3583
Sök

Nån som använt Örebro sandblästring?

258 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Jag undrar om det är nån som blästrat sina fälgar hos örebro sandblästring?
Har hört att man ska helst glasblästra aluminium fälgar men det kunde/ville inte dom göra pga att det kostar så mycket mer så det jag undrar är hur grov ytan blir om man kör med sand istället?

"She said its just a car, I said you're just a girl"

270 Inlägg
11 mars 2009
Jag blästrade mina alu fälgar med sandbläster, blev hur bra som helst att lägga en grundfärg på=)

31 Inlägg
11 mars 2009
det är inte allt för dyrt har fått prisförslag på mina 20" för 500kr fälgen i sthlm

Stockholm Streetrace Crew - SSC
We Own The Streets!

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
11 mars 2009
DLS skrev:
Jag undrar om det är nån som blästrat sina fälgar hos örebro sandblästring?
Har hört att man ska helst glasblästra aluminium fälgar men det kunde/ville inte dom göra pga att det kostar så mycket mer så det jag undrar är hur grov ytan blir om man kör med sand istället?

Det blir dyrare med glasblästring. Är det då pulvergrund kan man hålla på i all evighet = kunden kommer inte vilja betala 25 000,- för 4 fälgar.

Vi sandblästrar ALLTID alu/magnesium/plåt-fälgar, aldrig haft ett klagomål. Men det betyder inte att alla gör det bra, har dom grov sand och kör med jevligt högt tryck, då kan det bli så att exempelvis gjuten text på fälgen blir oläslig eftersom man kommer att få fylla med många lager grund för att bli av med den grova ytan.

258 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
tack för infon smile
blir att lämna dom till örebro sandblästring, klart billigast smile

"She said its just a car, I said you're just a girl"

Sök