4145
Sök

Skulle vilja ha tips om bra bil att style'a, gärna hyffsat billig och drag i motorn!

508 Inlägg
23 februari 2009
robstar skrev:
mulleri skrev:
volvo 940 kombi, varför vill du ha drag i motorn? då du har ett barn i sätet och är väl inte prio ett att kunna köra som en rallyförare med ett barn i bilen..

Tror du han ska ha ungen fastmonterad i baksätet?

Allt som han skrev, skriker om omognad.. varför ens ha en bil som går som ett arsle.. man har ju bilen för att köra sig själv och ungen från a till b, inget annat... även vart ungen sitter så kan det sluta illa..

1 562 Inlägg
23 februari 2009
okej ingen bil jag kan ngt om, men borde väl finnas folk här som har koll. finns säkert mycket färdiga produkter att köpa till denna bil iaf.så lycka till.

Saaboholic
3 129 Inlägg
23 februari 2009
Jonnsard skrev:
Småbarnsfarsa vid 19 år, Sorry men du har just sagt upp din tid som "buse" ute på gatorna om den lille ska vara med. Gå rakt på en svensson bil som volvo v70 /saab 9-5. 9-5 är ju ngt högre prisklass på så en volvo v70 kanske är ngt med stort o plant bag utrymme för barnvagn osv, Tänker mej en 00a, kanske lite klös i motorn så en t5 eller 2.5t? samt AWD wink
Mitt råd altså: v70 AWD 2.5T smile runt -00 minns ej vilket år dom släpptes med just den motorn men smile

Tror inte en småbarns pappa har råd att fixa kardan å allt efter några tusen mil, så håll dig borta från AWD modellerna, annars ett mycket bra tips.

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 436 Inlägg
23 februari 2009
Köp en säker bil om du har unge. Bättre köpa nått lite nyare och säkrare och nöja sig med feta fälgar och bra puts än ha en osäker sönderstylad racer...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

16 197 Inlägg
23 februari 2009
mulleri skrev:
robstar skrev:
mulleri skrev:
volvo 940 kombi, varför vill du ha drag i motorn? då du har ett barn i sätet och är väl inte prio ett att kunna köra som en rallyförare med ett barn i bilen..

Allt som han skrev, skriker om omognad.. varför ens ha en bil som går som ett arsle.. man har ju bilen för att köra sig själv och ungen från a till b, inget annat... även vart ungen sitter så kan det sluta illa..

herregud,   om han nu vill ha en bil me lite mer "ork" i så e de väl de upp till honom.. han skrev inte att han vill ha en bil som "går som ett arsel" utan nån me lite mer motor..   vem f-n vill åka runt i en corolla 1,4a??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Saaboholic
3 129 Inlägg
23 februari 2009
evilaudio skrev:
mulleri skrev:
robstar skrev:

herregud,   om han nu vill ha en bil me lite mer "ork" i så e de väl de upp till honom.. han skrev inte att han vill ha en bil som "går som ett arsel" utan nån me lite mer motor..   vem f-n vill åka runt i en corolla 1,4a??

Han som posta inlägget kanske, eftersom han tydligen har problem med att folk som har unge vill ha nåt annat än nissan micra motor..

"Liberty of thought is the life of the soul"

150 Inlägg
23 februari 2009
har du tur så kan du hitta en sierra cosworth för den prislappen, snygg bra klös och 4 dörrars wink men styla den inte fälgar räcker big_smile

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

61 Inlägg
23 februari 2009
mulleri skrev:
volvo 940 kombi, varför vill du ha drag i motorn? då du har ett barn i sätet och då man ska väl inte köra som en idiot med småbarn i... fattar du inte det så har du inte vad som krävs för att ens få ha barn... blev lite offtopic sry.. men köp inte en bil för att den har bra drag, köp en bil som är säker för dig och ditt barn... köra som en idiot kan du göra utan ett barn i elller på bana.. familjebilen ska inte vara en som raket...

Det går faktiskt att köra lugnt o fint med en bil med mycket pulver i.

16 197 Inlägg
23 februari 2009
FBR skrev:
mulleri skrev:
volvo 940 kombi, varför vill du ha drag i motorn? då du har ett barn i sätet och då man ska väl inte köra som en idiot med småbarn i... fattar du inte det så har du inte vad som krävs för att ens få ha barn... blev lite offtopic sry.. men köp inte en bil för att den har bra drag, köp en bil som är säker för dig och ditt barn... köra som en idiot kan du göra utan ett barn i elller på bana.. familjebilen ska inte vara en som raket...

