3987
Sök

Fototävling: Inför Årets Gorg-fotograf 2010! TEMAOMRÖSTNING! sid. 42

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
Wtf do you want?!
234 Inlägg
27 september 2009
#522
1) 11
2) 3
3) 1

You'll always walk alone!

Bärs!
3 456 Inlägg
Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
27 september 2009
#524
1. 9
2. 3
3. 11

Editerat!
Senast redigerat av Jill (27 september 2009)


Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
27 september 2009
#525
Jill skrev:
Var inte reglerna så att man inte fick tona rutorna?
Eller missuppfattade jag något??

Norde - Du bör diskvalificera dom som bryter mot reglerna om tävlingen ska funka...
och där kom den.. tongue
Senast redigerat av MadeByMe (27 september 2009)

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

fotointresserad
2 307 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
#526
Jill skrev:
1. 9
2. 1
3. 8

Var inte reglerna så att man inte fick tona rutorna?
Eller missuppfattade jag något??

Norde - Du bör diskvalificera dom som bryter mot reglerna om tävlingen ska funka...
Jupp, reglerna var att man inte fick tona rutorna och det är det ingen som har gjort heller. Skulle misstänka att det är bild 3 och 11 som du hänger upp dig på?

Dessa bilder faller iaf in på rätt sida om reglerna och jag har fått fotosituationen förklarad för mig och kan ju dra den för er för att allt ska bli rätt då. Det hela handlar om att fotograferna i fråga har handlat tekniskt och väl genomtänkt.

Bild 3 är tagen i ett garage med vita upplysta väggar samtidigt som insidan i bilen är upplyst av blixtar.

Bild 11 är tagen med blixtar inne i bilen som enda ljuskälla varför omgivningen utanför alltså blir svart.


Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
27 september 2009
#527
MadeByMe skrev:
Jill skrev:
Var inte reglerna så att man inte fick tona rutorna?
Eller missuppfattade jag något??

Norde - Du bör diskvalificera dom som bryter mot reglerna om tävlingen ska funka...
och där kom den.. tongue
Har fått bekräftat att nr.3 är fotat mot vit bakgrund = ingen manipulering.
11 ser dom väldigt moddad ut... hade och kunnat lagt 3 & 11 bland TOP-tre men nu då jag inte visste om de var moddade så ville jag inte rösta på dom.

Tycker att det är tävlingsledarens ansvar att skriva ut att bilderna inte är moddade, eller diskvalificera dom om de är moddade!


Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
27 september 2009
#528
Norde skrev:
Jill skrev:
1. 9
2. 1
3. 8

Var inte reglerna så att man inte fick tona rutorna?
Eller missuppfattade jag något??

Norde - Du bör diskvalificera dom som bryter mot reglerna om tävlingen ska funka...
Jupp, reglerna var att man inte fick tona rutorna och det är det ingen som har gjort heller. Skulle misstänka att det är bild 3 och 11 som du hänger upp dig på?

Dessa bilder faller iaf in på rätt sida om reglerna och jag har fått fotosituationen förklarad för mig och kan ju dra den för er för att allt ska bli rätt då. Det hela handlar om att fotograferna i fråga har handlat tekniskt och väl genomtänkt.

Bild 3 är tagen i ett garage med vita upplysta väggar samtidigt som insidan i bilen är upplyst av blixtar.

Bild 11 är tagen med blixtar inne i bilen som enda ljuskälla varför omgivningen utanför alltså blir svart.
Tack för klargörandet. Har ändrat mina röster efter det....


fotointresserad
2 307 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
#529
Jill skrev:
Tycker att det är tävlingsledarens ansvar att skriva ut att bilderna inte är moddade, eller diskvalificera dom om de är moddade!
Eftersom det finns en massa regler så är det klart att jag som tävlingsledare följer de när jag godkänner bilderna. Därför ansåg jag att det inte behövdes skrivas med att bilderna inte var moddade när reglerna i sig själv säger att de inte fick vara det.


Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
27 september 2009
#530
Jill skrev:
MadeByMe skrev:
Jill skrev:
Var inte reglerna så att man inte fick tona rutorna?
Eller missuppfattade jag något??

Norde - Du bör diskvalificera dom som bryter mot reglerna om tävlingen ska funka...
och där kom den.. tongue
Har fått bekräftat att nr.3 är fotat mot vit bakgrund = ingen manipulering.
11 ser dom väldigt moddad ut... hade och kunnat lagt 3 & 11 bland TOP-tre men nu då jag inte visste om de var moddade så ville jag inte rösta på dom.

Tycker att det är tävlingsledarens ansvar att skriva ut att bilderna inte är moddade, eller diskvalificera dom om de är moddade!
Jill, jag vet, skrev ju före norde skrev, sen skrev jag till honom på msn att han skulle nog lägga  n förklaringen, för jag tyckte precis som du! smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
27 september 2009
#531
1 5
2 4
3 9


Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
27 september 2009
#532
Norde skrev:
Jill skrev:
Tycker att det är tävlingsledarens ansvar att skriva ut att bilderna inte är moddade, eller diskvalificera dom om de är moddade!
Eftersom det finns en massa regler så är det klart att jag som tävlingsledare följer de när jag godkänner bilderna. Därför ansåg jag att det inte behövdes skrivas med att bilderna inte var moddade när reglerna i sig själv säger att de inte fick vara det.
Du har godkänt en bild förut som vart uppåt väggarna .. Så det skadar inte om du skriver intill de två bilderna att de inte är manipulerade cool


Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
27 september 2009
#533
1. 3
2. 11

3. 9

Whine whine!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
180 Inlägg
27 september 2009
#535
1. Bild nr 11
2. Bild nr 3
3. Bild nr 10

Evert | Martin

Fotograf
418 Inlägg
28 september 2009
#536
1. Bild nr 3 (klart bästa bilden)
2. Bild nr 11
3. Bild nr 10

Hemsida: Evenemang och Foto - www.oxigen-graphics.com

2 638 Inlägg
28 september 2009
#537
1. 5
2. 3
3. 1

TACS Medlem
457 Inlägg
29 september 2009
#538
Jag har helt glömt av denna tävling.

3 - Överlägset proffsigaste fotot.
7 - Kanske inte den proffsigaste bilden men den får mig att bli varm inombords.
11 - Cool bild helt enkelt.

3 714 Inlägg
29 september 2009
#540
1. 9
2. 5
3. 1

Glömde skicka in mitt bidrag då jag har haft mycket att göra men får försöka nästa omgång istället smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM


Sök