2090
Sök

Xenon till volvo 940!

28 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
hej min kompis har en volvo 940 och han vill xenon konvertera men han vet inte riktigt vad han ska har för lampor och det:S e det nån som vet vart man kan få tag på det för en hyffsad peng har letat men det kostar juh en hel del:S han ska ha i både halv, hel och dim! MVH/ L0las

8 156 Inlägg
23 februari 2009
xenonkungen.se

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

365 Inlägg
23 februari 2009
Är det hel/halv så lär det vara H4.

Sverige: www.nilom.se <- samma produkter som xenonkungens no-name, till mer förmånligt pris.

Utomlands: www.vvme.com <- billigare än så är svårt att finna som privatperson.

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

1 915 Inlägg
23 februari 2009
Hel/halv ljuset är det H4, alltså H4 Bixenon han ska ha där.

fjärrljus och dimljus sitter det H3 om jag inte minns helt fel.

Rekomenderar www.vvme.com
Köpte därifrån till min bil, knappt 1 veckas leveranstid.
billigt och funkar bra.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

28 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
tackför alla svar! men en fråga till e det kompliserat att sätta dit allt? e inte så bra på det:P och min kompis som ska ha det vill inte sätta dit det, så det blir min grej att göra:)!!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 februari 2009
Finns nog inget enklare än att montera xenon tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 februari 2009
Nej som sagt så är det otäckt enkelt, bara plocka ut gamla lampan, sätt dit den nya och koppla den till ballasten och sen kopplar du bara "lampsladdarna" från bilen till ballasten.

H4 är det iofs lite mer jobb med men det bör inte vara allt för mycket mer jobb med det än vad det var med mina H7.

Jag köpte xenon till min 9-5:a ifrån VVME.com till helljus, halvljus och dimljus. Totalt tre kit alltså (H7+H7+H1) och det kostade mig cirka 1500kr.

Jag fick alltså tre kit för mycket mindre än vad bara ett av H7-kitten skulle ha gått på här i sverige (båda H7-kitten är på 55W = svindyrt i sverige om man ens får tag på det).

VVME har inte 55W-kitten på hemsidan men mailar du dom och säger att du vill ha 55W istället för 35W så slänger dom ihop en order just för dig och priserna kan man ju som sagt inte direkt klaga på ^^;

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Drive It Like You Hate It
93 Inlägg
23 februari 2009
nej du gör de på 30 sekunder.. de går fort som fan.. har de i min 945a..smile

28 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
oki då ska jag testa:) ska bar få kompisen att beställa grejerna:)!! tack för alla svar:)

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
23 februari 2009
Beställ H4 Bi-xenon med Dubbla lampor, lyser så mycket bättre än med enkellampa

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

I got Dubs!
2 423 Inlägg
23 februari 2009
http://www.mydepots.com/
detta är väl likadana satser som vvme säljer?

67 Inlägg
23 februari 2009
Då lånar ja tråden lite.
Ang xenon till V70 -06.
Får man byta ut lysena eller är de gruff & båg på alla fronter?

Samt vilka kit & lampor bör ja köpa isåfall för dim , halv & hel ?
Om det nu är lagligt dvs =P

YEAH!!!
559 Inlägg
2 mars 2009
940 har ju separat hel och halv, vad är det för sockel på respektive? och dimljuset ?

V o L v o

Trafikledare
563 Inlägg
2 mars 2009
Alle86 skrev:
940 har ju separat hel och halv, vad är det för sockel på respektive? och dimljuset ?

Nope, det är likadant som på 960... En H4 för hel/halv, en H3 för "extraljuset ovanför dimljuset" och en H3 i dimljuset..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

Sök