Det går faktiskt att köra lugnt o fint med en bil med mycket pulver i.

precis.. big_smile:

V-Power
1 186 Inlägg
23 februari 2009
mulleri skrev:

Sök upp lite hjälp, det har redan gått för långt.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

8 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
Ja, jag vill ju inte ha klös i bilen för att race'a runt med barnet. det e ju för när man åker själv och det e ju alltid bekvämare med en bil som har lite mer klös när man t.ex gör en omkörning.. som om en traktor åker på vägen, mycket säkrare och komma förbi snabbt.

Och självklart så väljer jag ju en bil som är lite säkrare, vill bara ha tips och därefter välja det som passar.. har lite svårt för olika namn på alla märkens olika bilar osv. Och kommer ju inte rå style'a så bilen är helt gjord på plats direkt, vill helt enkelt få en bil och se lite roligare ut smile

1 926 Inlägg
23 februari 2009
Smoked skrev:
Har börjat komma in lite på Audi a4 med typ en 1.8t motor.. Vad ska man tänka på vid ett köp av en sån? finns det nått speciell skillnad vid dom olika årsmodellerna t.ex som kan va nått och tänka

Kika på länkarmarna eller om det var spindellederna, har för mig dom var en barnsjukdom på audis förr. ( Rätta mig om jag har fel. )

Anubis skrev:
200sx S13

Han ville helst ha 4 dörrar..

____________________________________________________________________________________________

Till er andra, håll er till ämnet och ge fan i o diskutera varför han vill ha en motor med lite pulver i. " vem f-n vill åka runt i en corolla 1,4a?? "  som någon sade.. Och vem säger att man inte kan köra ansvarsfullt bara för man har lite pulver? Håll er till ämnet nu.

Konsult
1 247 Inlägg
23 februari 2009
Som tidigare nämnts kan jag starkt rekommendera en OG9-3 2.0T. Bra klös i maskineriet för pengarna och sist jag kollade är de fortfarande en väldigt säker bil. Det finns många fina i rätt prisklass och i.o.m Saabs nuvarande bekymmer kommer de även sjunka i pris (tror jag).

*Min är en 3-dörrars Coupé men trots det har jag inga bekymmer med barnvagn och liknande, dock är jag inte säker på hur det ser ut med passagerar airbagen. Tycker du ska åka in till närliggande bilfirmor och kolla vad du tycker verkar bra för dig. ALLA bilar går att "styla" om man bara vill, frågan är bara hur mycket eftermarknadsprylar det finns.

/Kim
Senast redigerat av Tagg3N (23 februari 2009)

Jävel
2 018 Inlägg
23 februari 2009
945 turbo 97 eller 98, airbag fram iaf:P

You got to risk it, to get the biscuit :)

Reservdansk
6 271 Inlägg
23 februari 2009
hedley skrev:
Tror inte en småbarns pappa har råd att fixa kardan å allt efter några tusen mil, så håll dig borta från AWD modellerna, annars ett mycket bra tips.

Om säljaren vet hur man sköter en AWD är det ingen fara att köpa en sådan bil, då är det inga problem.
Kardanen behöver väl knappast bytas, men hylsan mellan växellåda och fördelningslåda är en svaghet, liksom viscodiffen blir överhettad om man kör med för stor skillnad på rullomkretsen fram och bak.

Många i NordicR-klubben som kör äldre generationens AWD, och har gjort i flera år utan ett enda problem.

Edit: Vet inte riktigt hur man sliter ut viscon, men det är väl om man sliter ner lamellpaketet i viscon.
För om viscon överhettas, så frikopplas automatiskt bakaxeln tills viscon når normal temperatur igen.

Gamla AWD-systemet användes från -97 till -02/-03 och därefter kom Haldex-versionen istället, som fungerar på samma princip men styrs av en dator och hydraulik.
Senast redigerat av TurbOla (23 februari 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

2 021 Inlägg
23 februari 2009
Anubis skrev:
200sx S13

men snälla läs innan du postar.

587 Inlägg
23 februari 2009
audi s4 kanske ?

16 197 Inlägg
23 februari 2009
einherjer skrev:
audi s4 kanske ?

får man en sån för 40.000?

587 Inlägg
23 februari 2009
evilaudio skrev:
einherjer skrev:
audi s4 kanske ?

får man en sån för 40.000?

om man nöjer sej med en 92 -96 elle därikring så visst. det finns ju med airbag också om man vill ha lite mer säkerhet ....

8 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
tackar för all respons och tips smile

nu har jag ju garanterat mer och leta efter än tidigare!
Ska kika igenom blocket lite nu!

Sök