4139
Sök

Skulle vilja ha tips om bra bil att style'a, gärna hyffsat billig och drag i motorn!

8 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
som sagt, ska köpa ny bil och vill gärna style'a den.

Jag undrar dock om lite tips vad man kan köpa som inte kostar allt för mycket, upp till 40 000 ungefär
som är  snygg att style'a.
men ska va nått som ändå har en lite roligare motor, några tips? smile

Tack på förhand!

1 562 Inlägg
23 februari 2009
en golf kanske?

9 108 Inlägg
23 februari 2009
Flyttar till allmänt.

1 854 Inlägg
23 februari 2009
Får allt kosta 40?

458 Inlägg
23 februari 2009
Vad har du själv för vana/erfarenhet/kärlek till olika bilmärken? Nåt märke du favoriserar. MÅNGA bilar KAN bli grymt snygga, halvdana eller rena fiaskon. Kommer du köra "plastbil" eller hur funderar du på just styling till den.

1 562 Inlägg
23 februari 2009
Jonnsard skrev:
Vad har du själv för vana/erfarenhet/kärlek till olika bilmärken? Nåt märke du favoriserar. MÅNGA bilar KAN bli grymt snygga, halvdana eller rena fiaskon. Kommer du köra "plastbil" eller hur funderar du på just styling till den.

mycket bra tips välj ett märke du vet att du trivs med att utgå ifrån

8 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
Kan börja med och säga att jag är bara 19 år så har ingen större erfarenhet av olika märken, så kan tänka mig lite vad som helst, gärna 4 dörrars dock.. så vill bara ha lite tips på olika bilar som kan bli snygga och style'a osv smile

själva bilen kan kosta upp till 40 000, inte allt som allt smile

16 197 Inlägg
23 februari 2009
Smoked skrev:
Kan börja med och säga att jag är bara 19 år så har ingen större erfarenhet av olika märken, så kan tänka mig lite vad som helst, gärna 4 dörrars dock.. så vill bara ha lite tips på olika bilar som kan bli snygga och style'a osv smile

själva bilen kan kosta upp till 40 000, inte allt som allt smile

varför en 4 dörrars??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 562 Inlägg
23 februari 2009
ja vad som är snyggt är ju en smaksak men tyska märken brukar väl ofta gå hem.

8 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
en 4a dörrars för jag har en son på 11 månader, blir så knepigt om det e 2 dörrars tongue
är lite dålig på vad som finns på marknaden, alltså namn på olika bilar som kan va nått och fixa med.. därför jag undrar smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
23 februari 2009
Bmw 535/540 E34 smile

1 562 Inlägg
23 februari 2009
är ju fruktansvärt svårt att veta vilka slags bilar som tilltalar dig.

508 Inlägg
23 februari 2009
volvo 940 kombi, varför vill du ha drag i motorn? då du har ett barn i sätet och då man ska väl inte köra som en idiot med småbarn i... fattar du inte det så har du inte vad som krävs för att ens få ha barn... blev lite offtopic sry.. men köp inte en bil för att den har bra drag, köp en bil som är säker för dig och ditt barn... köra som en idiot kan du göra utan ett barn i elller på bana.. familjebilen ska inte vara en som raket...
Senast redigerat av mulleri (23 februari 2009)

bitter besserwisser
644 Inlägg
23 februari 2009
Smoked skrev:
en 4a dörrars för jag har en son på 11 månader, blir så knepigt om det e 2 dörrars tongue
är lite dålig på vad som finns på marknaden, alltså namn på olika bilar som kan va nått och fixa med.. därför jag undrar smile

19 bast och en unge på 11 månader? applåder..

Köp en relativt vanlig turboladdad bil. Tex en SAAB 9-5 eller en Volvo, finns en uppsjö med eftermarknadsdelar till vettiga priser. Mycket reservdelar till vettiga priser, är det en bil på 40papp så kommer något att paja.
Köp en bil som du har råd att äga, inte bara trafikförsäkring.

Audi och BMW finns ju också massor av eftermarknadsdelar till, reservdelar är marginellt dyrare men försäkring kan ju skilja en hel del. Speciellt på en 19åring.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

205 Inlägg
23 februari 2009
mulleri skrev:
volvo 940 kombi, varför vill du ha drag i motorn? då du har ett barn i sätet och är väl inte prio ett att kunna köra som en rallyförare med ett barn i bilen..

Tror du han ska ha ungen fastmonterad i baksätet?

Saaboholic
3 129 Inlägg
23 februari 2009
Skulle satsar på en OG 9-3 då du har en unge så är denna praktisk då den har väldigt mkt eftermarknads prylar samtidigt som det är en combi coupè dvs du får plats med mycket.

Du kan få både insprutare,lätt trycks turbo, fulltryckaren men kanske inte just aeron då för under 40.000:-.

Då får du en säker, bra, relativt snabb bil för en vettig peng.

OG=Old Generation, dvs den första modellen av 9-3.

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 926 Inlägg
23 februari 2009

458 Inlägg
23 februari 2009
Småbarnsfarsa vid 19 år, Sorry men du har just sagt upp din tid som "buse" ute på gatorna om den lille ska vara med. Gå rakt på en svensson bil som volvo v70 /saab 9-5. 9-5 är ju ngt högre prisklass på så en volvo v70 kanske är ngt med stort o plant bag utrymme för barnvagn osv, Tänker mej en 00a, kanske lite klös i motorn så en t5 eller 2.5t? samt AWD wink
Mitt råd altså: v70 AWD 2.5T smile runt -00 minns ej vilket år dom släpptes med just den motorn men smile

8 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
Anledningen till att jag vill ha lite drag i bilen är ju för mestadels är ju inte grabben med i bilen, fram och tillbaka från jobbet t.ex. kör alltid försiktigt med grabben i bilen, det är en självklarhet..

och som svar till Mange, Jag kan tänka mig lite vadsomhelst, vill bara ha tips på lite vad ni tycker och så, så har jag iaf lite saker och lita runt på smile

och tack för alla tips hittills smile

Har börjat komma in lite på Audi a4 med typ en 1.8t motor.. Vad ska man tänka på vid ett köp av en sån? finns det nått speciell skillnad vid dom olika årsmodellerna t.ex som kan va nått och tänka?

Är rätt färsk med det hela, ett intresse som legat på is för man haft dåligt med pengar tidigare smile

1 255 Inlägg
23 februari 2009
200sx S13

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Sök