ska du sälja ditt hus enligt ams, och lyder du inte dem så får man ingen a-kassa.
Så de suger. och kan i princip dra.

Som jag skrivit i en annan tråd.
Jag hade sista dagen som anställd den 1 februari. Var på ams på måndagen, sen möte med handläggare måndagen efter, Och då glömde jag en merit så de tvinga mig att köra dit på fredagen. När jag blivit inbokad på mötet nu i måndes.

Samtidigt nu så går jag på en omställning via lernia. Varit där 3 gånger och tredje gången boka hon in mig på en kurs som börjar nu i helgen.

Men när jag ska till ams igen har jag ingen aning om.

Och a-kassan är riktigt värdelöst, kunde ta upp till 9 veckor för att ens få några pengar. De visste ju ändå för några månader sedan att detta var på väg med alla uppsägningar.

Så jag är inte glada på idioterna tyvärr.

De känns som att de som hade på tok för dålig utbildning eller var för lata för ett riktigt jobb hamnade på ams. För de har aldrig hjälpt mig.

Förra gången jag var inskriven för ca 4 år sedan så skulle de ha mig på en jävla praktik men de sket jag i och fick jobb på egen hand, men då var de inte så farligt för då bodde man hemma och fick ändå inga pengar.
Senast redigerat av tkd_rille (19 februari 2009)

182 Inlägg
19 februari 2009
wildboy_87_ skrev:
på arbetsförmedlingen så jobbar det endast inkompetenta idioter som inte vet ngt alls och dem lyfter inte ett finger för att hjälpa till för att arbetslösa ska få jobb

jag känner ingen som har fått jobb via arbetsförmedlingen

mvh

Men de har iaf ett jobb...

998 Inlägg
19 februari 2009
Tycker det är skit, fick ett jobb på ett bemaningsföretag genom arbetsförmedlingen men när jag skulle sluta och studera så skällde både bemaningsföretaget och arbetsförmedlingen ut mig för jag slutade på ett jobb för att studera. Är väl mitt val eller?

Har alltid blivit illa bemött, speciellt när man har akassa då hotar dom med att dom ska dra in den om man inte gör som dom säger.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

7 277 Inlägg
19 februari 2009
Enda erfarenhet jag har utav dom är att jag har skrivit mitt CV på deras hemsida.
Blivit uppringd av 4st på drygt 3 månader angående jobb.

Defloratör.
641 Inlägg
19 februari 2009
Jag håller med om att dom är lätt idiotiska.
Är ute på en yrkespraktik just nu och skulle vara pappa ledig i 10 dagar. så min handläggare ringer till firman och frågar efter mig och säger jag ska anmäla min frånvaro. Visst jag gör det. förut det lilla faktum att idiot handläggaren inte varit på sitt kontor 1 enda gång under 2 veckors intensiva försöka att få tag på hon.

Sen är det så här att bidragssystemen och arbetsförmedlingen handlingsplaner så ingår en stor del att vi som arbetslösa och bidragstagare aldrig ska känna oss trygga i våran situation och att man alltid ska må dålig och känna sig osäker för hur man ska klara sig. sjukt men så är det

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

1 488 Inlägg
19 februari 2009
Inte bara dumma, utan även riktigt sega. Ibland undrar jag om de gör något alls. Min granne har väntat på sin retroaktiva lön i snart 1 år.

huh?
10 427 Inlägg
19 februari 2009
tkd_rille skrev:
Och a-kassan är riktigt värdelöst, kunde ta upp till 9 veckor för att ens få några pengar. De visste ju ändå för några månader sedan att detta var på väg med alla uppsägningar.

Tog typ 2 veckor för mig att få pengar från IF Metalls a-kassa från att jag anmälde
mig i mitten av december till utbetalnign strax efter jul har jag för mig.
CSN var ruskigt snabba nu senast också, så har väl haft tur då eventuellt wink

3 354 Inlägg
19 februari 2009
hade inte det vart för pengarnas skull så skulle jag inte ens snegla åt arbetsförmedlingen.
Senast redigerat av Seth (19 februari 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 februari 2009
JockeRX7 skrev:
Oj kolla vad ja hitta cool http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=111900

Jag som startade den tråden och jag kan bara säga att jag avskrivit mig därifrån, det är bara sk*t!!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 februari 2009
Seth skrev:
hade inte det vart för pengarnas skull så skulle jag inte ens snegla åt arbetsförmedlingen.

Det var dåligt betalt tycker jag, om du menar aktivitets stödet?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
20 februari 2009
Dem är helt blåsta!, blev tillsagd när jag skrev in mig för snart 2 år sen, att "vi kan inte hitta jobb till dig du måste leta själv" vafan finns dem ens för om dem inte ska hjälpa en att hitta ett jobb!?!?!?!?!

måste vara ett slappt jobb skulle passa mig, eftersom att man bara sitter och är otrevlig mot folk hela dagarna, och ringer o trackasserar folk, samt letar upp sämsta tänkbara arbete, så långt bort som möjligt, o tvingar folk att söka.

har själv blivit tvingad att söka jobb 20 mil enkel resa och skulle inte få något resebidrag ens... eftersom att jag kunde flytta dit tyckte han. Synd bara att jobbet var 3 månader och jag hadde fått bostad lagom till att tiden var över...

problemet är att dem som jobbar där inte bryr sig, dem letar upp första bästa jobb på datorn och tvingar en att söka det...

OBS: jag är ingen arbetsskygg jävel, jag har sysselsatt mig på annat håll under de 2 åren, lite tillfälliga icke-vita jobb osv.
Senast redigerat av AcesHigh666 (20 februari 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
20 februari 2009
säger inget så har ja inget sagt, men är inskriven bara för pengarnas skull, sen hur de fungerar kan ja inte prata om utan att bli förbannad mad

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Sök