3663
Sök

Angående : varvtalsregulator(Launch control) på saab 9-3 aero-01

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
Tja! till o börja med , för o slippa massor av utskällningar som : sök lite, så har jag sökt och inte hittat det jag sökte. Och låt bli att ge onödiga kommentarer, utan bara håll er till ämnet så är jag tacksam. ;)

Jag tänkte på att skaffa varvtalsregulator(Launch control) till min saab 9-3 aero -01, och undrar ifall det går och om det blir några hinder eller problem. många säger att det inte är bra för den kan förstöra tändningen ?!. Vad ska jag tänka på när jag köper det och installerar för o minska så många problem som möjligt? Är tacksam för erat svar! :)

Ha en bra dag / Zijaa
Senast redigerat av zijaa (21 februari 2009)

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

2 164 Inlägg
20 februari 2009
Skulle säga att du först måste byta styr system för motorn om du över huvud taget ska lyckas instalera de och få de att funka.
Ska du ha de på befintligt trionic 7 så kommer de INTE att gå!

MVH

F

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
Fredrik-79 skrev:
Skulle säga att du först måste byta styr system för motorn om du över huvud taget ska lyckas instalera de och få de att funka.

MVH

F

Så jag måste först byta styrsystem och sen går det, om ja har fattat det rätt?

76 Inlägg
20 februari 2009
varför ska du ha de över huvudtaget?:S

saaaaaaaaaab<3

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
lundan_89 skrev:

Har hört att man får bättre start med bra däck och väghållning. Och blir så "överkåt" av ljudet man får när det smäller  tongue
Senast redigerat av zijaa (20 februari 2009)

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
ingen som kan komma med nåt?

2 164 Inlägg
21 februari 2009
zijaa skrev:
Fredrik-79 skrev:

MVH

F

Ja.
Trionic 7 är ett mmoent begärande styr system så de är elektriskt gasspjäll som ska dels se till att bilen går miljö vänligt och även för bästa motor säkerhet.
Så ska du lyckas är de först ett annat motorstyrnings system så jag säg glöm de och lär dig istället att göra snabba starter och diff i lådan.

MVH

F

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Fredrik-79 skrev:
zijaa skrev:
Fredrik-79 skrev:

MVH

F

Ja.
Trionic 7 är ett mmoent begärande styr system så de är elektriskt gasspjäll som ska dels se till att bilen går miljö vänligt och även för bästa motor säkerhet.
Så ska du lyckas är de först ett annat motorstyrnings system så jag säg glöm de och lär dig istället att göra snabba starter och diff i lådan.

MVH

F

ok. men tror du jag kan få smällarna på ett annat sätt utan att ta bort katten?

35 Inlägg
22 februari 2009
zijaa skrev:
lundan_89 skrev:

Har hört att man får bättre start med bra däck och väghållning. Och blir så "överkåt" av ljudet man får när det smäller  tongue

Har testa en del med launchcontrol och kan ju upplysa dig att det funkar inget vidare på en framhjulsdriven bil. Däremot startvarv använder jag hela tiden, men det smäller inte, utan funkar bara som ett extra övervarvs skydd. Dock får man lite laddtryck på det med.

Men att koppla in det på ett befintligt styrsystem tror jag inte funkar, i varje fall inte på ett T7 eller T5.

Köper man ett eftermarknads sprut finns oftast de funktionerna i sprutet.

Mats

10 287 Inlägg
22 februari 2009
Läs lite här om vad som är vad:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=121407

Problemet med moderna styrsystem i bilar är att dom tycker något är fel om motorn helt plötsligt inte kan varva mer än tex 4000 rpm och det finns en stor risk för att du hamnar i limp-home.

/Göran

zijaa skrev:
ok. men tror du jag kan få smällarna på ett annat sätt utan att ta bort katten?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

7 276 Inlägg
22 februari 2009
Var kommer denna hysteri angående launch på vanliga gatbilar ifrån? :s

Sök