har läst lite på internet och sätt att de kan vara skadligt för motor och elektronik att ha fel färg på kasetten i bilen..vad ska det vara för färg på DI-kasetten i min 900?
har läst lite på internet och sätt att de kan vara skadligt för motor och elektronik att ha fel färg på kasetten i bilen..vad ska det vara för färg på DI-kasetten i min 900?
tacksam för snabbt svar
Du kan även ha DI-kasset från 9-3 T5 motor. Du får absolut inte ha annan färg än röd DI-kasset då det kan vara skadligt för motorn. Jag har en Saab T7 o får endast ha en svart DI-kasset. Min bil ska ha DI-kasseten utbytt i år. Du har väl läst om det att Saab kallar tillbaka över 300 000 bilar?
jo jag har hört något om att dom kallat tillbaka en hel del bilar. men som ja fråga innan är det någon skillnad på dom röäda om man går tillbaka till gamla saab 9000 tex? går det att använda en sådan
jo jag har hört något om att dom kallat tillbaka en hel del bilar. men som ja fråga innan är det någon skillnad på dom röäda om man går tillbaka till gamla saab 9000 tex? går det att använda en sådan
Det är bäst att använda 9-3:ans DI-kasset. för man är säker på att det är samma motor i 9-3 som 900. Svart får endast användas på "SAAB ECOPOWER" T7 motorn o röd får endast användas på T5 motorn. Det är bäst att inte använda DI-kasseten från 9000.
tack så mycket för hjälpen. har fått tag i en röd nu med rätt nr som funkar. den andra va från en T7 så får hoppas att det inte blivit några skador på bilen.