2945
Sök

Ta över ens annan lån på bil?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
Sitter å prata med en person som vill sälja sin bil, och han har lån. Jag har inte pengar å har pratat med honom att ta över hans lån.. Men detta funkar inte med ngn kreditkoll väl? Köper jag bilen , skriver på regpapperna, så byter väl lånet också ägare direkt så?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

1 723 Inlägg
26 februari 2009
de lär göra en kreditupplysning, annars kan ju vem som helst ta över ett lån.

87 Inlägg
26 februari 2009
Tror inte det funkar så, vi köpte nyligen en till bil och ägaren hade lån, vi gick tillsammans ner till banken och förde över köpsumman till hans konto, sedan betala han och handläggaren av hans lån på bilen och vi fick kvitto.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
Men man har läst så mkt, att folk har köpt bilar så har det funnits lån på bilarna som dom har fått med? då har dom inte gjort ngn kreditkolll!?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
26 februari 2009
Det finns 2 sorter banklån
1) den vanliga banklån där du skriver papper hos en bilförsäljare, det står på registret att det är kredit
2) du går till banken och låna en viss summa pengar för att köpa en bil, det står ingering på registret.
Om du vill ta över lånet måste du och kreditagare på bilen gå till banken, banken gör en kredit upplysning på dig, om du är ok få du ta lånet på dig och betala skillnad pengar som säljare vill har.
skrivelse på registrering gör man det i banken, sen är det fri för dig att åka med bilen.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

4 299 Inlägg
26 februari 2009
Vi skulle sälja en Saab en gång i tiden, som hade väldigt bra ränta så det va inte så mycket som skulle betalas av varje månad. Pappa ville då använda som försäljningsknep att låta en ev köpare ta över de lånet. Vi ringde då och kollade om detta funkade och göra.

Fick då svaret att dom undersöker personen ifall man har betalningsanmärkningar eller så som dom gör annars också. Va det lungt så va de inga problem att lämna över lånet till köparen.

Detta kan givetvis skilja från bank till bank.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
gaah, jag som hatar banken? Dom ger en avslag fast man inte har anmärkning ffs xO t om med om man har jobb blev jag nedkas :S

DFFL
9 020 Inlägg
27 februari 2009
emijl skrev:
gaah, jag som hatar banken? Dom ger en avslag fast man inte har anmärkning ffs xO t om med om man har jobb blev jag nedkas :S

Har du jobb?
Hur länge har du haft det?
Tjänar du bra? (Du behöver inte skriva hur mycket du tjänar, är mest ifall du har en ansenlig summa kvar när alla fasta utgifter är betalda)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

205 Inlägg
27 februari 2009
emijl skrev:

För att du förra året inte tjänade tillräckligt med pengar.
För att du inte har fast jobb.
För att du inte har någon buffert.
För att du övertrasserar varje månad?

Jag skulle inte heller låna ut till en sådan killen smile

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
När jag sökte lån tidigare så hade jag :

Fastjobb
Hade lön på 16k - ut varje månad.
hade dock enbart haft de i 6 månader..
Å hade inga utgifter ut alls. Ändå blev man lixom nekad då, iallfall av bankerna. Men när jag gick till en bilfirma gick det KLOCKRENT igenom. Då jag hade Saaben.

Janosch, jobbade dock inte förra året då jag gick i skolan. fast jobb hade ja, å jag överrasserade aldrig ? =O

Btw, janosch från grh.se? =O
Senast redigerat av emijl (27 februari 2009)

205 Inlägg
27 februari 2009
emijl skrev:

Fastjobb
Å hade inga utgifter ut alls. Ändå blev man lixom nekad då, iallfall av bankerna. Men när jag gick till en bilfirma gick det KLOCKRENT igenom. Då jag hade Saaben.

Janosch, jobbade dock inte förra året då jag gick i skolan. fast jobb hade ja, å jag överrasserade aldrig ? =O

Bankerna brukar inte bevilja lån om man inte haft deklarerad inkomst året innan.
Men det fixar sig nog, en del är tjurig och en del lite gladare smile

Japp, det är jag smile
Senast redigerat av Janosch (27 februari 2009)

67 Inlägg
27 februari 2009
emijl skrev:

Fastjobb

Hmm jag blev beviljad minst 140k utan problem.
Frågade dock på bara den summan.

Har ut 13k efterskatt
har fast jobb sen april förra året.

dom frågade mig bara va ja har i hyra , fastjobb och va jag har ut efter skatt.
Sen va det grönt.
Verkar vara lite lotto på handläggaren på banken.
testa en annan bank både samma bank på annan ort eller en helt annan bank.
och annan person på banken.

Sök