4241
Sök

Vilket är bättre Infinity eller Rockford 5.25"

147 Inlägg
27 mars 2006
Trådstartare
Jag har  funderat på o köpa mig ett pat högtalare som ska sitta i fram dörrarna i en Opel astra -97 men vet inte vilket jag ska välja? Infinity eller rockford.

1 ) Rockford Fosgate P152C Punch
2 ) Infinity Ref 5002i
3 ) Infinity Reference 5012i

Nån som kan ge mig lite råd? eller ?

6 Inlägg
27 mars 2006
Hej!!!
Jag har alltid haft Rockford grejor. Har varit riktigt nöjd me de. Men Infinity är bra grejor de me/

6 851 Inlägg
27 mars 2006
mindclip skrev:
Jag har  funderat på o köpa mig ett pat högtalare som ska sitta i fram dörrarna i en Opel astra -97 men vet inte vilket jag ska välja? Infinity eller rockford.

2 ) Infinity Ref 5002i

Dum fråga..samm sak som att fråga "vad är bäst, Saab eller Volvo"?

147 Inlägg
27 mars 2006
Trådstartare
Tiaz skrev:
mindclip skrev:

2 ) Infinity Ref 5002i

Dum fråga..samm sak som att fråga "vad är bäst, Saab eller Volvo"?

> både saab o volvo e skit... jag undra vilket som va bra... inte för att min opel e bättre men en tysk bil är en tysk bil så e de bara... o sen om du inte vet vilket som e bättre så är det väl ingen ide o skriva i tråden....

PS... o du tack för inget.. det gav mig 0% me info... FEEDBACK.... !?!!!?

6 851 Inlägg
27 mars 2006
Varför jag skrev så är för att det är ju upp till var och en att säga vad han/hon tycker låter bra..! INGEN annan kan tala om för dej vad DU ska tycka låter bra..Därfö mitt svar.
Sen skriver du heller inte vad du skall driva dem med, CDn eller steg, vad för steg, lyssnar du på rock,opera,radio,techno m.m.. inte lätt att ge råd om man inte vet va du skall ha dem till..
Senast redigerat av Tiaz (27 mars 2006)

147 Inlägg
27 mars 2006
Trådstartare
Tiaz skrev:
Varför jag skrev så är för att det är ju upp till var och en att säga vad han/hon tycker låter bra..! INGEN annan kan tala om för dej vad DU ska tycka låter bra..Därfö mitt svar.
Sen skriver du heller inte vad du skall driva dem med, CDn eller steg, vad för steg, lyssnar du på rock,opera,radio,techno m.m.. inte lätt att ge råd om man inte vet va du skall ha dem till..

min fråga löd helt allämnt vad som låter bättre...
Stereo Alpine.... ska bara ha högtalare fram... har bak system.... 5.25"

Lyssnar på allt... pop r´n´b soul hiphop jazz funk bluse rock opera techno...

Rockford eller infinity ?

494 Inlägg
27 mars 2006
mindclip skrev:

2 ) Infinity Ref 5002i

ta rockfird tycker jag i alla fall

jag är hård som sten

Skyracer
917 Inlägg
28 mars 2006
I min smak är Rockford rockande och Infinity finlir. Så det beror lite på vad du skall ha dem till, lyssna fint eller trycka på lite... wink

Mvh

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

Os Difuntos
1 822 Inlägg
28 mars 2006
kolla på min bil så får du ett bra svar..

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
28 mars 2006
Köp den HiFi&Musik där de testar 5.25tums kit. Kan vara den bästa investeringen för 49kr du nånsin gör.

mvh Jonas

mindclip skrev:

2 ) Infinity Ref 5002i

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

12 Inlägg
28 mars 2006
Rockford kan bli väldigt vassa, det är den erfarenheten jag har.
Jag tycker du ska satsa på någon av Infinity högtalarna.

147 Inlägg
28 mars 2006
Trådstartare
tackar för alla svar... fortsätt gärna o skriv inlägg som kan ge mig en aning om villket system det blir..

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
28 mars 2006
Ja, om du skall se utanför de stora annonsörernas märken (vilket kanske är de enda du känner till) så kommer jag med dårens envishet att hänvisa till det test som gjordes i HiFi&Musik.

Det var Clarion, Lightning, CDt, Morel, Mutant med flera. Totalt 10st kit för upp till 1700kr.

mvh Jonas...som är stolt över den testen..

mindclip skrev:
tackar för alla svar... fortsätt gärna o skriv inlägg som kan ge mig en aning om villket system det blir..
Senast redigerat av jonash (28 mars 2006)

Skyracer
917 Inlägg
28 mars 2006
Ja, jag håller med de som säger Rockford! smile

Fast å andra sidan har jag hela bilen full med det, så jag är väldans nöjd. big_smile

Mvh

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

719 Inlägg
29 mars 2006
Är inte så stor skillnad mellan dessa har lyssnat på alla dock drivna av steg. Enda är att rockford diskanten är lite vassare/skarpare. Jag skulle lägga en 500kr till på Infinity kappa 52.5i dom har en helt annan ljudbild mjukare och klarare riktigt finlir. Bor du nära en BRL butik rekomenderar jag dig att åka dit och lyssna med egna öron.

live free, die young.

147 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
Scratch skrev:
Är inte så stor skillnad mellan dessa har lyssnat på alla dock drivna av steg. Enda är att rockford diskanten är lite vassare/skarpare. Jag skulle lägga en 500kr till på Infinity kappa 52.5i dom har en helt annan ljudbild mjukare och klarare riktigt finlir. Bor du nära en BRL butik rekomenderar jag dig att åka dit och lyssna med egna öron.

bor 500 meter ifrån en BRL butik... men har lixsom alldrig vägarna förbi... råkar bara bli så helt enkelt..

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
29 mars 2006
Fan tro't, nåt måste du ju ha för att du jobbar på BRL! ;-)

mvh Jonas

Skyracer skrev:
Ja, jag håller med de som säger Rockford! smile

Fast å andra sidan har jag hela bilen full med det, så jag är väldans nöjd. big_smile

Mvh

Sök