är en tjej som inte kan så mycket om bilar.men CO halt förhöjd tomgång för hög. CP-halt tomgång för hög HC-halt tomgång för hög Lambda värde förhöjda tomgång. felaktig
kan detta bero på katalysatorn?? skulle vara jätte tacksam om nån ville hjälpa mej
Du måste ändra ditt rubrik (Saab 9000) till någonting bättre ex: (för hög co halt på min Sabb 9000) så att man förstår bättre innan man öppna tråden. Bytt nu innan att tråden stängs ingen.
Senast redigerat av alain (6 mars 2009)
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
Du måste ändra ditt rubrik (Saab 9000) till någonting bättre ex: (för hög co halt på min Sabb 9000) så att man förstår bättre innan man öppna tråden. Bytt nu innan att tråden stängs ingen.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
För att vårat numera rätt stora forum skall fungera så är det viktigt att man skriver vettiga beskrivande rubriker och att man postar i rätt forum. Läs igenom forumets regler: http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=rules
Nu fixar jag detta åt dig men tänk på detta tills nästa gång.
Göran Moderator
imogirl skrev:
är en tjej som inte kan så mycket om bilar.men CO halt förhöjd tomgång för hög. CP-halt tomgång för hög HC-halt tomgång för hög Lambda värde förhöjda tomgång. felaktig
kan detta bero på katalysatorn?? skulle vara jätte tacksam om nån ville hjälpa mej
rubrik editerad / Moderatorerna
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
är en tjej som inte kan så mycket om bilar.men CO halt förhöjd tomgång för hög. CP-halt tomgång för hög HC-halt tomgång för hög Lambda värde förhöjda tomgång. felaktig
kan detta bero på katalysatorn?? skulle vara jätte tacksam om nån ville hjälpa mej
rubrik editerad / Moderatorerna
Skriv ner värdena du fick så blir det lättare att gissa på vad som kan vara fel. Årsmodell och motor hjälper också.
Gör en service på bilen dvs byt olja,tändstift,tändkablar, oljefilter, luftfilter Borde göra susen, om det inte funkar så kanske katten börjar bli dålig.
Be en verkstad kolla vilken motortemperatur som insprutningen får. OBS, inte tempmätaren i kupén utan tempgivaren på motorn som skickar information till insprutningen. Jag har precis ombesiktigat min bil (Audi 100 -94) med samtliga avgasvärden på tok för höga innan. Det visade sig att tempgivaren gav ~65c till insprutningen när kupétempen visade ~95c, därav helt fel blandning och galna värden.
Idag CO 0.0, CO2500 0.0, HC 0.0, Lambda 1.01. Självklart mer än godkänt.
På min gamla 9000 -93 fick jag liknande avgasvärden. Dom böt följande: katalysator, blockpackning, olja+filter, bakre ljuddämparen+ en j*vla massa felsökning och vips var avgasvärdena fina igen Kostade endast 17600kr (för verkstaden) Tur att jag hade mrf garanti.