3441
Sök

Installation av laddtrycks mätare i en volvo 940 LTT, vart ansluts slangen?

Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
#1
ja, som rubriken säger, jag vill intstallera en laddmätare i min 940 LTT, men har ingen som hälst aning om vart jag ska ansluta vaccum slangen, jag testade först att söka bland trådarna men hitta ingen tråd som gav den info jag ville ha, så då gjorde jag en egen tråd, så om de finns en tråd uppe med bilder och svar kan ni gärna länka den här.

ni som har en 940 med eftermarknads mätare installerad, snälla kan ni inte lägga in svar med bild på eran installation.

närbild på själva anslutningen + en utzoomad så man ser vart i motorrummet den är ansluten.

!OBS! vet att många som har fulltrycks modellen av 940 brukar ta slangen som går till mätaren i orginal instrumenten, men då jag saknar den mätaren så finns inte dee alternativet för mig.!OBS!

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar

Utbildad Service tekniker
117 Inlägg
7 mars 2009
#2
insugs röret kanske???


Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
#3
Mattley skrev:
insugs röret kanske???

insugsröret?!

nu menar jag en mätare, inte en dumpventil

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 mars 2009
#4
bara ta nån av slangarna som går från insuget samma tryck i alla så länge de inte är en läcka i systemet


Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
#5
som sagt, vill allra hälst ha bild svar, mycket lättare att förstå, iaf för mig, min kunskap om bilmek e inte den bästa direkt

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 mars 2009
#6
Andy_88 skrev:
som sagt, vill allra hälst ha bild svar, mycket lättare att förstå, iaf för mig, min kunskap om bilmek e inte den bästa direkt

men alla små slangar på insuget har samma tryck bara t-korsa nån av dem sen dra in din slang i bilen sätta den till mätaren och de funkar.. orginal tryckmätaren på ft exakt samma princip bara att de är fördraget från fabrik


424 Inlägg
7 mars 2009
#7
du har väl en laddtrycksmätare i instrumenthuset original? sno slangen där ifrån i så fall .
Gjorde så på min 850 och det funkar kanon

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
#8
joliba_01 skrev:
du har väl en laddtrycksmätare i instrumenthuset original? sno slangen där ifrån i så fall .
Gjorde så på min 850 och det funkar kanon

du läste inte så noga va? står i mitt första inlägg att jag INTE har de, de e just därför jag vill ha bilder på hur andra som har lika instrumentering som jag har gjort

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar

424 Inlägg
7 mars 2009
#9
Andy_88 skrev:
joliba_01 skrev:
du har väl en laddtrycksmätare i instrumenthuset original? sno slangen där ifrån i så fall .
Gjorde så på min 850 och det funkar kanon

du läste inte så noga va? står i mitt första inlägg att jag INTE har de, de e just därför jag vill ha bilder på hur andra som har lika instrumentering som jag har gjort

ahh mitt fel.
Koppla ett t-kors på valfri vakumslang på insuget. är samma tryck i alla slangar där tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
#10
ok, fick ett bra svar av en annan här på gorg (Pain) som även kunde visa en bra bild, så nu vet jag EXAKT vart jag ska ansluta, tack

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar


Sök