3214
Sök

S40n inerior styling

67 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
tjena jag har lite frågor ang min s40 schysst om man fick lite svar

1, kan man byta ut mittkonsolen själv eller är det ett riktigt jobb för ja hade tänkt att byta om den till svart,
2, på mätarställningarna har ju volvo grönt ljus, kan man byta ut det till rött?

151 Inlägg
7 mars 2009
Konsollen går att byta själv, om inte tummen sitter mitt i näven wink

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...

1 581 Inlägg
7 mars 2009
mittkonsollen sitter ju med 6 torx totalt så det är bara att skruva o bända:P
Mätarna som sitter i panelen är blåa men med rätt spänning så blir färgen grön. Dessa går enligt uppgifter INTE att byta ut utan riktigt stora ingrepp.
Senast redigerat av Fellow (7 mars 2009)

67 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
all right där ser man, men nån som har någon aning hur man sätter på en ny grill på bilen ? haha ja e ju inte världens bästa bil expert asså, och jag skulle vilja ta bort det där bakom bilen där det står t5 vet nån hur man gör där också ? smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
15 mars 2009
mommo89 skrev:
all right där ser man, men nån som har någon aning hur man sätter på en ny grill på bilen ? haha ja e ju inte världens bästa bil expert asså, och jag skulle vilja ta bort det där bakom bilen där det står t5 vet nån hur man gör där också ? smile

1. Grillen sitter bara med några skruvar på innsidan. du ser dom direkt om du öppnar huven och kikar på baksidan av grillen. (det var det allra första jag någonsin gjorde på en s40 tongue)

2. Emblem sitter oftast fastklistrade, så det ska bara vara att riktigt försiktigt ta något smalt och börja peta i kanterna tills det släpper. har varit så på som jag tagit bort på iallafall, men för guds skull AKTA LACKEN!! smile

67 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
hahha tack ;D..det är nu fixat, det jag har kvar på bilen det är toning sänkning och fälgar och lacka listerna, jag har sett en sänkningsats från http://gemotorsport.jetshop.se/default.aspx kanske inte kommer upp direkt men det är bara leta upp s40N sänkningsats så kommer det upp, är det det ända man behöver för att sänka sin s40 ? nån som vet? och en lackeringsfirma som lackar lister i göteborg,,anyone ? hade vart schysst om man fick lite tips tongue

1 581 Inlägg
15 mars 2009
Lackeringsfirma som lackar lister endast finns nog inte utan det är bara att gå o höra med vilken lackerare som helst i gbg o höra om priser. Får mina lackerade runt om hela bilen i samband med motivlacekringen om 2 veckor, dock hos privatperson.
Senast redigerat av Fellow (15 mars 2009)

Sök